Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Stedet hvor der snakkes VAG biler
NA
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Indlæg af NA » 29. sep 2009, 17:47

Jeg er helt tosset (ligesom Morten Jensen og Peter Palland) med den gamle E30 M3 :P

Billede

Hvis du skal ha en E92 så tag den med M-pakke. Det gør den altså lige en tand pænere at se på imo ;)

Brugeravatar
marwie
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Indlæg af marwie » 29. sep 2009, 18:34

designet er langt federe på E92, men det skulle den også gerne være... da den dog er noget nyere...

jamen jeg glæder mig til at se hvad du får tryllet frem....
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 29. sep 2009, 19:31

Det er jeg også spændt på, men det bliver først efter nytår.

Jeg er virkelig tændt på E92'eren i 335i og ja, med M-pakke ser den bare ond ud. :twisted: :D

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 81 times
Been thanked: 77 times

Indlæg af Roeden » 29. sep 2009, 19:39

Sommer: 991.1 4S 3.8 PDK Coupe & CLK63 6.2 aut. Cabriolet
Hele året: TMY Juniper LR AWD
Fruens:
BMW 2 serie Gran Tourer

ntm06
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland

Indlæg af ntm06 » 30. sep 2009, 17:28

Har selv købt 335i coupe for ca. 3 måneder siden, og smiler stadig når speederen trykkes i bund. Fantastisk lyd.....og noget af det smukkeste bmw endnu har skabt.
Min er sortmetal og står helt standard bortset fra 19" m-fælge. og selvfølgelig m-rat, som burde være standard i en hver bmw.
Jeg kører lidt track day med bilen, og er dybt imponeret over, hvor godt en helt standard bilen finder rundt på en racer bane. Sidst var jeg afsted med en lotus elise klub, og kunne sagtens følge med de fleste af de små bæster. Den handler bare så godt og er samtidig super stabil på motorvejen, hvor den bare tøffer afsted.
Den bil kan køres så forskelligt, smid den i 6 gear ved 60 km/t og ca. 1200 o/min og den trækker fint afsted uden en lyd, eller pin den op til de 8000 o/min og hører den skrige. Min kæreste kører i bilen på arbejde til hver dag, og hun tuller afted med ca. 12 km/l i snit. Tror ikke endnu hun har fundet ud af hvor vild en bil hun kører, men synes blot det er endnu et plus at den er så underspillet og alsidig
Synes faktisk de 306 hk er perfekt, og savner ikke kræfter. Overvejer da lidt chip, men er bange for evt. følge skader. har tidligere fået chippet biler med masser af bøvl til følge.
Nå kunne blive ved om hvor godt det hele er, men held og lykke med købet......

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 30. sep 2009, 19:10

Hej ntm06

Det lyder virkelig godt, jeg ville gerne høre mere om bilen. Hvornår er den fra? Har du manuelt eller aut. gear? Hvad har du af udstyr? Fortæl, fortæl...

ntm06
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland

Indlæg af ntm06 » 1. okt 2009, 21:23

Hej igen....

Min er fra feb. 2007, den har kun kørt 45000 km. Har altid været min "realistiske" drømme bil, og købte den ret impulsivt af en kammeret, som fik den tilbudt til en god pris, da han blev ansat i et nyt firma. Han kørte i den ca. 3 måneder, inden han købte en anden hverdags bmw, samt en Lotus Elise til sjov. Jeg havde før en BW 120i, som han tog i bytte og solgte videre.
Har en lille datter på 1,5 år og hun ryger bagi, når kæresten ruller afsted til hverdag. Har selv en firma bil, så kører kun i den i weekenden og til sjov og ballade.
Alle syntes jeg var idiot at købe en coupe som familevogn, men det fungere fint. Købte en BRIO sport barne vogn, som er ret lille og kompakt og den kan stables ind helt bagerst i bagagerummet, og så er der stadig plads til tasker osv.
Kører som sagt lidt track day, og synes det er fedt af have en så alsidig bil, som både er til at holde ud i hverdagen, og som kan tæskes rundt på en bane.
Den er sort metal, med sort sportskabine- el/ memory i sæderne (ekstraudstyr), stort klima(ekstra udstyr), xenon(standard i 335i),BMW professional audio anlæg m 2xsub(standard i 335i) samt m-doppelspeiche 225 19" originale bmw fælge. M-multirat fik jeg flyttet over fra min 120i.
Har manuelt gear, hvilket jeg sværger til, specielt når man kører bane - vil selv bestemme, hvad gear jeg kører i, og specielt i nedgearing er automat helt håb løst.
Desuden har motoren så meget bundtræk, at man rent faktisk kan kører næsten uden gear skift. Den trækker godt helt fra ca. 1000 o/min, så glem det morfar gear.
Eneste minus jeg har er at min kobling allerede begynder at glide, og skal have den skiftet (koster ca. 15 K), men det er nok lidt selvforskyldt, med for meget broadside kørsel og ræs.......
Jeg giver 10000 K i forsikring og vægtafgift er 5 K, så det er ikke fuldstændig vanvittigt for 306 HK.

Håber du blev lidt klogere?

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 4. okt 2009, 10:25

Tak for info ntm06

Godt at høre at du stadig er så glad for bilen, det ved jeg også at jeg blive.

Har du eller andre erfaring med det aktive styreprogram AFS?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"