Hjælp til rensning af fælge.

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
ABOB
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til rensning af fælge.

Indlæg af ABOB » 28. mar 2015, 16:31

Hej.

Er der nogen der ved hvad man skal bruge for at få disse sorte pletter af mine fælge, har prøvet lidt af hvert. :?:
Vedhæftede filer
IMG_0515.JPG
IMG_0515.JPG (116.67 KiB) Vist 4266 gange
IMG_0516.JPG
IMG_0516.JPG (85.92 KiB) Vist 4266 gange

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Hjælp til rensning af fælge.

Indlæg af MathiasFB » 28. mar 2015, 16:57

Autoglym Intensive Tar Remover snupper næsten alt.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem

Indlæg af MathiasFB » 28. mar 2015, 18:36

Kan ovenstående ikke klare den, kan en mild clay bar også være en løsning.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96

Brugeravatar
8278
Medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Been thanked: 9 times

Indlæg af 8278 » 28. mar 2015, 19:55

Lampeolie er også meget effektiv og skånsomt
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Jepsen » 28. mar 2015, 21:20

Helt klart clay bar og så en gang poorboy wheel sealant eller noget andet alt efter temperament :D

Reher
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af Reher » 28. mar 2015, 22:25

Spar pengene og køb noget rensebenzin

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem

Indlæg af MathiasFB » 29. mar 2015, 14:07

Stærke kemikalier er ikke at foretrække på fine fælge. Hold dig til et produkt, der er udviklet til formålet.
Mvh Mathias Boesgaard

m power
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af m power » 29. mar 2015, 17:27

Fastbrændt bremsestøv er jo næsten umuligt at fjerne uden at skulle bruge stærke kemikalier.

Det fælgrens der kan fjerne det er jo også stærke kemikalier, og heller ikke noget der er specielt godt for lakken.

Sidst jeg stod med et sæt fælge med en masse fastbrændt bremsestøv der prøvede jeg med benzin, acetone, terpentin, fælgrens, slipol og andre poler/slibemidler men det var komplet umuligt af få det af.

Det sidste jeg prøvede med var så toiletrens, og må sige det er det bedste jeg til dags dato har prøvet.
Jeg har anbefalet det til flere venner/bekendte, og de har haft samme oplevelse med det.

Det jeg bruger er det her http://www.postme.com/products/36170-ha ... 00-ml.aspx
De skal sælfølgelig have en god polish efter sådan en tur da det stripper fælgene for alt.

ABOB
Helt nyt medlem

Indlæg af ABOB » 1. apr 2015, 10:55

Hej :)

Tak for hjælpen.

Rensebenzin hjalp desværre ikke, men har nu 4 stk flotte fælge, rengjort i WC-rens Power plus :lol: :lol:

Fabia Combi
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland

Indlæg af Fabia Combi » 1. apr 2015, 11:14

Cillit Bang Lime 'n Grime / Power Cleaner Kalk & Snavs

Husk at skylle efter hurtigt med rigeligt vand.

Billede

hansen123
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Vanløse
Been thanked: 21 times

Indlæg af hansen123 » 1. apr 2015, 13:08

Iron X eller lignende tager dette, uden brug af oxal syre (typisk toilet-rens).

Dette er også ph-neutralt og skader ikke lakken.

Ellers er der massere af "hjemme" kemikalier der kan tage det, men jeg vil nu stadig anbefale et rigtigt produkt til dette som ikke indeholder syre.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

arj9k
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Slagelse
Been thanked: 3 times

Indlæg af arj9k » 1. apr 2015, 14:07

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Indlæg af ABT » 1. apr 2015, 22:42

Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?

Det kan godt være at det er pissenemt, men det er ikke pissesmart, hvis det er på en miljømæssig bekostning, at vi skal have rene fælge at se på.. :|

Bliver trist hver gang jeg ser en video af folk som bruger kemi med hovedet oppe i r*ven. Det er lidt ligesom bondemanden med sprøjtegift på marken..

Det er tilladt at bruge tingene med lidt omtanke for andre end sig selv og sin forfængelighed eller pengepung?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Lindegaard
Medlem
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times

Indlæg af Lindegaard » 2. apr 2015, 06:47

ABT skrev:Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?

Det kan godt være at det er pissenemt, men det er ikke pissesmart, hvis det er på en miljømæssig bekostning, at vi skal have rene fælge at se på.. :|

Bliver trist hver gang jeg ser en video af folk som bruger kemi med hovedet oppe i r*ven. Det er lidt ligesom bondemanden med sprøjtegift på marken..

Det er tilladt at bruge tingene med lidt omtanke for andre end sig selv og sin forfængelighed eller pengepung?
Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

hansen123
Medlem

Indlæg af hansen123 » 2. apr 2015, 10:32

Lindegaard skrev:
ABT skrev:Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?

Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?
Tror bare han mener at scenariet er det samme. Det har jo været oppe før at landmænd har brugt uendelige mængder for lige at give det "ekstra" beskyttelse (ikke sagt at alle gør det, men det er jo trods alt et emne de fleste kan forholde sig til) Det lander jo trods alt et sted henne om man vil det eller ej når man slipper ting ud i naturen.

I bund og grund skriver han jo bare at man skal bruge nogle mere miljørigtige produkter i mindre mængder for at gøre det samme arbejde når man vasker fælge/passer marken, det kan man vel næppe blive stødt over :)

Lindegaard
Medlem
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times

Indlæg af Lindegaard » 2. apr 2015, 13:26

hansen123 skrev:
Lindegaard skrev:

Tror bare han mener at scenariet er det samme. Det har jo været oppe før at landmænd har brugt uendelige mængder for lige at give det "ekstra" beskyttelse (ikke sagt at alle gør det, men det er jo trods alt et emne de fleste kan forholde sig til) Det lander jo trods alt et sted henne om man vil det eller ej når man slipper ting ud i naturen.

I bund og grund skriver han jo bare at man skal bruge nogle mere miljørigtige produkter i mindre mængder for at gøre det samme arbejde når man vasker fælge/passer marken, det kan man vel næppe blive stødt over :)
Det er jo bare løgn det du skriver !!! Det er sgu lidt for sørgeligt at skrive sådan .... Får lidt ondt af dig,.... :-)
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Fabia Combi
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland

Indlæg af Fabia Combi » 2. apr 2015, 14:11

Det er vel sådan alle landmændene i Vanløse (Københavns Kommune) gør.

hansen123
Medlem

Indlæg af hansen123 » 2. apr 2015, 16:16

Lindegaard skrev:
hansen123 skrev:
Lindegaard skrev: Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?

Det er jo bare løgn det du skriver !!! Det er sgu lidt for sørgeligt at skrive sådan .... Får lidt ondt af dig,.... :-)

Hold nu lige op og tæl til 10 inden du skriver som du gør. Der er absolut ingen grund til at gøre det personligt og ingen har skrevet at du er et miljøsvin eller forpester verden. Det tager ikke 30 sekunder på Google at søge efter den ene skandale om sprøjtegift/pesticider og hvad der ellers bliver brugt på en gård (og det samme gælder de næste tusindvis af erhverv der har med miljøbelastende produktet at gøre) så hvis du syntes det er løgn/har ondt af mig over det, ja så må jeg nok indrømme at jeg kun kan ryste på hovedet og fortsætte min dag.

Jeg har bestemt intet i klemme med landmænd eller hvad du nu er i din hverdag/fritid/helligdag og at du kan komme med sådan en kommentar på så fint/venligt et forum syntes jeg kun er ærgeligt.

Tænkte nok at der ville komme ballade med sådan et indlæg for at mildne det, men havde da håbet på man kunne holde det på et lidt mere humant niveau.

Fabianen: tror ikke vi har voldsomt mange landmænd der hvor jeg bor desværre, så ved ikke om området eller værre eller ej, men jeg tror nu Danmark som helhed deles meget godt om deres miljøbelastning.

Besvar

Tilbage til "Detailing"