Hey
Jeg er ved at blive sindsyg af min anlæg. Håber en af jer herinde kan hjælpe mig.
Jeg har købe et Pioneer DEH-6900, som jeg vil ha installeret sammen med resten af mit anlæg incl. forstærker. Mit problem er at jeg kun kan finde 12V konstant strøm, så jeg skal selv slukke anlæget. Men selv når jeg slukker anlæget så er der strøm til min forstærker??
Jeg har prøvet at sætte rød og gul sammen bag på headunit, prøvet at sætte rød,gul på hu sammen med rød fra bilen men intet virker.
Er der en af jer som har en ide???
-Allan
Auto-sluk af Headunit på Audi A4 B5
- DeCain
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Auto-sluk af Headunit på Audi A4 B5
Hvilken bil er det du har?
Har du prøvet at måle ledninger, om der ik er en med tænding?
Har du prøvet at måle ledninger, om der ik er en med tænding?
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
-
SKG
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Der findes da et ISO-stik i biler fra den årgang. Det burde indholde "tænd"-signal til din Pioneer head unit.AsvaneH skrev:Mit problem er at jeg kun kan finde 12V konstant strøm, så jeg skal selv slukke anlæget.
I samme ISO-stik kan du så få et signal fra din head unit om den er tændt eller ej. Det er DET signal du skal bruge til din forstærker.
- LR
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: CARSound Bilstereo
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det er ikke sikkert du har kl. 15 ( Tændingsplus ) i dit org. ISO stik... ( Har i al fald set det MANGE gange på Audi ).
- Så er de oftest født med en org. monteret Blaupunkt radio der holder memory vha. et lille batteri eller kondensator inde i radioen og slukker grundet spændingsfaldet - Kunne Jeg forestille mig.
Din forstærker skal slukke i takt med at radioens I/O - Hvis IKKE tyder det på du har kl.30 ( konstant spænding ) på din remote ledning til forstærkeren.
Prøv at flytte remote ledningen til den BLÅ ledning på Pioneer radioen, så skulle den gerne slukke samtidig med radioen
Tændingsplus tager man evt. fra sikringsbox med et nyt stik og evt. over en ny sikring efter opskriften ( IKKE noget med at klippe og klistre )
Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte mig
40807697
- Så er de oftest født med en org. monteret Blaupunkt radio der holder memory vha. et lille batteri eller kondensator inde i radioen og slukker grundet spændingsfaldet - Kunne Jeg forestille mig.
Din forstærker skal slukke i takt med at radioens I/O - Hvis IKKE tyder det på du har kl.30 ( konstant spænding ) på din remote ledning til forstærkeren.
Prøv at flytte remote ledningen til den BLÅ ledning på Pioneer radioen, så skulle den gerne slukke samtidig med radioen
Tændingsplus tager man evt. fra sikringsbox med et nyt stik og evt. over en ny sikring efter opskriften ( IKKE noget med at klippe og klistre )
Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte mig
40807697