Skal du ikke prøve at have apr i din Golf R? det kunne være fedt at se.
Golf 6R 2010- Solgt
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
MikkelVAG
- Medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Golf 6R 2010 - Revo stage 2+ 29/10 Effektmåling & 0-100
Præcis den jeg mente - Tak Andreas!
Tidligere
Golf MKVI GTI
Golf MKVI GTI
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Std lyd anlæg med org RNS510melander1980 skrev:Andreas: hvad ICE kørte du med?
Er ikke lige med på ice er, hvis ikke det er In Car Entertainment
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
-
Stefan
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Ifølge tidligere posts, så mener Melander intercooler, når han skriver ICE (forkortes normalt uden 'E').Andreas K skrev:Std lyd anlæg med org RNS510melander1980 skrev:Andreas: hvad ICE kørte du med?![]()
-
melander1980
- Medlem
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf 6R 2010 - Revo stage 2+ 29/10 Effektmåling & 0-100 km/h
Ellers tak 
Som jeg har nævnt tidligere, så hænger mit valg af SW producent ligeså meget sammen med hvor bilen bliver lavet. Ikke forstået på den måde, at jeg ikke ville kunne få lavet bilen samme sted som nu med APR SW, men jeg er i bund og grund bare rigtig tilfreds med Revo's SW.

Som jeg har nævnt tidligere, så hænger mit valg af SW producent ligeså meget sammen med hvor bilen bliver lavet. Ikke forstået på den måde, at jeg ikke ville kunne få lavet bilen samme sted som nu med APR SW, men jeg er i bund og grund bare rigtig tilfreds med Revo's SW.
Senest rettet af melander1980 31. okt 2014, 15:33, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
-
melander1980
- Medlem
Haha. DOOOHStefan skrev:Ifølge tidligere posts, så mener Melander intercooler, når han skriver ICE (forkortes normalt uden 'E').Andreas K skrev:Std lyd anlæg med org RNS510melander1980 skrev:Andreas: hvad ICE kørte du med?![]()

Ja hvad IC kørte du med Andreas?
Edit: Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke har skiftet den originale IC endnu. Dvs. jeg kører med crap modellen med plastik enderne. Samme model som der sidder standard på G6 GTI.
Du tilgengæld havde vist en Eurojet IC monteret, ikk.

Dette betyder i mit tilfælde jo en betydelig nedsat køleevne, hvilket spiller meget ind på resultatet. Regner med at kunne hente 20-30 hk. på en udskiftning af denne. Venter bare på ham Jake får hans nye hjem, så jeg kan overtage hans nuværende

Summarum: Der er mere at hente i turboen, så at sammenligne dette resultat med en K04 som får den nedkøling den bør have er ikke helt fair

Når det så er sagt, så gik/ går din Cupra godt. Prøv at tænk hvad den ville kunne smide med Revo SW... Haha. Gas!

Senest rettet af melander1980 31. okt 2014, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
melander1980
- Medlem
Fik lige qoutet vel rigeligt 

Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
MLarsenC
- Nyt medlem
- Been thanked: 1 time
Jeg ville ikke regne med at vinde så mange hk med en anden IC, måske 5-10 hvis du er heldig.. Du vil kunne lave samme hk i længere tid ved hård kørsel..
Min Cupra lavede 376 hk med samme IC som du har, på helt basic Revo 2+.. Havde kun Indsugning, forrør og HPFP på daværende tidspunkt;)
Du kunne dog mærke at efter en 5-6 træk, så begyndte varmen allerede at stjæle lidt hypper
Og bare for at sammenligne, så kører min 1.90-1.95 bar i ladetryk på revo 2+, og det højeste jeg har set er 2.08 på min e-boost. Og den falder til 1.35 ved 7000, og 1.45 med methanol..
Men på en K04 eller andre små turboer er det langt vigtigere, hvilket ladetryk den kan holde ved 6-7000 omdr. end hvad den leverer i mellemområdet, når vi snakker topeffekt.
Mødte en E92 M3 på motorvejen den anden dag, og der trak jeg 2-3 billængder på ham fra ca 110 i 4., 5. og 6. gear indtil han nåede begrænseren
Min Cupra lavede 376 hk med samme IC som du har, på helt basic Revo 2+.. Havde kun Indsugning, forrør og HPFP på daværende tidspunkt;)
Du kunne dog mærke at efter en 5-6 træk, så begyndte varmen allerede at stjæle lidt hypper
Og bare for at sammenligne, så kører min 1.90-1.95 bar i ladetryk på revo 2+, og det højeste jeg har set er 2.08 på min e-boost. Og den falder til 1.35 ved 7000, og 1.45 med methanol..
Men på en K04 eller andre små turboer er det langt vigtigere, hvilket ladetryk den kan holde ved 6-7000 omdr. end hvad den leverer i mellemområdet, når vi snakker topeffekt.
Mødte en E92 M3 på motorvejen den anden dag, og der trak jeg 2-3 billængder på ham fra ca 110 i 4., 5. og 6. gear indtil han nåede begrænseren
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 308 times
Tak for kigget i Frederikssund Martin.
Meget flot bil og rigtig fed farve.
0-100 på 4,3 er jo sindsygt hurtigt. 4wd og dobbeltkobling er jo bare effektivt kan man se.
0-100 på 4,3 er jo sindsygt hurtigt. 4wd og dobbeltkobling er jo bare effektivt kan man se.
-
melander1980
- Medlem
Den kurve vil jeg gerne se. Nu er den målt i EØF og ikke DIN?MLarsenC skrev:Jeg ville ikke regne med at vinde så mange hk med en anden IC, måske 5-10 hvis du er heldig.. Du vil kunne lave samme hk i længere tid ved hård kørsel..
Angående IC, så er jeg )og nok også mange andre) uenig. Men det må tiden vise, når jeg når til at få denne opgraderet.

Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
melander1980
- Medlem
Selv tak. Det var hyggeligt!AU-R8 skrev:Tak for kigget i Frederikssund Martin.
Synes også selv, at Golfen går meget godt med nuværende setup..Nu nåede jeg desværre ikke at se din bil tæt på
men kunne forstå I lavede et mindre "statement" da I kørte derfra. 
Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
MLarsenC
- Nyt medlem

Det der gør at du vil lave flere hk på felt med opgraderet IC, er primært bedre flow, da der er begrænset flow over IC'en, så dens køleevne er begrænset i forhold til på vejen
Med det sagt, så er en opgraderet IC selvfølgelig alle pengene værd, man vil bare ikke se det store spring i hk med en K04 eller andre småturboer. Igen hvis du har bare 0.05 bare mindre trykfald i intercooleren vil det have en ok effekt i toppen, da det er her en lille turbo mangler luft.
-
melander1980
- Medlem
Jeg referer kun til egne tidligere erfaringer, hvor jeg har oplevet en effektforskel ved at skifte en standard IC på en BWA med K04 opgradering til en S3 intercooler med metal ender
Men for at kunne måle den eksakte forskel på din bil med standard K04 og min med K04 hybrid turbo ville jo være, at måle begge biler på samme felt. Nu siger jeg ikke vi faktisk behøver at gøre det, nærmere for at præcisere min pointe

Men for at kunne måle den eksakte forskel på din bil med standard K04 og min med K04 hybrid turbo ville jo være, at måle begge biler på samme felt. Nu siger jeg ikke vi faktisk behøver at gøre det, nærmere for at præcisere min pointe

Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
MLarsenC
- Nyt medlem
Jeg siger på ingen måde at der ikke vil være en forskel, fordi det vil der være, men 20-30 hk er i mine øjne mere end optimistisk på en så lille turbo
Hvis jeg fik 10 hk ville jeg være super tilfreds.
Du kan bare se på det i mit tilfælde, så skulle min i bedste tilfælde lave 406 hk på en K04, hvis det skulle give 30 hk..
Det tror jeg aldrig kommer til at ske, men nu må vi se.
Jeg mangler lige at få styr på nogle ting, og så skal jeg have målt min igen
Min har mere eller mindre alt hvad du kan lave ved en K04 bil nu, bortset fra topstykke, manifold og gasspjæld;)
Du kan bare se på det i mit tilfælde, så skulle min i bedste tilfælde lave 406 hk på en K04, hvis det skulle give 30 hk..
Jeg mangler lige at få styr på nogle ting, og så skal jeg have målt min igen
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Der må jeg være enig med Martin, 20-30 HK på en bedre intercooler er meget at forvente
5-10 HK men til gengæld en bedre og mere kørbar bil der ikke bliver varm og trækker effekt er mere at forvente
5-10 HK men til gengæld en bedre og mere kørbar bil der ikke bliver varm og trækker effekt er mere at forvente
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
MLarsenC
- Nyt medlem
Præcis, du mærker den store forskel på vejen, og ikke på papiretkimhemm skrev:Der må jeg være enig med Martin, 20-30 HK på en bedre intercooler er meget at forvente
Nu kommer vi fra samme del af landet, så jeg skal bare vide hvor jeg skal køre hen
-
melander1980
- Medlem
No offense, men I mine øre lyder det bare ikke rigtigt, at du med en almindelig K04 vil have næsten samme effekt som en K04 med opgraderet indmad, såsom billethjul, portet indsugning m.m.
Vil dog give dig ret i, at det er på vejen det tæller, og ikke på en Dyno.
Vil dog give dig ret i, at det er på vejen det tæller, og ikke på en Dyno.

Senest rettet af melander1980 2. nov 2014, 18:44, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
melander1980
- Medlem
MLarsenC. Rent nysgerrighed. Hvad har du lavet af opgraderinger? Tænker mere på inspiration til min bil 

Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
MLarsenC
- Nyt medlem
Nogle biler laver bare lidt mere effekt end andre, og jeg har ikke set andre med lige så høj effekt med samme ændringer, som min.. Lavede 360 hk kun med indsugning og forrør, målt på et andet felt(Andrews). Går ud fra at de 343 også var med 2+?
Du har 4 hjulstræk, der mister du også lidt går jeg udfra, da haldex bliver styret i bagtøjet? Der er stadig transferboxen og kardan, som altid trækkes med rundt.
No offense, så er der langt bedre turbo løsninger på markedet end en hybrid turbo, når man allerede har en k04, som kan levere næsten samme spool, og 450-500 hk.
Personligt bryder jeg mig slet ikke om K04, da jeg føler at den har alt for meget respons ved lave omdrejninger, og den dør i toppen, hvilket jeg ikke syntes er attraktivt.. Det er næsten umuligt at køre pænt, fordi lige så snart du rører gassen så trækker den alt for meget i forhold til speeder input, men det skal dog siges at jeg ved ikke om jeg har mappet med lineær speeder.
Med hensyn til ændringer, så er den bare generelt blevet optimeret. Bare for at nævne et par ting: ingen balanceaksler, methanol med 2 dyser, ingen ac og IC opsætning med godt flow.
Jeg tror der er 390+ i den, uden de store problemer. Det er muligt at lave over 400 på en std K04, hvis man er lidt heldig, og ikke har noget imod at åbne pengepungen.. Grunden til du ikke ser det er fordi, for samme beløb det koster at få 400 på en K04, kan du få 500 for samme beløb med en anden turbo
En anden ting er, at der er flere som har kørt med e-boost, men min kan SLET ikke køre med det, da den spooler alt for hurtigt. Sidste måling hvor der var flere fejl på bilen, lavede den 510 nm ved 3100 omdr;) Den måling har jeg dog ikke.
Du har 4 hjulstræk, der mister du også lidt går jeg udfra, da haldex bliver styret i bagtøjet? Der er stadig transferboxen og kardan, som altid trækkes med rundt.
No offense, så er der langt bedre turbo løsninger på markedet end en hybrid turbo, når man allerede har en k04, som kan levere næsten samme spool, og 450-500 hk.
Personligt bryder jeg mig slet ikke om K04, da jeg føler at den har alt for meget respons ved lave omdrejninger, og den dør i toppen, hvilket jeg ikke syntes er attraktivt.. Det er næsten umuligt at køre pænt, fordi lige så snart du rører gassen så trækker den alt for meget i forhold til speeder input, men det skal dog siges at jeg ved ikke om jeg har mappet med lineær speeder.
Med hensyn til ændringer, så er den bare generelt blevet optimeret. Bare for at nævne et par ting: ingen balanceaksler, methanol med 2 dyser, ingen ac og IC opsætning med godt flow.
Jeg tror der er 390+ i den, uden de store problemer. Det er muligt at lave over 400 på en std K04, hvis man er lidt heldig, og ikke har noget imod at åbne pengepungen.. Grunden til du ikke ser det er fordi, for samme beløb det koster at få 400 på en K04, kan du få 500 for samme beløb med en anden turbo
En anden ting er, at der er flere som har kørt med e-boost, men min kan SLET ikke køre med det, da den spooler alt for hurtigt. Sidste måling hvor der var flere fejl på bilen, lavede den 510 nm ved 3100 omdr;) Den måling har jeg dog ikke.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Hej Martin!
Tak for turen idag. Hold nu kæft den går godt den Golf!!! Og den lyder endnu bedre, ikke mindst nød jeg "puffet" fra udstødningen ved op- og nedskiftninger.
Og så er det jo en flot bil. Feeed farve til en Golf6! Og dejligt neutrale og stilfulde stickers. Nice nice nice!
Det var en ren fornøjelse. Jeg er glad for at jeg valgte at tage den lange tur helt til Nordsjælland!
Tak for turen idag. Hold nu kæft den går godt den Golf!!! Og den lyder endnu bedre, ikke mindst nød jeg "puffet" fra udstødningen ved op- og nedskiftninger.
Og så er det jo en flot bil. Feeed farve til en Golf6! Og dejligt neutrale og stilfulde stickers. Nice nice nice!
Det var en ren fornøjelse. Jeg er glad for at jeg valgte at tage den lange tur helt til Nordsjælland!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Flamiq
- Aktiv medlem
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 121 times
Ved godt, at det er Melanders tråd (dejligt vogntøj
) men, hvilken bil har du MlarsenC 
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act
-
evilxxx
- Nyt medlem
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
Melander: jeg beklager lige at jeg lige bryder ind. Jeg føler det er blevet lidt til min bil laver mere hk end din tråd.
Mlarsen: Det er meget fine tal du have lavet på din bil med REVO 2+,
jeg kan dog ikke rigtig se relevansen i forhold til martin's opgradering.
Opsummering af turbo skift:
Martin ville have en turbo der spoolede hurtigere og i modsætning til dig så ville han have mere respons ved lavere rpm så han ikke behøvede geare ned hver gang han skulle overhale... han har jo 4hjulstræk og bilen er faktisk mere civiliseret nu... samtidig turboen skulle kunne holde trykket hele vejen op ud til redline, for han syntes den mistede pusten med std. k04....
Dvs generelt en turbo som han kunne køre jævn med uden at gå på kompromis med kræfterne, der er lagt mange timers udregning og flere ugers arbejde på at designe og forme denne turbo, og det er baseret på BN's erfaringer og andre k04 kørers tilbagemeldinger...
Resultatet er som du kan se, lige det man var gået efter...
Du kan se på kurven, der hvor en k04 std. turbo begynder at gå ned så holder denne turbo stadig tryk og fortsætter bare, der er næsten over 60 hk forskel efter 5900 rpm helt ud til begrænseren, havde man fjernet rpm begrænseren på bilen så ville turboen holde 1.9 bar hele vejen op til næsten 8000 rpm, for det er det, den er blevet lavet til.
og mht. spool På kurven kan vi se en stigning på ca. 70 nm fra 2400-3200 rpm og ca. 40 nm hen over resten af kurven.
Du ville sikkert også indhente 30-40 hk på sådan upgrade uden tvivl, så ville du nok ende på 400 hk lejren , hvilket ville være ligeså imponerende som de tal du allerede har lavet på din..
Dog det vil ikke være kørbar for dig for du vil bare rive dæk af hver gang du gav den gas... så for en FWD bil er denne turbo måske for voldsom, og man skulle vælge en med større hjul der kunne levere 420-430 hk og spoole en smule langsommere, dem er vi også i gang med at udvikle.
Du nævner noget med methanol, kører du med vand methanol??
Mht. Intercooler, der må jeg være uenig med både dig og kim, som du selv nævner så en bedre IC med alu ender vil mindske tryktabet en del, over Selve IC..
Det kombineret med koldere luft (bare 5 grader sænkning er nok) og mulighed for at holde tryktabet minimalt over hele kurven , vil absolut resultere i flere hk og flere nm hen over hele kurven.
Jeg har så på flere forskelige setup målt forskel på tryk tabet og hk stigning og jeg kan fortælle bare ved at skifte fra en std. S3 IC til en opgraderet S3 IC fra darkside med alu ender har jeg mindsket tryktabet med op til 0.4 bar, samt jeg har set en hk og nm stigning på minimum 5%,
det løber hurtig op i 20-30 hk på 350 plus setups.
Det her er noget jeg selv kan dokumentere for, med adskilligt forsøg og opsætning fra mine egne eksperimenter på mine og kunders bil.
Jeg synes der er mange der undervurder effekten af en god IC på de forskelige setups og især hvor meget det med at mindske tryktab har at sige...
men yderst fine tal du har lavet på din bil, jeg ville bare lige dele mine konklusioner udefra de forsøg jeg har lavet med IC upgrade.
vh Hamid
P.s. en del mennesker fik tur i denne fine bil i dag , både af mig og martin , så kan det være de kan fortælle hvordan bilen føles med dette setup.
Martin ville have en turbo der spoolede hurtigere og i modsætning til dig så ville han have mere respons ved lavere rpm så han ikke behøvede geare ned hver gang han skulle overhale... han har jo 4hjulstræk og bilen er faktisk mere civiliseret nu... samtidig turboen skulle kunne holde trykket hele vejen op ud til redline, for han syntes den mistede pusten med std. k04....
Dvs generelt en turbo som han kunne køre jævn med uden at gå på kompromis med kræfterne, der er lagt mange timers udregning og flere ugers arbejde på at designe og forme denne turbo, og det er baseret på BN's erfaringer og andre k04 kørers tilbagemeldinger...
Du kan se på kurven, der hvor en k04 std. turbo begynder at gå ned så holder denne turbo stadig tryk og fortsætter bare, der er næsten over 60 hk forskel efter 5900 rpm helt ud til begrænseren, havde man fjernet rpm begrænseren på bilen så ville turboen holde 1.9 bar hele vejen op til næsten 8000 rpm, for det er det, den er blevet lavet til.
og mht. spool På kurven kan vi se en stigning på ca. 70 nm fra 2400-3200 rpm og ca. 40 nm hen over resten af kurven.
Du ville sikkert også indhente 30-40 hk på sådan upgrade uden tvivl, så ville du nok ende på 400 hk lejren , hvilket ville være ligeså imponerende som de tal du allerede har lavet på din..
Dog det vil ikke være kørbar for dig for du vil bare rive dæk af hver gang du gav den gas... så for en FWD bil er denne turbo måske for voldsom, og man skulle vælge en med større hjul der kunne levere 420-430 hk og spoole en smule langsommere, dem er vi også i gang med at udvikle.
Mht. Intercooler, der må jeg være uenig med både dig og kim, som du selv nævner så en bedre IC med alu ender vil mindske tryktabet en del, over Selve IC..
Det kombineret med koldere luft (bare 5 grader sænkning er nok) og mulighed for at holde tryktabet minimalt over hele kurven , vil absolut resultere i flere hk og flere nm hen over hele kurven.
Jeg har så på flere forskelige setup målt forskel på tryk tabet og hk stigning og jeg kan fortælle bare ved at skifte fra en std. S3 IC til en opgraderet S3 IC fra darkside med alu ender har jeg mindsket tryktabet med op til 0.4 bar, samt jeg har set en hk og nm stigning på minimum 5%,
Det her er noget jeg selv kan dokumentere for, med adskilligt forsøg og opsætning fra mine egne eksperimenter på mine og kunders bil.
Jeg synes der er mange der undervurder effekten af en god IC på de forskelige setups og især hvor meget det med at mindske tryktab har at sige...
men yderst fine tal du har lavet på din bil, jeg ville bare lige dele mine konklusioner udefra de forsøg jeg har lavet med IC upgrade.
vh Hamid
P.s. en del mennesker fik tur i denne fine bil i dag , både af mig og martin , så kan det være de kan fortælle hvordan bilen føles med dette setup.
50285050
-
MLarsenC
- Nyt medlem
CupraLeona skrev:Ved godt, at det er Melanders tråd (dejligt vogntøj) men, hvilken bil har du MlarsenC
Det var sådan set Melander selv der efterspurgte en måling, og det fik han, så det kan jeg ikke se problemet i?evilxxx skrev:Melander: jeg beklager lige at jeg lige bryder ind. Jeg føler det er blevet lidt til min bil laver mere hk end din tråd.
vh Hamid
Relevans? Alle de argumenter du kommer med er noget jeg selv kan genskabe med en helt std K04, så derfor kan jeg ikke se fornuften i sådan en "opgradering".. Effekten er dog blevet hævet med 21 hk, og det er rigtig fint, men det er ikke noget jeg personligt ville ofre en ny turbo for
Med hensyn til spool, så laver jeg MERE moment tidligere, og jeg tvivler på, at det er respons jeg mangler, når jeg siger at den er for responsiv?
Holde trykket bedre? Kig på kurverne. Momentkurven falder på præcis samme måde på begge turboer. Så de har præcis samme karakteristik Dvs. jeres turbo taber også "pusten" uanset om den laver 1.9 ved 8000 omdrejninger som du siger.. Det ændrer ikke på noget. Jo, momentkurven fortsætter 200 omdr længere, men det vil jeg ikke kalde en upgrade.
Hvis jeg bare får 400 hk med jeres turbo kan jeg virkelig ikke se nogen ide i det, da jeg allerede laver tæt på 400.. Hvis du ikke har læst det længere oppe, så er den måling kun med Indsugning, Forrør og HPFP, intet andet. Så hvis jeg oven i købet for så meget effekt fra en IC, bedre udstødning osv så er jeg over hvad i har vist indtil videre.
Derfor når man allerede er på en K04 er der ingen idé i at skifte til en hybrid som jeres, fordi du kan finde de heste et andet sted. Jeg kan dog sagtens se fornuften i det, hvis man opgraderer fra en K03.
Med hensyn til FWD, så vil jeg intet problem have med at overfører de kræfter til vejen, som målingen viser, da det er det jeg allerede har i forvejen
Jeg har aldrig set en 2.0 tfsi eller andre 2.0'er vinde 20-30 hk på en IC, hvor det er en turbo der kun kan flowe 400 hk. Men jeg vil gerne se et eksempel.
Jeg har selv prøvet det, og hvis du kører et træk, så kunne jeg ikke mærke nogen synderlig forskel fra den ene til den anden IC, og det var en da også hele rørføringen, som blev lavet i 2.5", hvilket den heller ikke gør, hvis du bare smider en anden IC på.
Med hensyn til Vand/methanol indsprøjtning, så er det kun noget jeg har leget lidt med for at se om jeg kunne optimere K04'eren på den måde, fordi jeg gerne ville vise at det er muligt at lave 400hk på en helt std K04, som der er så mange der tror man ikke kan inklusiv dig selv, men det er ikke noget jeg har kørt med rigtigt, ej heller noget jeg baserer mine udtalelser på. Jeg har bare fundet en måde at hæve ladetrykket 0.1 bar ved 7000 omdr, og længere er jeg ikke nået med det..
Så hvis vi opsummere. Så ville jeg efter hvad du siger få 20 hk fra IC, måske 5 hk fra en fuld 3" udstødning, og måske 10 hk fra diverse småting, så er jeg oppe på 411 hk, uden methanol.. Det hænger jo ikke rigtig sammen.
Til slut, så vil jeg bare lige sige, at jeg intet har mod jeres produktet, heller ej de resultater i har opnået.. Jeg har blot en anden opfattelse af hvordan kan tune en bil, på en måske billigere måde intet andet.
-
melander1980
- Medlem
MLarsenC: Det korte og lange er, at min bil er blevet en helt anden bil, som trækker jævnt og kraftigt over hele kurven. Dette kan tydeligt mærkes på vejen, hvor den har ændret sindssygt meget karakteristik. Af se K04 biler jeg har haft/ kørt, så er denne meget anderledes med denne nye turbo. Du er meget velkommen til at prøve bilen, hvis du har lyst
Til sidst: Der er ikke nævnt nogle tal på omkostningerne ved denne opgradering, så hvorvidt din måde at opnå ekstra effekt på kontra mit turboskift (i kr/øre) vil kun blive opklaret ved at sætte os ned og fremvise kvitteringer, hvilket vi nok ikke kommer til
Til sidst: Der er ikke nævnt nogle tal på omkostningerne ved denne opgradering, så hvorvidt din måde at opnå ekstra effekt på kontra mit turboskift (i kr/øre) vil kun blive opklaret ved at sætte os ned og fremvise kvitteringer, hvilket vi nok ikke kommer til
Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
evilxxx
- Nyt medlem
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
MLarsenC: vi snakker vist forbi hinanden.
Vi kan roligt blive enig om at du laver en meget fint effekt på din bil med std. K04 turbo og std. IC og uden noget udstødning, og du kan sikkert hente mere ved at lave nogle små ændringer.. Din pointe har jeg fanget..
Men nu er det at hver cupra laver ikke det samme HK med samme setup og samme software, at din er et tilfælde hvor den laver mere end det sædvanlige kan vi jo kun give thumps up herfra, men derfor mener jeg stadig, at det er ikke relevant at snakke om hvad din bil laver med std. k04.
Det,der er relevant her er at se hvor meget forskel der er mellem de 2 turboer med samme software på samme bil, og uanset hvor meget du sammenligner det med din bil så kan du ikke benægte, at denne hybrid turbo på samme bil med samme software laver en del mere over hele kurven. Det er det, der har været formålet med denne turbo og det er fint opnået..
Om denne turbo er pengene værd eller om det er noget for dig, det skal jeg ikke udtale mig om, for jeg ved ikke hvordan du definerer de to begreber udefra dine ønsker og mål.
Igen jeg kan bare udefra målinger se at denne turbo, på samme bil med samme software præsterer langt bedre end en std. k04 i hele rpm området.
jeg håber du fanger min pionte her.
vh Hamid
Vi kan roligt blive enig om at du laver en meget fint effekt på din bil med std. K04 turbo og std. IC og uden noget udstødning, og du kan sikkert hente mere ved at lave nogle små ændringer.. Din pointe har jeg fanget..
Men nu er det at hver cupra laver ikke det samme HK med samme setup og samme software, at din er et tilfælde hvor den laver mere end det sædvanlige kan vi jo kun give thumps up herfra, men derfor mener jeg stadig, at det er ikke relevant at snakke om hvad din bil laver med std. k04.
Det,der er relevant her er at se hvor meget forskel der er mellem de 2 turboer med samme software på samme bil, og uanset hvor meget du sammenligner det med din bil så kan du ikke benægte, at denne hybrid turbo på samme bil med samme software laver en del mere over hele kurven. Det er det, der har været formålet med denne turbo og det er fint opnået..
Om denne turbo er pengene værd eller om det er noget for dig, det skal jeg ikke udtale mig om, for jeg ved ikke hvordan du definerer de to begreber udefra dine ønsker og mål.
Igen jeg kan bare udefra målinger se at denne turbo, på samme bil med samme software præsterer langt bedre end en std. k04 i hele rpm området.
jeg håber du fanger min pionte her.
vh Hamid
50285050
- Andreas K
- Aktiv medlem
Hamid, der sammenlignes vel bare ? Ikke noget med tissemands målinger her.
Og du har ret martin, det kan ikke sammenlignes 100% da opsætningerne ikke er ens. Troede du havde bedre ic på allerede ? Og jo jeg havde eurojet på (sådan en må du ikke købe)
Hvad har du ellers ? Custom outlet pipe osv ?
Det lyder rigtig spændende med den custom turbo uden tvivl ! Jeg tænker også lidt i manifold, er det modificeret eller flower det rigeligt ?
Og kører du med 1.9 bar i ladetryk ?
det lyder lidt højt syntes jeg ? Kørte du også det med 2+ ?
Min kørte 1.65 i overboost et splitsekund og faldt så til 1.5. Så heller ikke der er de helt ens.
Tænker bare om du i grunden kan hente mere på timing osv istedet for tryk.
Det bedste ved upgraderede ic for mig var jo at alt jakes bane snak smittede jo af
Og når min var på trackday, så blev den slet ikke "træt" med den upgraderede ic, den bliver meget bedre til at mosle på i længere tid.
Og du har ret martin, det kan ikke sammenlignes 100% da opsætningerne ikke er ens. Troede du havde bedre ic på allerede ? Og jo jeg havde eurojet på (sådan en må du ikke købe)
Hvad har du ellers ? Custom outlet pipe osv ?
Det lyder rigtig spændende med den custom turbo uden tvivl ! Jeg tænker også lidt i manifold, er det modificeret eller flower det rigeligt ?
Og kører du med 1.9 bar i ladetryk ?
Min kørte 1.65 i overboost et splitsekund og faldt så til 1.5. Så heller ikke der er de helt ens.
Tænker bare om du i grunden kan hente mere på timing osv istedet for tryk.
Det bedste ved upgraderede ic for mig var jo at alt jakes bane snak smittede jo af
Og når min var på trackday, så blev den slet ikke "træt" med den upgraderede ic, den bliver meget bedre til at mosle på i længere tid.
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
MLarsenC
- Nyt medlem
Jeg prøver bare at vise hvad folk har af valgmuligheder, intet andet. Jeg er ikke ude på at genere nogle, eller sige at en std K04 er bedre, fordi det er den ikke.. Jeg har bare valgt at gribe tingene an på en anden måde, og det syntes jeg folk har "ret" til at se..
Jeg ligger blot sagen frem, og så må folk selv vurdere hvordan de vil tune deres bil. Det skal jeg ikke være herre over.. Men det føler jeg ikke bliver tilladt, med den tone Hamid lagde for dagen. Men nok om det jeg vil ikke kommentere yderligere om deres turbo. Det må være et emne til en ny tråd, hvis folk er interesseret i at investere i en ny turbo..
Melander: Jeg er ked af at tråden har taget denne drejning, da dette ikke har været min intention. Men lad os mødes en dag når vejret er blevet lidt bedre i det nye år, så kan vi bytte og sammenligne, og jeg er selvfølgelig klar til at revurdere mine udtalelser, hvis det viser sig at jeg har taget helt fejl
Jeg ligger blot sagen frem, og så må folk selv vurdere hvordan de vil tune deres bil. Det skal jeg ikke være herre over.. Men det føler jeg ikke bliver tilladt, med den tone Hamid lagde for dagen. Men nok om det jeg vil ikke kommentere yderligere om deres turbo. Det må være et emne til en ny tråd, hvis folk er interesseret i at investere i en ny turbo..
Melander: Jeg er ked af at tråden har taget denne drejning, da dette ikke har været min intention. Men lad os mødes en dag når vejret er blevet lidt bedre i det nye år, så kan vi bytte og sammenligne, og jeg er selvfølgelig klar til at revurdere mine udtalelser, hvis det viser sig at jeg har taget helt fejl
Senest rettet af MLarsenC 3. nov 2014, 00:54, rettet i alt 2 gange.
- Andreas K
- Aktiv medlem
Det jeg skrev var nu til martin melander 
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
melander1980
- Medlem
Andreas: Jeg kører stadig med crap versionen i IC. Venter på Jake får hans nye IC hjem, så jeg kan overtage den. Dette burde være inden for nærmeste fremtid.
Jeg har custom outlet pipe på, men ikke throttle body pipe. Manifolden er portet op på udstødningssiden. På flowbænk viste den 4 % mindre backpressure end standard.
Bilen kører med ca. 1.8-1.9 bar nu. Ca. 10-15 % mere end før.
Jeg har custom outlet pipe på, men ikke throttle body pipe. Manifolden er portet op på udstødningssiden. På flowbænk viste den 4 % mindre backpressure end standard.
Bilen kører med ca. 1.8-1.9 bar nu. Ca. 10-15 % mere end før.

Med venlig hilsen
Martin
Martin
- Andreas K
- Aktiv medlem
Nå okay, jamen så er der jo lidt at glæde sig til
hvilken en er der? THS eller ?
Super med manifolden, fordi min frygt ville være lidt at den jo næppe er lavet til at skulle flowe så langt over std som din gør nu. Derfor mit spørgsmål
Det er da også rimelig seriøst ladetryk!
Hvad med timingen, kan den tweekes lidt ? Eller er der kigget på alt det ?
Jeg spørger jo kun fordi jeg er nysgerrig, og er der noget brugbart i spørgsmålene er det jo fint
Det er fordi jeg engang havde min chippet hos landberg, (stage 1) og den kørte med 2 bar
lavede 310hk og kørte ikke så lækkert, så gav de den en ny bil med ændret timing, fuel osv osv og fjernede 0.6 bar. Så den nye fil med 1.4 bar lavede så 317 hk
Så det var nu mere om man kunne hente noget mere et andet sted i stedet for højere ladetryk ?
Super med manifolden, fordi min frygt ville være lidt at den jo næppe er lavet til at skulle flowe så langt over std som din gør nu. Derfor mit spørgsmål
Det er da også rimelig seriøst ladetryk!
Hvad med timingen, kan den tweekes lidt ? Eller er der kigget på alt det ?
Jeg spørger jo kun fordi jeg er nysgerrig, og er der noget brugbart i spørgsmålene er det jo fint
Det er fordi jeg engang havde min chippet hos landberg, (stage 1) og den kørte med 2 bar
Så det var nu mere om man kunne hente noget mere et andet sted i stedet for højere ladetryk ?
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’