Sænkning af sidespejle, touran

Besvar
andreasf
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Sænkning af sidespejle, touran

Indlæg af andreasf » 13. feb 2009, 21:28

Hej,

Dengang da jeg købte min Touran 2.0 TDI DSG '06, læste jeg på et forum - et dansk et, uden at kunne huske hvilket, at man kunne få sidespejlene - om det var begge eller kun det højre kan jeg ikke huske - til at kippe/sænke sig når man sætter bilen i reverse.

Der findes selvfølgelig den her;
"Byte 09 Bit 7 Sidespejlsænkning ved bakning
(kun med sædehukommelse)"

..men den kræver sædehukommelse og dét har min dyt i hvert fald ikke.

Til gengæld er jeg 100% sikker på engang at have læst noget om en eller anden Seat reservedel man kunne montere - og vupti - så kunne den tilte spejle.

Har søgt herinde, men intet fundet udover den der OBD-kobning, som nok ikke er så anvendelig i min tilfælde.

Er det mig der er helt galt på den og bare burde gå i seng, eller er der nogen der kan huske noget?

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænkning af sidespejle, touran

Indlæg af dkfsk » 13. feb 2009, 21:50

Har nøjagtigt det samme problem med den nye Scirocco. Håber der kommer et brugbart svar.

Forøvrigt skal jeg manuelt dreje på en knap for at klappe sidespejlene ind - det burde kunne ske automatisk når man tænder og slukker tændingen.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 127 times
Been thanked: 339 times

Re: Sænkning af sidespejle, touran

Indlæg af diskoboy » 13. feb 2009, 22:42

Nu har jeg fuldt med i div. indlæg om sænkning af sidespejle... Den der sædehukommelse - skal den sidde i begge forsæder eller kun føresædet? hvad koster sådan en størrelse? Og hvad ville der ske hvis man sluttede den til bilen (strøm + can low/high) uden at den havde forbindelse til selve sædet? (ja, altså udover et par fejl garanteret)

Er der en der har et part nummer?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Karosseri"