Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen.
Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.
Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.
Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.
Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.
VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)
Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket.
Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke.

.