Tror ikke du helt fik læst hvad han skrev
jeg tror han har ret. Når Tesla har lavet den her øvelse, ville du så gå hen til VW/Audi/BMW lige nu, eller ville du vente og se om deres priser også falder som respons?
Tror ikke du helt fik læst hvad han skrev
Jeg tror allerede @Kevinff 's maskineri arbejder på højtryk med en plan. Den her situation er simpelt hen en løs bold der hopper i feltet !
Men rent mærkemæssigt kan de jo et eller andet - om det så er hype eller hvad vil jeg ikke spekulere i, men kan ikke mindes at have set et opslag på facebook med "Søger Audi A6/BMW 3xx til konfirmantkørsel", men hold nu kæft der var mange af dem sidste år hvor der blev spurgt efter teslaer.Realtor skrev: ↑13. jan 2023, 11:55Det kan også ramme negativt.
Kommer der en ny nedsættelse i 2024?, er mærket ude i økonomisk uføre, samt også det faktum at der kommer rigtig mange af dem på vejene, hvilket rammer hårdere på brugtpriserne samt gør mærket mindre eksklusivt.
Jeg tror ikke det ramme premium segmentet (mb/porsche/bmw/audi) ret meget, men dem i samme prisklasse er udkonkurreret prismæssigt for nu.
Nu skal man jo aldrig se bort fra "the idiot factor" og med Elon i spidsen kan, hvad som helst ske. De har også tidligere praktiseret noget der mindede om dynamisk prissætning af modeller/farver afhængigt af udbud/efterspørgsel.
Tror også at en del af det, at gå i flæsket på de andre. Nu har de bygget kæmpe fabrikker, og salget går ned af. Så for ikke at stå med en kæmpe investering som ikke laver penge. Så få gang i salget igen.Thor-thor skrev:Så kan man få økonomien til at hænge sammen, hvorfor så ikke sætte konkurrenterne under maksimalt pres og få nappet nogle markedsandele?
Hvad er panik håndtag?_Jensen skrev: ↑13. jan 2023, 12:56Jeg var svært ved at se det ekslusive i en Tesla. IMO skal deres biler prismæssigt ligge en del under deres konkurrenter. Tesla spare hvor de kan. Ingen HUD, ingen skærm bag rat i 3 og Y, piv ringe assistensystemer, ingen el gardin til glastag, ingen radar, ingen p sensor. Ingen dynamiske forlygter. Ikke end gang panik håndtag er der råd til.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig. Har seriøst mange sjove oplevelser med andre tesla ejere (som i følge dem selv ikke er fanbois).DanielB12 skrev: ↑13. jan 2023, 12:46Synes ikke det er eksklusivitet, men derimod hype som de på magisk vis har formået at bibeholde. Det er ret vildt, særligt når nyhedsværdien i mange af deres elementer jo ikke er speciel eksklusiv mere.. Det er få ting de efterhånden kan (uden at være alt for bias) som andre nyere biler ikke kan ift. connectivity, fartpilot, online tjenester etc etc.
Ja ja Kevin (og andre fanbois), de er stadigvæk bedre på en del områder, men mange andre halter de jo stadigvæk langt efter.. Og det virker til det går hurtigere for de andre med at catche up end det går for tesla til sådan for alvor at fornye sig..
Og hold nu kæft hvor kører der mange 3'ere rundt, og en helvedes masse Y'ere også..
Jeg har tidligere læst at de har optimeret en del på deres batteripakke, bl.a. ved at reducere antallet af svejsninger i batteripakken med noget ala +80% og at der derfor var forventning om en mulig reduktion i prisen grundet den væsentlige lavere produktionspris. Så det er ikke overraskende at de sætter prisen ned, det var sådan set varslet men at det er med så meget er selvfølglig overraskende
En ting er helt sikkert. For 6 mdr siden kiggede vi mod TMY, ID.4/Enyaq og iX3. På det tidspunkt var priserne så tætte på hinanden, at jeg ikke havde mod på endnu et Tesla eventyr. Hvis jeg idag skulle gøre den samme øvelse, så er jeg ret sikker på at udfaldet ville være anderledes.
Panik, eller tilpasning?

pænt øv at være forhandler med mange brugte 3 og Y på lager. Det der lugter så meget af Apple mennesker. Pyha det vildt at høre på nogen gange.martinta skrev: ↑13. jan 2023, 13:07Enig. Har seriøst mange sjove oplevelser med andre tesla ejere (som i følge dem selv ikke er fanbois).DanielB12 skrev: ↑13. jan 2023, 12:46Synes ikke det er eksklusivitet, men derimod hype som de på magisk vis har formået at bibeholde. Det er ret vildt, særligt når nyhedsværdien i mange af deres elementer jo ikke er speciel eksklusiv mere.. Det er få ting de efterhånden kan (uden at være alt for bias) som andre nyere biler ikke kan ift. connectivity, fartpilot, online tjenester etc etc.
Ja ja Kevin (og andre fanbois), de er stadigvæk bedre på en del områder, men mange andre halter de jo stadigvæk langt efter.. Og det virker til det går hurtigere for de andre med at catche up end det går for tesla til sådan for alvor at fornye sig..
Og hold nu kæft hvor kører der mange 3'ere rundt, og en helvedes masse Y'ere også..
Den sjoveste/mest tragiske var for et par uger siden. En af konsulenterne hos en kunde har en Model Y, og jeg har over for ham tidligere nævnt problemerne med min bil, og han har sagt "Nej, det har han bare aldrig oplevet, det må være min bil bla, bla bla". Så den droppede vi der.
Han skulle så til konference i USA, hvor han fik en anden bekendt til at køre ham - i hans tesla - den anden bekendte manglede en bil på det tidspunkt fordi han ventede på levering af den bil han selv havde købt, så han lånte teslaen en uge. Efter et par dage kom der præcis de samme elementer som jeg brokkede mig over på min fra ham, omkring den her model Y som ifølge ejeren i hvert fald ALDRIG havde gjort sådan.
Tesla har præsteret at skabe og bibeholde en hype som er direkte imponerende.
Det skal så siges, at jeg er voldsomt tilfreds med Teslas ladehastigheder. mangler man lige det sidste for at nå hjem, så hiver den strøm med 250 kW - ikke for evigt - men i en periode, så ladepausen er ultra kort i forhold til mange af de biler som er begrænset til 120-150 kW. Rigtig meget andet i bilen er noget lort, men lige der skal de altså have ros.
Phantom breaks og issues i den her stil minder mig så meget om Iphone og deres antenne gate, hvor folk brokkede over forbindelsen røg, og fanbois var ude i "Jamen.. Du skal bare holde den sådan her, det andet er jo HELT forkert, og helt bestemt ikke telefonen der er designet forkert".
Det er helt åndsvagt
Behøver de andre at skære i priserne op samme vis?
Jeg har endnu ikke set nogen spørge efter en Tesla, her i området er det stadig sportsvogne og amerikanerbiler der er mest efterspurgte - men det er selvfølgelig også Midt-/Vestjyllandmartinta skrev: ↑13. jan 2023, 12:26Men rent mærkemæssigt kan de jo et eller andet - om det så er hype eller hvad vil jeg ikke spekulere i, men kan ikke mindes at have set et opslag på facebook med "Søger Audi A6/BMW 3xx til konfirmantkørsel", men hold nu kæft der var mange af dem sidste år hvor der blev spurgt efter teslaer.

Jeg er helt enig i at elbilerne som sådan ikke kan så meget som andre biler ikke kan
Jeg oplevede noget andet. Jeg var aktiv i både Tesla grupper og Porsche grupper på facebook, og jeg vil sige at der var flest forespørgsler på Teslaer - guderne må vide hvorfor
Afhænger vel af hvilken side af bordet man sidder ved