Er der nogen der ved hvad man skal bruge for at få disse sorte pletter af mine fælge, har prøvet lidt af hvert.
Hjælp til rensning af fælge.
-
ABOB
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hjælp til rensning af fælge.
Hej.
Er der nogen der ved hvad man skal bruge for at få disse sorte pletter af mine fælge, har prøvet lidt af hvert.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0515.JPG (116.67 KiB) Vist 4268 gange
-
- IMG_0516.JPG (85.92 KiB) Vist 4268 gange
- MathiasFB
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hjælp til rensning af fælge.
Autoglym Intensive Tar Remover snupper næsten alt.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- MathiasFB
- Medlem
Kan ovenstående ikke klare den, kan en mild clay bar også være en løsning.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
- 8278
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Been thanked: 9 times
Lampeolie er også meget effektiv og skånsomt
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- Jepsen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Syd for Aalborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Helt klart clay bar og så en gang poorboy wheel sealant eller noget andet alt efter temperament 
- MathiasFB
- Medlem
Stærke kemikalier er ikke at foretrække på fine fælge. Hold dig til et produkt, der er udviklet til formålet.
Mvh Mathias Boesgaard
-
m power
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Fastbrændt bremsestøv er jo næsten umuligt at fjerne uden at skulle bruge stærke kemikalier.
Det fælgrens der kan fjerne det er jo også stærke kemikalier, og heller ikke noget der er specielt godt for lakken.
Sidst jeg stod med et sæt fælge med en masse fastbrændt bremsestøv der prøvede jeg med benzin, acetone, terpentin, fælgrens, slipol og andre poler/slibemidler men det var komplet umuligt af få det af.
Det sidste jeg prøvede med var så toiletrens, og må sige det er det bedste jeg til dags dato har prøvet.
Jeg har anbefalet det til flere venner/bekendte, og de har haft samme oplevelse med det.
Det jeg bruger er det her http://www.postme.com/products/36170-ha ... 00-ml.aspx
De skal sælfølgelig have en god polish efter sådan en tur da det stripper fælgene for alt.
Det fælgrens der kan fjerne det er jo også stærke kemikalier, og heller ikke noget der er specielt godt for lakken.
Sidst jeg stod med et sæt fælge med en masse fastbrændt bremsestøv der prøvede jeg med benzin, acetone, terpentin, fælgrens, slipol og andre poler/slibemidler men det var komplet umuligt af få det af.
Det sidste jeg prøvede med var så toiletrens, og må sige det er det bedste jeg til dags dato har prøvet.
Jeg har anbefalet det til flere venner/bekendte, og de har haft samme oplevelse med det.
Det jeg bruger er det her http://www.postme.com/products/36170-ha ... 00-ml.aspx
De skal sælfølgelig have en god polish efter sådan en tur da det stripper fælgene for alt.
-
ABOB
- Helt nyt medlem
Hej
Tak for hjælpen.
Rensebenzin hjalp desværre ikke, men har nu 4 stk flotte fælge, rengjort i WC-rens Power plus

Tak for hjælpen.
Rensebenzin hjalp desværre ikke, men har nu 4 stk flotte fælge, rengjort i WC-rens Power plus
-
Fabia Combi
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Cillit Bang Lime 'n Grime / Power Cleaner Kalk & Snavs
Husk at skylle efter hurtigt med rigeligt vand.

Husk at skylle efter hurtigt med rigeligt vand.

-
hansen123
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Vanløse
- Been thanked: 21 times
Iron X eller lignende tager dette, uden brug af oxal syre (typisk toilet-rens).
Dette er også ph-neutralt og skader ikke lakken.
Ellers er der massere af "hjemme" kemikalier der kan tage det, men jeg vil nu stadig anbefale et rigtigt produkt til dette som ikke indeholder syre.
Dette er også ph-neutralt og skader ikke lakken.
Ellers er der massere af "hjemme" kemikalier der kan tage det, men jeg vil nu stadig anbefale et rigtigt produkt til dette som ikke indeholder syre.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
arj9k
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Slagelse
- Been thanked: 3 times
Jeg plejer at bruge denne på mine fælge:
http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... _1033.html
bagefter en tur med denne:
http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... d_726.html
og til sidst:
http://www.cleanyourcar.co.uk/wheels-an ... d_752.html
http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... _1033.html
bagefter en tur med denne:
http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... d_726.html
og til sidst:
http://www.cleanyourcar.co.uk/wheels-an ... d_752.html
- ABT
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?
Det kan godt være at det er pissenemt, men det er ikke pissesmart, hvis det er på en miljømæssig bekostning, at vi skal have rene fælge at se på..
Bliver trist hver gang jeg ser en video af folk som bruger kemi med hovedet oppe i r*ven. Det er lidt ligesom bondemanden med sprøjtegift på marken..
Det er tilladt at bruge tingene med lidt omtanke for andre end sig selv og sin forfængelighed eller pengepung?
Det kan godt være at det er pissenemt, men det er ikke pissesmart, hvis det er på en miljømæssig bekostning, at vi skal have rene fælge at se på..
Bliver trist hver gang jeg ser en video af folk som bruger kemi med hovedet oppe i r*ven. Det er lidt ligesom bondemanden med sprøjtegift på marken..
Det er tilladt at bruge tingene med lidt omtanke for andre end sig selv og sin forfængelighed eller pengepung?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
Lindegaard
- Medlem
- Geografisk sted: Ørbæk
- Has thanked: 9 times
Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?ABT skrev:Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
-
hansen123
- Medlem
Tror bare han mener at scenariet er det samme. Det har jo været oppe før at landmænd har brugt uendelige mængder for lige at give det "ekstra" beskyttelse (ikke sagt at alle gør det, men det er jo trods alt et emne de fleste kan forholde sig til) Det lander jo trods alt et sted henne om man vil det eller ej når man slipper ting ud i naturen.Lindegaard skrev:Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?ABT skrev:Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?
I bund og grund skriver han jo bare at man skal bruge nogle mere miljørigtige produkter i mindre mængder for at gøre det samme arbejde når man vasker fælge/passer marken, det kan man vel næppe blive stødt over
-
Lindegaard
- Medlem
- Geografisk sted: Ørbæk
- Has thanked: 9 times
Det er jo bare løgn det du skriver !!! Det er sgu lidt for sørgeligt at skrive sådan .... Får lidt ondt af dig,....hansen123 skrev:Tror bare han mener at scenariet er det samme. Det har jo været oppe før at landmænd har brugt uendelige mængder for lige at give det "ekstra" beskyttelse (ikke sagt at alle gør det, men det er jo trods alt et emne de fleste kan forholde sig til) Det lander jo trods alt et sted henne om man vil det eller ej når man slipper ting ud i naturen.Lindegaard skrev:Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?ABT skrev:Og det skal selvfølgelig gøres i vaskehallen, så alle de kemikalier efterfølgende bliver behandlet korrrekt i et lukket system og ikke ryger ud med regnvandet eller ned i jorden til grundvandet og vores allesammens drikkevand!? Medmindre at det er biologisk nedbrydeligt?
I bund og grund skriver han jo bare at man skal bruge nogle mere miljørigtige produkter i mindre mængder for at gøre det samme arbejde når man vasker fælge/passer marken, det kan man vel næppe blive stødt over
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Golf III TDI 1z SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
-
Fabia Combi
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Det er vel sådan alle landmændene i Vanløse (Københavns Kommune) gør.
-
hansen123
- Medlem
Lindegaard skrev:Det er jo bare løgn det du skriver !!! Det er sgu lidt for sørgeligt at skrive sådan .... Får lidt ondt af dig,....hansen123 skrev:Tror bare han mener at scenariet er det samme. Det har jo været oppe før at landmænd har brugt uendelige mængder for lige at give det "ekstra" beskyttelse (ikke sagt at alle gør det, men det er jo trods alt et emne de fleste kan forholde sig til) Det lander jo trods alt et sted henne om man vil det eller ej når man slipper ting ud i naturen.Lindegaard skrev: Nu bliver jeg lidt stødt, beklager. Men gider du lige forklare sammenligningen mellem at stå og bruge div kemikalier koncentreret på fælge og skylle det direkte ud på jorden, med plantebeskyttelse ? Det lyder virkeligt til at du ikke ved hvad du skriver?
Hold nu lige op og tæl til 10 inden du skriver som du gør. Der er absolut ingen grund til at gøre det personligt og ingen har skrevet at du er et miljøsvin eller forpester verden. Det tager ikke 30 sekunder på Google at søge efter den ene skandale om sprøjtegift/pesticider og hvad der ellers bliver brugt på en gård (og det samme gælder de næste tusindvis af erhverv der har med miljøbelastende produktet at gøre) så hvis du syntes det er løgn/har ondt af mig over det, ja så må jeg nok indrømme at jeg kun kan ryste på hovedet og fortsætte min dag.
Jeg har bestemt intet i klemme med landmænd eller hvad du nu er i din hverdag/fritid/helligdag og at du kan komme med sådan en kommentar på så fint/venligt et forum syntes jeg kun er ærgeligt.
Tænkte nok at der ville komme ballade med sådan et indlæg for at mildne det, men havde da håbet på man kunne holde det på et lidt mere humant niveau.
Fabianen: tror ikke vi har voldsomt mange landmænd der hvor jeg bor desværre, så ved ikke om området eller værre eller ej, men jeg tror nu Danmark som helhed deles meget godt om deres miljøbelastning.