VW Touaraktor 4.2 V8 update 15/9-2009

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: VW Touaraktor 4.2 V8 update 28/7

Indlæg af Big-_-D » 3. aug 2009, 20:01

du kan bare lade være med at skære i dig selv - tsk tsk...

Men det ser ud til at blive endnu et godt projekt! - når nu det skal være en grå,sort,hvid så syntes jeg du er endt i den rigtige boldgade

Glæder mig til weekenden ;)

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
marwie
Medlem
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af marwie » 3. aug 2009, 20:16

hej Rene`. så kom jeg hjem fra ferie.. og ja.. jeg nået flyet, selv om du begyndte at gøre mig noget nærvøs :? efter vores lille procjekt... heh heh....
helt sikkert det rigtige valg med hensyn til farve... er helt vildt med den Reventon (bil og farve)
følger spændt.............. :P
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 3. aug 2009, 20:52

hehe det ik sjovt uden spændning jo :) har du været ude og teste om hestene stadig virker efter du kommet hjem :mrgreen:
marwie skrev:hej Rene`. så kom jeg hjem fra ferie.. og ja.. jeg nået flyet, selv om du begyndte at gøre mig noget nærvøs :? efter vores lille procjekt... heh heh....
helt sikkert det rigtige valg med hensyn til farve... er helt vildt med den Reventon (bil og farve)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 3. aug 2009, 22:04

havde helt glemt og tjekke post her idag så da jeg lige gjorde det til aften lå der lidt gaver fra usa, normalt syntes jeg det plat folk køre med dem her, men i tilfældet på denne her bil syntes jeg sku godt de ka komme på :mrgreen: :mrgreen:

Billede
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 3. aug 2009, 22:10

Watcher@CarTrends.dk skrev:bar svært med en handicappet hånd :(
Så må du bare trykke på regnemaskinen med den anden hånd... Hint: Pris på fælge + dæk + spacere ... og et kontonummer ... og forventet levering ... ;)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem
Geografisk sted: Tune

Indlæg af Brixxx » 3. aug 2009, 23:01

Watcher@CarTrends.dk skrev:har også overvejet det og min saddelmager ku sagtens fix det, problemet er bar det vil blive SÅ beskidt sådan som de små sviner og så ryger effekten :)

jeg ved faktisk ik hvor lav den blir med de stænger ifølge deres hjemmeside skulle man ku gøre så sådan som den er på billedet nu bliver det HØJESTE bilen ka blive og så burde den jo ku blive skamlav :P lige nu er den kun sænket med vagcom det ka alle og enhver gøre gratis istedet for at gi 15.000kr for et elektrisk sænkningsmodul

Vh.
[/quote]

Hey Kan man også hæve den med vagcom :?:

og hvor meget er det ca ;)

Så blev det aligevel den matgrå som jeg også stemte på :D

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 3. aug 2009, 23:08

jeg tror godt du ka hæve den også, men når en touareg står i EXTRA offroad level hæver den sig 30cm eller så nogetså hvorfor vil man det
Brixxx skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:har også overvejet det og min saddelmager ku sagtens fix det, problemet er bar det vil blive SÅ beskidt sådan som de små sviner og så ryger effekten :)

jeg ved faktisk ik hvor lav den blir med de stænger ifølge deres hjemmeside skulle man ku gøre så sådan som den er på billedet nu bliver det HØJESTE bilen ka blive og så burde den jo ku blive skamlav :P lige nu er den kun sænket med vagcom det ka alle og enhver gøre gratis istedet for at gi 15.000kr for et elektrisk sænkningsmodul

Vh.
Hey Kan man også hæve den med vagcom :?:

og hvor meget er det ca ;)

Så blev det aligevel den matgrå som jeg også stemte på :D[/quote]

Brugeravatar
marwie
Medlem

Indlæg af marwie » 4. aug 2009, 04:45

Watcher@CarTrends.dk skrev:hehe det ik sjovt uden spændning jo :) har du været ude og teste om hestene stadig virker efter du kommet hjem :mrgreen:
marwie skrev:hej Rene`. så kom jeg hjem fra ferie.. og ja.. jeg nået flyet, selv om du begyndte at gøre mig noget nærvøs :? efter vores lille procjekt... heh heh....
yes... de er der stadigvæk 8-)
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 4. aug 2009, 22:22

så røg touareggen lige en tur forbi simone fra SGkt.dk og fik fjernet logoet på bagsmækken... glemte og tage et billed da vi var færdige fordi jeg snakkede i tlf så det må blive imorgen :mrgreen:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Billede

og så skulle jeg lige teste de nye kabine dioder da jeg kom hjem nu og det var mørkt så man ku se forskellen og de virker sku lige efter hensigt ik for overdrevet lys men blødt og afdæmpet som de orig LED i A6eren

Billede
Billede
Senest rettet af Watcher 5. aug 2009, 21:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem

Re: VW Touaraktor 4.2 V8 update 4/8-2009

Indlæg af Brixxx » 4. aug 2009, 23:10

Når men ville os bare lige hører mht hævning af traktoren ;)

Lige et spørgsmål ang udspartlet emblem !

Svejser han bare en plade i direkte oven på "hullet" :?: For så er der da et luftrum hvor at det rigtig kan ruste inden i :shock:

Normalt der skærer man det fordybningen af og laver en plade som passer i hullet så der ingen hulrum er nogen steder :idea:

Det er ikke kritik af hans arbejde, men bare et spørgsmål :P

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 4. aug 2009, 23:14

der lavet lufthuller inde under pladen så det ka ånde så simon siger der ingen problemer er sådan har han altid gjort og der har aldrig været problemer
Brixxx skrev:Når men ville os bare lige hører mht hævning af traktoren ;)

Svejser han bare en plade i direkte oven på "hullet" :?: For så er der da et luftrum hvor at det rigtig kan ruste inden i :shock:

Normalt der skærer man det fordybningen af og laver en plade som passer i hullet så der ingen hulrum er nogen steder :idea:

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem

Indlæg af Brixxx » 4. aug 2009, 23:17

Watcher@CarTrends.dk skrev:der lavet lufthuller inde under pladen så det ka ånde så simon siger der ingen problemer er sådan har han altid gjort og der har aldrig været problemer

Okay men så er der ingen ko på isen, men der er jo stadig et hulrum hvor der kan komme fugt ind...

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 4. aug 2009, 23:21

tjaaa dont ask me det sådan simon laver det, det ska lige siges der bliver pjasket til med tectyl inde i hulrummet også så snart jeg lige får tid til at køre forbi dinitrol
Brixxx skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:der lavet lufthuller inde under pladen så det ka ånde så simon siger der ingen problemer er sådan har han altid gjort og der har aldrig været problemer

Okay men så er der ingen ko på isen, men der er jo stadig et hulrum hvor der kan komme fugt ind...

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem

Indlæg af Brixxx » 4. aug 2009, 23:48

Det er sikkert også godt nok, når han har gjordt det altid, og det altid har holdt...

Men det er nogenlunde det sammen med dem som skal lave clean dørhåntag eller lukke andre huller rundt omkring, som sætter en plade på bagsiden af hullet som overlapper med 1-2 cm ! Når så metal ligger op af rent metal og der kommer det mindste fugt så er skaden sket...

Det er stadig ikke for at kritisere hans arbejde, for har set hvad han går og laver og det er helt sikkert noget af det bedste i dk ;)

Gejlet
Nyt medlem
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Gejlet » 5. aug 2009, 00:10

Nice med et nyt projekt kan vi jo godt lide.
Audi A4 Avant B6 500+hp
Audi A4 1.8 T Reserve bilen

QUARK
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Kommerciel bruger: SG Karrosseriteknik
Geografisk sted: Herlufmagle
Kontakt:

Indlæg af QUARK » 5. aug 2009, 21:02

hey Brixx pga at jeg ikke skære hullet væk er fordi at man mister stivelsen i pladen så man vil få meget større opretning efter man har svejset en plade i og det er lig med meget mere spartel, og som du selv skriver er det ikke en god ide med at lægge en plade ind bagfra da det har meget nemt ved at ruste imellem pladerne :) men så længe man rustbehandler den bagefter bliver der ingen problemer...

Hilsen Quark
Billede

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem

Indlæg af Brixxx » 5. aug 2009, 21:11

QUARK skrev:hey Brixx pga at jeg ikke skære hullet væk er fordi at man mister stivelsen i pladen så man vil få meget større opretning efter man har svejset en plade i og det er lig med meget mere spartel, og som du selv skriver er det ikke en god ide med at lægge en plade ind bagfra da det har meget nemt ved at ruste imellem pladerne :) men så længe man rustbehandler den bagefter bliver der ingen problemer...

Hilsen Quark
Det kan jeg faktisk godt se, men som sagt tidligere har du jo helt styr på tingene, men efter mit hoved og det jeg har lært så var den måde jeg skrev tidligere det rigtige for mig...

Men det med stivelse af pladen det er jo enligt rigtig nok ;)

QUARK
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af QUARK » 5. aug 2009, 21:21

Brixxx skrev:
QUARK skrev:hey Brixx pga at jeg ikke skære hullet væk er fordi at man mister stivelsen i pladen så man vil få meget større opretning efter man har svejset en plade i og det er lig med meget mere spartel, og som du selv skriver er det ikke en god ide med at lægge en plade ind bagfra da det har meget nemt ved at ruste imellem pladerne :) men så længe man rustbehandler den bagefter bliver der ingen problemer...

Hilsen Quark
Det kan jeg faktisk godt se, men som sagt tidligere har du jo helt styr på tingene, men efter mit hoved og det jeg har lært så var den måde jeg skrev tidligere det rigtige for mig...

Du vil også opleve en større varme deformering ved at skære hullet ud og lave en plade som passer lige i hullet, der er mange som siger at det bedste er at svejse alt kant mod kant, men hvis man arbejder med pladearbejde til dagligt vil man hurtig finde ud af at det ikke altid er bedst :)
Billede

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem

Indlæg af Brixxx » 5. aug 2009, 22:30

QUARK skrev:
Brixxx skrev:

Hilsen Quark

Du vil også opleve en større varme deformering ved at skære hullet ud og lave en plade som passer lige i hullet, der er mange som siger at det bedste er at svejse alt kant mod kant, men hvis man arbejder med pladearbejde til dagligt vil man hurtig finde ud af at det ikke altid er bedst :)
Ja men det har du nok ret i, men der er jo altid flere meninger om samme sag... ;)

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Ørn » 6. aug 2009, 07:48

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det - men jeg faldt osse over det med "luftrummet". Synes det lyder skummelt at man skal huske og rustbehandle :shock: - burd man ikke kunne undgå helt at der var et hulrum? Jeg troede faktisk man brugte tin? Hva nu hvis man skal skubbes igang en dag og der er en der skubber der hvor emblemet sad - kan han ikke trykke det stykke plade ind? Eller bøje den så spartlen krakelerer? De svejsninger er jo meget tynde efter at være blevet slebet ned, og hvis der ikk er noget bag?

Jeg ville ikke synes om at køre rundt med et tectyl/pava fyldt hulrum på min bagklap :)

Ingen kritik (det kender jeg ikke nok til pladearbejde til at ku gi) men ren og skær undren og nysgerrighed :)

Mvh
Ørnen
Senest rettet af Ørn 6. aug 2009, 07:55, rettet i alt 1 gang.
VW T-Cross Style med alle krydser
VW Up
Audi A4 Avant 2,8 V6 30v Quattro Tiptronic. (Solgt)
Polo 6n2 1,4 16v Comfortline m. Aircon. (solgt)

mhammer
Medlem

Indlæg af mhammer » 6. aug 2009, 07:53

Tror det er sjældent at man gider gå i krig med at skubbe sådan en stor bil. Nok svært at finde 4-6 hjælpere en vinter morgen ;)
Så ringer man sgu bare efter vejhjælp eller tager audien :)

Tynd svjeset? tja det er jo hele vejen rundt så tror skam det er stærkt nok. Og hvorfor det er gjort sådan står jo beksrevet :geek:
VW Passat 2.0 TFSI
http://koebenhavns-laasesmed.dk - Vi giver 15% rabat til vaggere
Http://autolaasesmed.dk - Marschalls Autonøgler giver 20% rabat til vaggere

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 6. aug 2009, 08:01

mhammer skrev:Tror det er sjældent at man gider gå i krig med at skubbe sådan en stor bil. Nok svært at finde 4-6 hjælpere en vinter morgen ;)

Tynd svjeset? tja det er jo hele vejen rundt så tror skam det er stærkt nok. Og hvorfor det er gjort sådan står jo beksrevet :geek:
Tro ka du gøre i kirken :lol:

Hehe det er nok lavet på mindre biler osse tror du ikke? ;-) og ja der står hvorfor det er lavet som det er -men det besvarer jo ikke mine spørgsmål - der står ikk hvorfor der f.eks ikk er brugt tin, eller hvorfor det ikke kan lade sig gøre at fylde det ud. Og jeg synes stadig det ser tyndt ud, jeg kan jo tage fejl. Det har jeg gjort så tit før ;) men synes stadig mine spørgsmål er berettigede. Det gir jo bare Quark mulighed for at uddybe, for jeg er da ikke i tvivl om han har styr på det.

Mvh
Ørnen
VW Up

kim
Nyt medlem
Geografisk sted: Sverige

Indlæg af kim » 6. aug 2009, 11:27

Fedt projekt, så den for et par uger siden på amager, den lyder sku meget fed sådan en v8 der :)

Husk at betale din vejskat, det havde du ikke dengang, og der er da vist heller ikke klistermærke på endnu kan jeg se :D :D
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 6. aug 2009, 11:47

Hehe jeg gider ik påställe den før den er klar og vi rigtig skal til at bruge den for nu holder den bar stille :-)
kim skrev:Fedt projekt, så den for et par uger siden på amager, den lyder sku meget fed sådan en v8 der :)

Husk at betale din vejskat, det havde du ikke dengang, og der er da vist heller ikke klistermærke på endnu kan jeg se :D :D

st1berg
Helt nyt medlem

Indlæg af st1berg » 6. aug 2009, 17:35

Watcher@CarTrends.dk skrev:Hehe jeg gider ik påställe den før den er klar og vi rigtig skal til at bruge den for nu holder den bar stille :-)
kim skrev:Fedt projekt, så den for et par uger siden på amager, den lyder sku meget fed sådan en v8 der :)

Hva så med Audien, der er da heller ikke klister mærke på:::??? :lol: :lol:
http://www.steenberg-murerservice.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 6. aug 2009, 17:56

Audien er betalt den er bar ik synet :-)
st1berg skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:Hehe jeg gider ik påställe den før den er klar og vi rigtig skal til at bruge den for nu holder den bar stille :-)

Hva så med Audien, der er da heller ikke klister mærke på:::??? :lol: :lol:

QUARK
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af QUARK » 6. aug 2009, 20:36

Ørn skrev:
mhammer skrev:Tror det er sjældent at man gider gå i krig med at skubbe sådan en stor bil. Nok svært at finde 4-6 hjælpere en vinter morgen ;)

Hehe det er nok lavet på mindre biler osse tror du ikke? ;-) og ja der står hvorfor det er lavet som det er -men det besvarer jo ikke mine spørgsmål - der står ikk hvorfor der f.eks ikk er brugt tin, eller hvorfor det ikke kan lade sig gøre at fylde det ud. Og jeg synes stadig det ser tyndt ud, jeg kan jo tage fejl. Det har jeg gjort så tit før ;) men synes stadig mine spørgsmål er berettigede. Det gir jo bare Quark mulighed for at uddybe, for jeg er da ikke i tvivl om han har styr på det.

Mvh
Ørnen

Hey Ørn
kan se du har nogle spørgsmål :D og vil da besvare dem så godt som jeg vil da der jo er nogle fif/hemmligheder bag mit arbejde, så håber du forstår det ikke bliver beskrevet 100%. men ang hulrummet ved emblemet så er der lavet nogle huller så man kan give det et sprøjt rust beskytter og evt dug kan komme ud, for i alle hulrum vil der komme dug/kondens hvis du evt kigge neden under din paneler på din bil er der hulle som vand osv kan komme ud, dvs at i en bil der er mange hulrum og der er også nogle som slet ikke er beskytte og ruster det ses tit som pladesmed når man skal udsk div bagskærme eller noget det er dog blevet meget bedere med de nye biler. så derfor er der ikke noget problem ved at der er et hulrum så længe det er beskyttet....
Og der er brugt tin det bliver der brugt på alt hvad jeg laver fornær når jeg lave glasfiber ( det bliver ikke uddybet)
ang at det ser tyndt ud kan godt være men det er det ikke den plade som er lagt i er en 1mm dobbelt forzinket plade, og vil vædde med at man kan skubbe den lille bil igang derhvor pladen er svejst i hvis ellers baglappen kunne holde til det du kan ikke trykke en bule i den.. men det ville man kunne hvis man havde skåret hullet ud........

så tror jeg ikke der var mere.. men det ville være nemmere for mig hvis du kunne sætte tal ud fra hvert spørgsmål.. joke
og jeg ved ikke om jeg har styr på det laver det bare det er ikke noget jeg selv kan eller vil bedømme

Hilsen Quark
Billede

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 6. aug 2009, 20:46

QUARK skrev:og jeg ved ikke om jeg har styr på det laver det bare det er ikke noget jeg selv kan eller vil bedømme

Hilsen Quark
Jeg må nu sige at jeg følte at min Altea var i meget trygge hænder da jeg var nede og få lukket hullet til antennen på taget hos Simon. Super arbejde ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 7. aug 2009, 07:39

QUARK skrev:
Ørn skrev:

Mvh
Ørnen

Hey Ørn
kan se du har nogle spørgsmål :D og vil da besvare dem så godt som jeg vil da der jo er nogle fif/hemmligheder bag mit arbejde, så håber du forstår det ikke bliver beskrevet 100%. men ang hulrummet ved emblemet så er der lavet nogle huller så man kan give det et sprøjt rust beskytter og evt dug kan komme ud, for i alle hulrum vil der komme dug/kondens hvis du evt kigge neden under din paneler på din bil er der hulle som vand osv kan komme ud, dvs at i en bil der er mange hulrum og der er også nogle som slet ikke er beskytte og ruster det ses tit som pladesmed når man skal udsk div bagskærme eller noget det er dog blevet meget bedere med de nye biler. så derfor er der ikke noget problem ved at der er et hulrum så længe det er beskyttet....
Og der er brugt tin det bliver der brugt på alt hvad jeg laver fornær når jeg lave glasfiber ( det bliver ikke uddybet)
ang at det ser tyndt ud kan godt være men det er det ikke den plade som er lagt i er en 1mm dobbelt forzinket plade, og vil vædde med at man kan skubbe den lille bil igang derhvor pladen er svejst i hvis ellers baglappen kunne holde til det du kan ikke trykke en bule i den.. men det ville man kunne hvis man havde skåret hullet ud........

så tror jeg ikke der var mere.. men det ville være nemmere for mig hvis du kunne sætte tal ud fra hvert spørgsmål.. joke
og jeg ved ikke om jeg har styr på det laver det bare det er ikke noget jeg selv kan eller vil bedømme

Hilsen Quark

Hej Quark :)

Kan godt forstå der er lidt business hemmeligheder, men trods det er jeg tilfreds med svarene :) Grunden til jeg kom ind på det med at skubbe bilen igang er at min Polo lige smed starteren, så jeg måtte ha den skubbet igang så jeg ku få den hjem. Og så da jeg så billedet tænkte jeg "den går nok ikk" men det er jo stærkt nok så.

Tak for svarene :) Og glæder mig til at se flere billeder af projektet Watcher!

Mvh
Ørn
VW Up

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 7. aug 2009, 08:47

der kommer updates iaften/nat, stængerne til airriden kom forleden montere dem her om lidt, bodykittet kommer idag det var i kolding igår så der starter monteringen iaften :)

Besvar

Tilbage til "Store projekter"