Tilgengæld er der et farvekort, med farvekoder på de farver man kunne få dem i, i 75..
Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 - D. 09-10 Update
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- LilleArne
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 Update: LEDNING ROD og fælge!
Hov kiggede lige hele tråden igennem, der er ikke nogen canyon metallic..
Tilgengæld er der et farvekort, med farvekoder på de farver man kunne få dem i, i 75..
Du har ret, men det sidste skema er der sådan et kort med ja, de billeder med farvevalg hvor canyon metallic indegår. Meget nysgerrig angående den farve!LilleArne skrev:Hov kiggede lige hele tråden igennem, der er ikke nogen canyon metallic..
mm.. denne! Som dog måske ligner malaga red a la canyon?LilleArne skrev:Sorry, sådan er jeg bare med folks forventninger...![]()
Lur evt. denne tråd, det er en har fundet på et andet forum, hvor folk har lagt billeder op af deres MK1:
http://forums.motivemag.com/zerothread? ... d=58579097
Something u like???

Og denne her er GODT NOK sprød!

Hmm her er dakota beige lidt lignende mexico IGEN!

Taupe metallic er da også flot

Men fandt da skema og sådan samt the 152 farveskema på originale vogne. Fedt.
DOG - Denne vender konstant tilbage til mig. All black med få chrome/alu detajler. ÅRH. (BIG_D, jeg ved godt du syntes det er en "kedelig farve", men forhelvede det er mums!)

- Hurtig
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 0
Kaffebrun eller Audi sølv efter min mening.
Hælder mest til kaffebrun og så med clean cremefarvet motorrum med sort eller guldfarvet motor.
Og så det svedigste lysebrune/cognacfarvede læderinteriør
Bliver fedt at se hvordan projektet skrider frem ..
Og så lige thumbs op for de eneste rigtige fælge til en G1 - RONAL TURBO !!!
... Og så lige Schmidt th-line, Smoor og BBS RM ... men eller ...
Hælder mest til kaffebrun og så med clean cremefarvet motorrum med sort eller guldfarvet motor.
Og så det svedigste lysebrune/cognacfarvede læderinteriør
Og så lige thumbs op for de eneste rigtige fælge til en G1 - RONAL TURBO !!!
Current garage:
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
Tidligere biler
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
Hehe yeah Kaffebrun ville være lækkert! Men det med clean motorrum osv kommer nok noget senere. Mit dellæder interiør skal gerne passe med den farve jeg skal til at male vognen i. Så må lige se på sagen.Hurtig skrev:Kaffebrun eller Audi sølv efter min mening.
Og så det svedigste lysebrune/cognacfarvede læderinteriør![]()
Og så lige thumbs op for de eneste rigtige fælge til en G1 - RONAL TURBO !!!![]()
Men igen all black, kofanger, grill, everything undtagen de Ronaller. Den kører i tankerne.
Og ilm med fælgene
Lige nu kedelig igang med at rette op, pudse, male, se efter ujævnheder og slibe ned igen, spartle, pudse, rette op
Lidt stemningsbilleder:

Jep jeg bruger metoden, male og se, slibe, spartle male og se. Virker bedst for mig. Så den er ikke færdig på billedet.
Men dagens STORE nyhed. Har nu fået skåret farve valget ned til disse farver. Et er at de er på computeren og bliver måske forvrænget via computerskærmen, men det var nogle "farveprøver" fra min kammerat. Og bestiller et af dem på søndag og ser hvordan den er IRL.

Men hvilken :S
Lidt stemningsbilleder:
Jep jeg bruger metoden, male og se, slibe, spartle male og se. Virker bedst for mig. Så den er ikke færdig på billedet.
Men dagens STORE nyhed. Har nu fået skåret farve valget ned til disse farver. Et er at de er på computeren og bliver måske forvrænget via computerskærmen, men det var nogle "farveprøver" fra min kammerat. Og bestiller et af dem på søndag og ser hvordan den er IRL.
Men hvilken :S
Re: Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 Update: Det der med at vælge!
Sjovt:LilleArne skrev:Holder stadig på den Beige...
Jeg skal ud og se en beige farve prøve idag. Hvis den er flot så tager jeg faktisk den da den er "på tilbud".
- MøLLeR
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Randers
Hej Panda
Fint projekt du har gang i her. 3M laver sådan noget pulver i stærke farver, til at strø på spartlede områder.
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=hrhds#/page12/
Det virker rigtig godt og maleren bliver glad for at du bruger det istedet for maling. Bare et tip.
/Henrik
Fint projekt du har gang i her. 3M laver sådan noget pulver i stærke farver, til at strø på spartlede områder.
Det virker rigtig godt og maleren bliver glad for at du bruger det istedet for maling. Bare et tip.
/Henrik
Audi A4 2.0 TDi Avant S-line.
Cool, jamen hvad hedder det? Mine baggårdsskills er ikke vant til hightech løsninger. For den linker til et helt katalog.MøLLeR skrev:Hej Panda
Det virker rigtig godt og maleren bliver glad for at du bruger det istedet for maling. Bare et tip.![]()
/Henrik
- Big-_-D
- Medlem
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Jeg syntes du skal vælge den du syntes bedst om... men vil dog lige nævne at det ikke er svært at finde billeder af SUPER sweet rides, næsten ligegyldig farven, du har derfor fuldstændig ret i at den sorte der er i vinkel!!
Jeg syntes bare det er lidt for kedeligt, ikke at en sort bil er noget skidt - de kan også være fede, men jeg har lyst til mere farve
Du kan jo bare se Pendler er stadig blå og hvid hahaha men den ender i en blå også må vi se...
Glæder mig meget til at se hvad farve du ender i og hvordan den kommer til at stå - den bliver nice næsten lige meget hvad!!!
Big D
Jeg syntes bare det er lidt for kedeligt, ikke at en sort bil er noget skidt - de kan også være fede, men jeg har lyst til mere farve
Glæder mig meget til at se hvad farve du ender i og hvordan den kommer til at stå - den bliver nice næsten lige meget hvad!!!
Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
Selvfølgelig vælger jeg den jeg bedst kan lide, men altid rart med ideer og input!Big-_-D skrev:Jeg syntes du skal vælge den du syntes bedst om... men vil dog lige nævne at det ikke er svært at finde billeder af SUPER sweet rides, næsten ligegyldig farven, du har derfor fuldstændig ret i at den sorte der er i vinkel!!
Jeg syntes bare det er lidt for kedeligt, ikke at en sort bil er noget skidt - de kan også være fede, men jeg har lyst til mere farveDu kan jo bare se Pendler er stadig blå og hvid hahaha men den ender i en blå også må vi se...
Big D
Har været ude og se på den Beige og Beige bliver det IKKE. Kaffebrunnen står højst på listen (nr 3 ovenfra).
Så nu må vi sgu se ja hvad det bliver til og tak for opbakningen
Der var små bobler på fronten af klappen, måske pga små stenslag osv. Det skulle da lige ordnes.

Også, der var 2 små pletter på størrelse med 25øre og 5krone. Måtte også lige ordnes.

NU - Det helt STORE! Enten bliver min bil en kæmpe lort! Ellers bliver det meget pænt. Eller bare en kæmpe lort!

Bestilt er bestilt, nu må vi se i næste uge hvad min maler kammerat siger når den står lakeret.

Også, der var 2 små pletter på størrelse med 25øre og 5krone. Måtte også lige ordnes.

NU - Det helt STORE! Enten bliver min bil en kæmpe lort! Ellers bliver det meget pænt. Eller bare en kæmpe lort!

Bestilt er bestilt, nu må vi se i næste uge hvad min maler kammerat siger når den står lakeret.
- Hurtig
- Nyt medlem
Re: Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 Rename: Lorten!
Bliver MAX lækker
Glæder mig til at følge projektet - husk at dokumentere med rigelige mængder billeder ..
Glæder mig til at følge projektet - husk at dokumentere med rigelige mængder billeder ..
Current garage:
Tidligere biler
Tidligere biler
-
toldbod
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Been thanked: 10 times
Ser godt ud!! Brun er en fed farve! Endte det med en orginal farve?
- Big-_-D
- Medlem
en kæmpe lort... ja måske... men den bliver fandme nice!!!
Den skal bare være så blank som den kan blive så bliver den monster nice!!!
Glæder mig meget til at se hvad det ender med... (godt du gik væk fra sort hehe)
Big D
Glæder mig meget til at se hvad det ender med... (godt du gik væk fra sort hehe)
Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
- chace
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Charlottenlund
Aiii nu får jeg helt lyst til chokomilkshake fra McD ..
.. Nå spøg til side.. Fedt du har fået valgt farve, er også en af dem der glæder sig meget til at følge dette projekt tiil dørs.. Billeder billeder, når den er malet..

Yessir, skal nok tage lidt flere billeder af forløbet end før. Tak for requesten og interessen!Hurtig skrev:Bliver MAX lækker![]()
Den ligger MEGET TÆT op ad den originale farve, mexico brun. Jeg bestilte den en anelse lysere grundet højde for scanner, computer, farvefald i kataloget.toldbod skrev:Ser godt ud!! Brun er en fed farve! Endte det med en orginal farve?
Oh yes, jeg må lige se på det. Klarlak er normalt bare ikke mig, men nu må vi se og ja jeg gik sgu væk fra sort hehe. Men forhelvede Beige var grimt. Jeg kunne slet ikke se det for mig!Big-_-D skrev:en kæmpe lort... ja måske... men den bliver fandme nice!!!
Big D
Jeg tænkte på kloak eller chokomilkshake ogsåchace skrev:Aiii nu får jeg helt lyst til chokomilkshake fra McD .... Nå spøg til side.. Fedt du har fået valgt farve, er også en af dem der glæder sig meget til at følge dette projekt tiil dørs.. Billeder billeder, når den er malet..
![]()
MEN
Svejseapparatet er gået i stykker
- Morten TDI
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Danmark / Nordjylland
Sket mere med vognen? 
Audi A6 4B TDI Avant 130hk 6g.
Vw Lupo 3L 2003
Golf 1 1975 swallowtail sorte plader
Golf 1 Cab Projekt
Vw Lupo 3L 2003
Golf 1 1975 swallowtail sorte plader
Golf 1 Cab Projekt
Ja jeg har ikke rigtig lagt noget updates, mest grundet så folk fik alt på en gang. Bilen fik rettet op, lavet de sidste ting, der blev lavet rigtig mange små ting på den hen af vejen indtil det der bare ikke måtte ske, for nu er alt bare gået i stå.Morten TDI skrev:Sket mere med vognen?
Lånte selvfølgelig bilen ud til konen en uges tid, en af dagene sker det så. Varmelampen blinker rød, grundet lidt for slap rem. Hun ignorere det og svaret til det er "troede det var sprinkler væsken". Hun kører så i alt 30km til hvor så stempler og hele lortet sætter sig.
Nu har den fået skiftet motor, men intet kører som det skal. Justering pis med gearkassen grundet konverteringen til 5 gear. Mangler en masse motorjustering. Den nye kobling til den nye motor tager ikke fat. Som om man kører med koblingen trådt halvt ned. Alt samlet hos en rigtig mekaniker. 7000kr for en død nyrenoveret motor i sommers. Død. Nu er der brugt 8000kr på ny motor fra hugger med tilhørende dele.
Hvis der er en der har 100% styr på JR VW Diesel motorer og gearkasse, må de meget gerne melde til.
Det her sænker hele projektet, det ødelægger min lyst og bilen bruges også som pendler bil. Så lige nu ser det fuldstændig sort ud.
- Bonden
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Been thanked: 1 time
Re: Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 - Mon det snart er slut!
Fanme dyrt for den motor! Købte en 1,8 RP motor fra sverige for 3200, der kun havde gået 97.000km. Med garanti og det hele. Kan lige finde ud af hvad firmaet hed hvis det er?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
Jeg gav kun 2000kr for motor og gearkasse også med 6 måneder reklamation. Den havde sikkert kørt 1500 gange rundt om jorden så brugte den gamle gearkasse også fordi ophæng ikke passede på. Det var mere starter, kobling, alle pakninger, vandpumpe, tandremssæt, omløberhjul, gløderør og diverse. Så løb det hele sgu op.Bonden skrev:Fanme dyrt for den motor! Købte en 1,8 RP motor fra sverige for 3200, der kun havde gået 97.000km. Med garanti og det hele. Kan lige finde ud af hvad firmaet hed hvis det er?
Men kan da være at hvis det ikke kører som det skal man skal forhøre om det firma
- G1-manden
- Medlem
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Det var da en noget træls situation!! Op med humøret!! Ved gamle biler til kvinder skal man tage højde for ekstra mange ting.
MVH
Der er flere dele, der er forskellige i gearskiftet. Hvis det skal køre ordentligt, vil jeg anbefale at udskifte til de rigtige dele. Det kan køre med 4-trins delene, men rigtig godt bliver det aldrig.Justering pis med gearkassen grundet konverteringen til 5 gear.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Det er den samme gearkasse og har altid haft 5 gear i min tid, skulle bare i hak modsat af bakgear.G1-manden skrev:Det var da en noget træls situation!! Op med humøret!! Ved gamle biler til kvinder skal man tage højde for ekstra mange ting.
Der er flere dele, der er forskellige i gearskiftet. Hvis det skal køre ordentligt, vil jeg anbefale at udskifte til de rigtige dele. Det kan køre med 4-trins delene, men rigtig godt bliver det aldrig.Justering pis med gearkassen grundet konverteringen til 5 gear.
MVH
Men det er lidt sværer at få justeret, fordi jeg har svært ved netop at fange 5 gear.
Ja suk, jeg skal op på hesten igen, det bare irriterende, da bilen skulle have været til maler i denne uge
Nå bilen er nu færdig - Igen. På den negative måde. Den nye motor ordnet hos min mekaniker kører overhovedet ikke optimalt. Der blev sjusket alt for meget iflg mine øjne for en færdig motor. Lang historie. Men nu er den helt død.
Så nu træder jeg selv til med mine indkørsels evner og får ordnet den motor. Jeg stoler på ingen mere
Vel på den måde lærer jeg vel også mest. Motor indmad er simpelthen min dårligste side
- Har altid fået folk til at lave det.
Husk essensen og dens sjæl:
Igen er dette en bil der er min "lærebil". Bilen der overhovedet ikke når nogle som helst højder i sidste ende. Men det er mit amatør projekt og mit hygge projekt. Det er en bil som jeg ikke gider ofre tusinde på, men jeg elsker bilens charme, så den kommer bare til at være pendleren og min bedste ven. The er bare min Cosy'low'slow budget Golf. Husk det når i kigger på bilen
Så nu skal den bare ikke køre mere. Jeg har 3 ugers ferie, nu bliver den for alvor klodset op, skilt ad, lavet motor osv - Endnu en gang.
Punkter før den er færdig:
Motordelen:
1. Motor koger:
skal tjekket køler, vandpumpe, termostat igennem.
2. Motor går ujævn, starter ikke, kører ikke
Må tjekke pumpe, finde en der har styr på pumpe justering, kan lufte ud, da jeg kan se luft i systemet. Måske gløderør. Den jeg frygter mest da motor tikker er forkert sat tandrem.
3.
Gearkassen og kobling
Mangler 5 gear, ingen trækkraft (nok motor eller kobling der ikke kobler fuldstændig til)
Resten:
- Slibe og grunde
- Rette op
- Lave rust hul i inderskærme på lighter størrelse
- Skifte og cleane bagklap
- Lille rust hul i reservebrønden
- Hjemme undervognsnask
- Nusse, pusse, sjæl og kærlighed OMG!
Ses på le flip side.
Så nu træder jeg selv til med mine indkørsels evner og får ordnet den motor. Jeg stoler på ingen mere
Vel på den måde lærer jeg vel også mest. Motor indmad er simpelthen min dårligste side
Husk essensen og dens sjæl:
Igen er dette en bil der er min "lærebil". Bilen der overhovedet ikke når nogle som helst højder i sidste ende. Men det er mit amatør projekt og mit hygge projekt. Det er en bil som jeg ikke gider ofre tusinde på, men jeg elsker bilens charme, så den kommer bare til at være pendleren og min bedste ven. The er bare min Cosy'low'slow budget Golf. Husk det når i kigger på bilen
Så nu skal den bare ikke køre mere. Jeg har 3 ugers ferie, nu bliver den for alvor klodset op, skilt ad, lavet motor osv - Endnu en gang.
Punkter før den er færdig:
Motordelen:
1. Motor koger:
skal tjekket køler, vandpumpe, termostat igennem.
2. Motor går ujævn, starter ikke, kører ikke
Må tjekke pumpe, finde en der har styr på pumpe justering, kan lufte ud, da jeg kan se luft i systemet. Måske gløderør. Den jeg frygter mest da motor tikker er forkert sat tandrem.
3.
Gearkassen og kobling
Mangler 5 gear, ingen trækkraft (nok motor eller kobling der ikke kobler fuldstændig til)
Resten:
- Slibe og grunde
- Rette op
- Lave rust hul i inderskærme på lighter størrelse
- Skifte og cleane bagklap
- Lille rust hul i reservebrønden
- Hjemme undervognsnask
- Nusse, pusse, sjæl og kærlighed OMG!
Ses på le flip side.
Re: Cosy'Low'Slow - Budget Golf 1 - D. 09-10 Update
Fotos!
Kommentar:Jeps ser blev der sgu strippet bagenden

Kommentar: another one

Kommentar: To tilpasset bukket plader

Kommentar: Flere billeder

Kommentar: Forfriskninger - Og nye IKKE tonet lygter!

Kommentar: De gamle lygter - Ad de var tonede

Kommentar: Svejst og spartlet

Kommentar: Poly spartel

Kommentar: Løb tør af AL maling selvfølgelig.

Kommentar: Opsedasse.

Kommentar: Skive design

Kommentar: Så kom den ind hos min kammerat der ville skifte motor - Den kører dog stadig ikke

Kommentar: Rust, Rust og mere Rust!

Kommentar: Så blev den damp renset og slebet lidt og grundet. Jo for komplet nyt ledningnet og diverse ting så var og er lidt ligeglad. Fik lige bestilt noget hammerlak i samme farve som bilens farve!

Kommentar: Så kom den brune hammerlak på. Havde lidt til overs så fronten fik også lige for at give indtryk. Det hele skal slibes ned når den skal til maler

Kommentar: Flot af en hammerlak udendørs. It's a keeper.

Kommentar: Ud med gamle og ind med den anden. Mehn det viser sig intet af det duer. Vi må starte forfra igen

Kommentar:Jeps ser blev der sgu strippet bagenden

Kommentar: another one

Kommentar: To tilpasset bukket plader

Kommentar: Flere billeder

Kommentar: Forfriskninger - Og nye IKKE tonet lygter!

Kommentar: De gamle lygter - Ad de var tonede

Kommentar: Svejst og spartlet

Kommentar: Poly spartel

Kommentar: Løb tør af AL maling selvfølgelig.

Kommentar: Opsedasse.

Kommentar: Skive design

Kommentar: Så kom den ind hos min kammerat der ville skifte motor - Den kører dog stadig ikke

Kommentar: Rust, Rust og mere Rust!

Kommentar: Så blev den damp renset og slebet lidt og grundet. Jo for komplet nyt ledningnet og diverse ting så var og er lidt ligeglad. Fik lige bestilt noget hammerlak i samme farve som bilens farve!

Kommentar: Så kom den brune hammerlak på. Havde lidt til overs så fronten fik også lige for at give indtryk. Det hele skal slibes ned når den skal til maler

Kommentar: Flot af en hammerlak udendørs. It's a keeper.

Kommentar: Ud med gamle og ind med den anden. Mehn det viser sig intet af det duer. Vi må starte forfra igen

- G1-manden
- Medlem
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Hej!!
Du er da slemt forfulgt af uheld!!!
Jeg håber, at det snart vender for dig!!!
MV og medfølende H
MV og medfølende H
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
- Big-_-D
- Medlem
hva så hvordan går projektet? gået helt istå eller hvor er vi henne?
Big D
Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
- klyffer
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Hvidovre
fedt projekt.... stærkt gået du selv laver det meste....
Håber du gennemfører det selv om du er hårdt ramt pt...
/Klyf
/Klyf
- LilleArne
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Fy fy Panda, har set du har projektet til salg på BG!
Hvad skal det nu til for???
Det er gået i stå desværre, jeg er ved at bygge et lille vinterskur til den da jeg desværre ikke har tidenG1-manden skrev:Hej!!
MV og medfølende H
I'am so sorry, læs øverste.Big-_-D skrev:hva så hvordan går projektet? gået helt istå eller hvor er vi henne?
Big D
Jo tak, jeg vil også gerne! Læs evt videreklyffer skrev:fedt projekt.... stærkt gået du selv laver det meste....
/Klyf
Ja jeg ved det godt, det er også kun last things to do. Læs også at det er også KUN hvis den rigtige kommerLilleArne skrev:Fy fy Panda, har set du har projektet til salg på BG!
Jeg vil følge op. Og jeg er fandme ked af hvis den bliver solgt. Men moneter er ikke uendelige.