Sorens2 skrev:Rolig nu drenge. Som skrevet er drab ikke noget jeg overhovedet kommer i nærheden af.
Men i kender da alle talemåde. Må hans røv klø og hans arme være for korte. Den er sgu da også alvorlig. Ikke mindst for ofret. Lad nu være med at lægge mere i det. I kender sgu da godt de personer der af den ene eller den anden grund ikke rammer samme bølge som en selv. Ikke fordi de nødvendigvis er ringere mennesker, men har bare ikke samme frekvens.
Jeg tror godt alle ved du ikke vil slå kunden ihjel. Min pointe er bare du bør holde dig for god til at bringe det op. Som du selv siger, så svingede du og trådstarter ikke lige, fred være med det - ingen grund til at gå i detaljer om hvem han dukker op med og hvad dine kammerater siger om ham.
Som forretningsdrivende reflekterer dine indlæg her direkte tilbage på dit levebrød og du bør derfor altid tage "the high road", selv i situationer hvor kunden er direkte urimelig eller en idiot. Jeg kan bidrage med et eksempel fra en anden tråd, hvor jeg fik skrevet noget temmeligt flabet om den måde en anden forretningsdrivende herfra beskrev sin virksomhed på. Han skrev så en PB til mig og takkede for kritikken og fortalte han altid tog imod kritik, for så kunne han blive bedre. Det blev jeg noget paf over - og fik ret dårlig samvittighed over ikke lige at have tonet mit eget indlæg ned.
Sorens2 skrev:Det er bare begyndt at pisse mig af at selvom man bare står på McDonalds, Shell, eller andre steder og skal købe noget. Så kan man sgu da godt bede om det man skal købe.
Jeg hører så tit: Jeg skal ha 20 Prince.
Eller: Gi mig to cheeseburgere.
Er det forkert med lidt ydmyghed?
Kan jeg få en cheese.
Har du evt. tid i næste uge.
Må jeg købe 20 Prince.
Er jeg virkelig et dårligt menneske pga det?
Jeg synes faktisk det netop er med ydmyghed manden går til dig, vi læser det bare forskelligt (og det er nok derfor jeg undrer mig over din reaktion). Han siger "Jeg vil gerne BEDE dig finde en tid" - det kan næsten ikke blive mere ydmygt og pænt i min optik. Han beder dig om noget, han beordrer dig ikke. Hvis han havde sagt "Giv mig en tid i næste uge", havde det været noget andet. Men semantik er svært - folk opfatter de samme ord forskelligt, afhængig af social status, geografi, kultur og hvilket ben der kom først ud af sengen den morgen.
I øvrigt tror jeg at trådstarter også postede indlægget, fordi han har følt sig lidt såret over din tilgang, efter han har doneret de 500 kr. til dit rullefelt. Han har sikkert dermed følt en tættere relation til dig og bliver derfor ked af at blive mødt med den tone i mailen.
Slutteligt vil jeg sige det er rigtig fedt du altid aftaler hvad der skal laves på mail. Det kunne mange store værksteder virkelig lære meget af.