Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
martinta
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 860 times
Been thanked: 764 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 13. jan 2023, 11:50

VWAU skrev:
13. jan 2023, 11:38
koden skrev:
13. jan 2023, 11:26
Nybilsalget må da gå helt i stå hos alle andre end Tesla, indtil man ser reaktioner.
Ingen tør vel købe en ny elbil nu?
Mange vil under ingen omstændigheder eje en Tesla, så nej.
Tror ikke du helt fik læst hvad han skrev :D

jeg tror han har ret. Når Tesla har lavet den her øvelse, ville du så gå hen til VW/Audi/BMW lige nu, eller ville du vente og se om deres priser også falder som respons?

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 13. jan 2023, 11:55

Det kan også ramme negativt.

Kommer der en ny nedsættelse i 2024?, er mærket ude i økonomisk uføre, samt også det faktum at der kommer rigtig mange af dem på vejene, hvilket rammer hårdere på brugtpriserne samt gør mærket mindre eksklusivt.

Jeg tror ikke det ramme premium segmentet (mb/porsche/bmw/audi) ret meget, men dem i samme prisklasse er udkonkurreret prismæssigt for nu.
These users thanked the author Realtor for the post (total 3):
DanielB12martintaBrianDS
Audi E-tron 55

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 244 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af larslyn » 13. jan 2023, 11:59

der kan ihvertfald ikke have været sindssyg efterspørgsel eller også har de været meget mere fremsynet end alle andre når de har bygget nye fabrikker med den korte leveringstid som også kan undre da de har svært ved at holde/rekruttere medarbejder til deres fabrik i Tyskland

Brugeravatar
HansH
Admin
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Indlæg af HansH » 13. jan 2023, 11:59

larslyn skrev:
13. jan 2023, 11:48
Men kan man så lave mønt på at købe en ny tesla, tror i de stiger lige om lidt igen? lige som dem der bestilte Ioniq5 og Kia EV6 for at kunne flippe dem når de efter 1år dukkede op.
Jeg tror allerede @Kevinff 's maskineri arbejder på højtryk med en plan. Den her situation er simpelt hen en løs bold der hopper i feltet !

Han siger godt nok at han skal bruge en bil... meen..... :D
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
baconbaronenlarslynKevinffKBoesen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

koden
Medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 4 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af koden » 13. jan 2023, 12:05

Når vi nu er ved premium.... så synes jeg lidt den betegnelse er gået fløjten efter elbilerne kom.

Synes ikke en audi Q4 har mere premium over sig end mange andre elbiler i det segment, medmindre man er mærkedyr.
Tror hellere jeg ville have en enyaq.
These users thanked the author koden for the post (total 3):
martintaBrianDSBnielsen

SkodiaqDK
Medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 164 times

Indlæg af SkodiaqDK » 13. jan 2023, 12:05

Vil da mene tesla fint kan/kunne sidestilles med el-biler fra de andre anerkendte mærker. Selv hvis bmw, Mercedes, Audi etc er bedre, så er det ikke sikkert de er gode nok til at skulle koste fra 150.000 mere.

Personligt synes jeg ikke tesla er specielt kønne biler. Heller ikke en EQE.
These users thanked the author SkodiaqDK for the post (total 3):
martintaGaSellelarslyn

martinta
Medlem

Indlæg af martinta » 13. jan 2023, 12:26

Realtor skrev:
13. jan 2023, 11:55
Det kan også ramme negativt.

Kommer der en ny nedsættelse i 2024?, er mærket ude i økonomisk uføre, samt også det faktum at der kommer rigtig mange af dem på vejene, hvilket rammer hårdere på brugtpriserne samt gør mærket mindre eksklusivt.

Jeg tror ikke det ramme premium segmentet (mb/porsche/bmw/audi) ret meget, men dem i samme prisklasse er udkonkurreret prismæssigt for nu.
Men rent mærkemæssigt kan de jo et eller andet - om det så er hype eller hvad vil jeg ikke spekulere i, men kan ikke mindes at have set et opslag på facebook med "Søger Audi A6/BMW 3xx til konfirmantkørsel", men hold nu kæft der var mange af dem sidste år hvor der blev spurgt efter teslaer.

Jeg synes el som drivmiddel fungerer rigtig fint, men jeg synes ikke teslaen kan noget som bil, som mine tidligere biler ikke har kunnet. Men derfor har de tydeligvis stadig noget eksklusivt over sig - uagtet om det er berretiget eller ej.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Geografisk region: Midtjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 992 times

Indlæg af Thor-thor » 13. jan 2023, 12:26

HansH skrev:
13. jan 2023, 11:40
LowDog skrev:
13. jan 2023, 11:34
Tror ikke lige det er alle der har råd/lyst til at droppe prisen 70-100k. Uden at kende Teslas avance på salg af en Model Y, så tænker jeg på ingen måde det er en plus forretning for dem at droppe prisen så meget.
Enig.
Det kan umuligt holde vand!
Så stor avance har der vist aldrig været på biler til 400-600K, at producenten uden videre kan fjerne 100K.
De kommer til at hæve priserne igen, det kan jeg ikke tro andet.
Nu skal man jo aldrig se bort fra "the idiot factor" og med Elon i spidsen kan, hvad som helst ske. De har også tidligere praktiseret noget der mindede om dynamisk prissætning af modeller/farver afhængigt af udbud/efterspørgsel.

Det sagt, tror jeg ikke at det er midlertidigt. Priserne er løbende blevet sat op over de sidste par år og med den nuværende nedjustering, er de på TM3 ikke meget under det niveau, de var for 2 år siden. Dengang kostede TM3 LR så vidt jeg husker fra omkring 440-450.
I mellemtiden har de bygget Giga Berlin, så meget mindre transportudgifter og ingen told (på MY). Samtidig har Tesla mig bekendt nogle at de mest effektive produktionslinjer, færrest omkostninger/korteste produktionstid pr. enhed.

Læste lige at de producerer 3.000 biler om ugen nu i Berlin og forventer at nå 4.500 inden for kort tid. De biler skal jo også afsættes (helst i Europa).
Så kan man få økonomien til at hænge sammen, hvorfor så ikke sætte konkurrenterne under maksimalt pres og få nappet nogle markedsandele?

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 629 times
Been thanked: 955 times

Indlæg af Korreborg » 13. jan 2023, 12:44

Thor-thor skrev:Så kan man få økonomien til at hænge sammen, hvorfor så ikke sætte konkurrenterne under maksimalt pres og få nappet nogle markedsandele?
Tror også at en del af det, at gå i flæsket på de andre. Nu har de bygget kæmpe fabrikker, og salget går ned af. Så for ikke at stå med en kæmpe investering som ikke laver penge. Så få gang i salget igen.
Selv med usikkerhed i elmarkedet, så bliver en Tesla jo pludseligt meget mere interessant i forhold til forsil, når prisen lige bliver hamret i bund.

Man sælger jo ikke markant flere biler ved at sænke prisen 20.000. 130.000 får jo folk til at kigge mod tesla
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 5092 times
Been thanked: 2288 times
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 13. jan 2023, 12:46

Synes ikke det er eksklusivitet, men derimod hype som de på magisk vis har formået at bibeholde. Det er ret vildt, særligt når nyhedsværdien i mange af deres elementer jo ikke er speciel eksklusiv mere.. Det er få ting de efterhånden kan (uden at være alt for bias) som andre nyere biler ikke kan ift. connectivity, fartpilot, online tjenester etc etc.
Ja ja Kevin (og andre fanbois), de er stadigvæk bedre på en del områder, men mange andre halter de jo stadigvæk langt efter.. Og det virker til det går hurtigere for de andre med at catche up end det går for tesla til sådan for alvor at fornye sig..

Og hold nu kæft hvor kører der mange 3'ere rundt, og en helvedes masse Y'ere også..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 244 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af larslyn » 13. jan 2023, 12:53

som de også nævner i podcasten satte Tesla jo priserne op af flere omgange da de begyndte at få svært ved at levere, Elon sagde dengang at sådan var markedet, udbud og efterspørgsel...

men det må som tidligere nævnt være et tungt slag for de der har købt de sidste kvartal til halve år samt alle de brugtvognsforhandlere det har biler i folden og flere på vej ind

Brugeravatar
_Jensen
Aktiv medlem
Geografisk region: Bornholm
Has thanked: 101 times
Been thanked: 555 times

Indlæg af _Jensen » 13. jan 2023, 12:56

Jeg var svært ved at se det ekslusive i en Tesla. IMO skal deres biler prismæssigt ligge en del under deres konkurrenter. Tesla spare hvor de kan. Ingen HUD, ingen skærm bag rat i 3 og Y, piv ringe assistensystemer, ingen el gardin til glastag, ingen radar, ingen p sensor. Ingen dynamiske forlygter. Ikke end gang panik håndtag er der råd til.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post (total 4):
jansomBrianDSPFThe Micktrix / Dk

martinta
Medlem

Indlæg af martinta » 13. jan 2023, 12:57

_Jensen skrev:
13. jan 2023, 12:56
Jeg var svært ved at se det ekslusive i en Tesla. IMO skal deres biler prismæssigt ligge en del under deres konkurrenter. Tesla spare hvor de kan. Ingen HUD, ingen skærm bag rat i 3 og Y, piv ringe assistensystemer, ingen el gardin til glastag, ingen radar, ingen p sensor. Ingen dynamiske forlygter. Ikke end gang panik håndtag er der råd til.
Hvad er panik håndtag? :D Er det de klassiske håndtag oppe under taget?

magre
Medlem
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Indlæg af magre » 13. jan 2023, 13:03

Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
_Jensen
Aktiv medlem

Indlæg af _Jensen » 13. jan 2023, 13:05

Ja
These users thanked the author _Jensen for the post:
martinta

martinta
Medlem

Indlæg af martinta » 13. jan 2023, 13:07

DanielB12 skrev:
13. jan 2023, 12:46
Synes ikke det er eksklusivitet, men derimod hype som de på magisk vis har formået at bibeholde. Det er ret vildt, særligt når nyhedsværdien i mange af deres elementer jo ikke er speciel eksklusiv mere.. Det er få ting de efterhånden kan (uden at være alt for bias) som andre nyere biler ikke kan ift. connectivity, fartpilot, online tjenester etc etc.
Ja ja Kevin (og andre fanbois), de er stadigvæk bedre på en del områder, men mange andre halter de jo stadigvæk langt efter.. Og det virker til det går hurtigere for de andre med at catche up end det går for tesla til sådan for alvor at fornye sig..

Og hold nu kæft hvor kører der mange 3'ere rundt, og en helvedes masse Y'ere også..
Enig. Har seriøst mange sjove oplevelser med andre tesla ejere (som i følge dem selv ikke er fanbois).

Den sjoveste/mest tragiske var for et par uger siden. En af konsulenterne hos en kunde har en Model Y, og jeg har over for ham tidligere nævnt problemerne med min bil, og han har sagt "Nej, det har han bare aldrig oplevet, det må være min bil bla, bla bla". Så den droppede vi der.

Han skulle så til konference i USA, hvor han fik en anden bekendt til at køre ham - i hans tesla - den anden bekendte manglede en bil på det tidspunkt fordi han ventede på levering af den bil han selv havde købt, så han lånte teslaen en uge. Efter et par dage kom der præcis de samme elementer som jeg brokkede mig over på min fra ham, omkring den her model Y som ifølge ejeren i hvert fald ALDRIG havde gjort sådan.

Tesla har præsteret at skabe og bibeholde en hype som er direkte imponerende.

Det skal så siges, at jeg er voldsomt tilfreds med Teslas ladehastigheder. mangler man lige det sidste for at nå hjem, så hiver den strøm med 250 kW - ikke for evigt - men i en periode, så ladepausen er ultra kort i forhold til mange af de biler som er begrænset til 120-150 kW. Rigtig meget andet i bilen er noget lort, men lige der skal de altså have ros.

Phantom breaks og issues i den her stil minder mig så meget om Iphone og deres antenne gate, hvor folk brokkede over forbindelsen røg, og fanbois var ude i "Jamen.. Du skal bare holde den sådan her, det andet er jo HELT forkert, og helt bestemt ikke telefonen der er designet forkert".
These users thanked the author martinta for the post (total 5):
DanielB12mertodinloHansHBrianDSKBoesen

magre
Medlem
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Indlæg af magre » 13. jan 2023, 13:12

LowDog skrev:
13. jan 2023, 11:48
jeg nægter at tro på de havde 70-100k i fortjeneste på deres biler

Jeg synes dog mere, ud fra egen mavenfornemmelse, at deres image er ved at ryge RET meget i vasken i USA hvor deres absolut største marked er.
Jeg har tidligere læst at de har optimeret en del på deres batteripakke, bl.a. ved at reducere antallet af svejsninger i batteripakken med noget ala +80% og at der derfor var forventning om en mulig reduktion i prisen grundet den væsentlige lavere produktionspris. Så det er ikke overraskende at de sætter prisen ned, det var sådan set varslet men at det er med så meget er selvfølglig overraskende 8-)

Så jeg tror absolut ikke at det er en midlertidig nedsættelse og jeg tror bestemt at priserne på VAG gruppens biler derfor nødvendigvis må følge med ned. Hvor meget/lidt, det ved kun Kong Semler :lol:
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2401 times

Indlæg af GaSelle » 13. jan 2023, 13:38

Det ser ud til at panikken på brugtmarkedet er startet.
Vedhæftede filer
A14AA3FD-FD63-49DE-88C0-9A1D3DF31C82.png
A14AA3FD-FD63-49DE-88C0-9A1D3DF31C82.png (229.96 KiB) Vist 5275 gange

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 13. jan 2023, 13:48

VWAU skrev:
13. jan 2023, 11:38
koden skrev:
13. jan 2023, 11:26
Nybilsalget må da gå helt i stå hos alle andre end Tesla, indtil man ser reaktioner.
Ingen tør vel købe en ny elbil nu?
Mange vil under ingen omstændigheder eje en Tesla, så nej.
En ting er helt sikkert. For 6 mdr siden kiggede vi mod TMY, ID.4/Enyaq og iX3. På det tidspunkt var priserne så tætte på hinanden, at jeg ikke havde mod på endnu et Tesla eventyr. Hvis jeg idag skulle gøre den samme øvelse, så er jeg ret sikker på at udfaldet ville være anderledes. ;)

Jeg er til gengæld spændt på om jeg nu er blevet gift med BMW'en, fordi markedet falder hurtigere end jeg kan betale den. I så fald så er det det fedeste dårlige køb jeg har gjort 8-)
These users thanked the author Tonny for the post (total 3):
HansHmartintaKevinff

Brugeravatar
Tonny
Admin

Indlæg af Tonny » 13. jan 2023, 13:49

GaSelle skrev:
13. jan 2023, 13:38
Panik, eller tilpasning?
These users thanked the author Tonny for the post:
baconbaronen

Brugeravatar
_Jensen
Aktiv medlem

Indlæg af _Jensen » 13. jan 2023, 13:50

Fra profit til tab over natten pænt øv at være forhandler med mange brugte 3 og Y på lager.

These users thanked the author _Jensen for the post:
BrianDS

DanielPT
Medlem
Has thanked: 122 times
Been thanked: 97 times

Indlæg af DanielPT » 13. jan 2023, 13:52

martinta skrev:
13. jan 2023, 13:07
DanielB12 skrev:

Enig. Har seriøst mange sjove oplevelser med andre tesla ejere (som i følge dem selv ikke er fanbois).

Den sjoveste/mest tragiske var for et par uger siden. En af konsulenterne hos en kunde har en Model Y, og jeg har over for ham tidligere nævnt problemerne med min bil, og han har sagt "Nej, det har han bare aldrig oplevet, det må være min bil bla, bla bla". Så den droppede vi der.

Han skulle så til konference i USA, hvor han fik en anden bekendt til at køre ham - i hans tesla - den anden bekendte manglede en bil på det tidspunkt fordi han ventede på levering af den bil han selv havde købt, så han lånte teslaen en uge. Efter et par dage kom der præcis de samme elementer som jeg brokkede mig over på min fra ham, omkring den her model Y som ifølge ejeren i hvert fald ALDRIG havde gjort sådan.

Tesla har præsteret at skabe og bibeholde en hype som er direkte imponerende.

Det skal så siges, at jeg er voldsomt tilfreds med Teslas ladehastigheder. mangler man lige det sidste for at nå hjem, så hiver den strøm med 250 kW - ikke for evigt - men i en periode, så ladepausen er ultra kort i forhold til mange af de biler som er begrænset til 120-150 kW. Rigtig meget andet i bilen er noget lort, men lige der skal de altså have ros.

Phantom breaks og issues i den her stil minder mig så meget om Iphone og deres antenne gate, hvor folk brokkede over forbindelsen røg, og fanbois var ude i "Jamen.. Du skal bare holde den sådan her, det andet er jo HELT forkert, og helt bestemt ikke telefonen der er designet forkert".
Det der lugter så meget af Apple mennesker. Pyha det vildt at høre på nogen gange.
These users thanked the author DanielPT for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 170 times

Indlæg af Mikkel G » 13. jan 2023, 13:54

DanielB12 skrev:
Det er helt åndsvagt :lol:
Overvejer lidt en Model 3. Men tror ikke mit kørselsbehov matcher til sådan en.
Og så er der bare så mange der har M3..

Eneste el biler man næsten ser heromkring, er Tesla og ID'er :?

Brugeravatar
_Jensen
Aktiv medlem

Indlæg af _Jensen » 13. jan 2023, 13:55

Tesla er hypet.

These users thanked the author _Jensen for the post (total 2):
BrianDSjansom

BrianDS
Meget aktiv medlem
Has thanked: 8072 times
Been thanked: 2414 times

Indlæg af BrianDS » 13. jan 2023, 14:04

koden skrev:
13. jan 2023, 10:49
Ja brugtbils forhandlere der sveder.... men der må også være klamme håndflader hos VW gruppen samt Koreanere og andre store EL bils producenter.
Tror ikke de tjener nok på deres elbiler til at kunne skære så meget i priserne.
Behøver de andre at skære i priserne op samme vis?
De kan også vælge en strategi hvor de ikke nedsætter så voldsomt, og så bibeholde lidt mere troværdighed? (Eller hvad man nu skal kalde det)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Has thanked: 8072 times
Been thanked: 2414 times

Indlæg af BrianDS » 13. jan 2023, 14:07

martinta skrev:
13. jan 2023, 12:26
Men rent mærkemæssigt kan de jo et eller andet - om det så er hype eller hvad vil jeg ikke spekulere i, men kan ikke mindes at have set et opslag på facebook med "Søger Audi A6/BMW 3xx til konfirmantkørsel", men hold nu kæft der var mange af dem sidste år hvor der blev spurgt efter teslaer.
Jeg har endnu ikke set nogen spørge efter en Tesla, her i området er det stadig sportsvogne og amerikanerbiler der er mest efterspurgte - men det er selvfølgelig også Midt-/Vestjylland 😂
martinta skrev:
13. jan 2023, 12:26
Jeg synes el som drivmiddel fungerer rigtig fint, men jeg synes ikke teslaen kan noget som bil, som mine tidligere biler ikke har kunnet. Men derfor har de tydeligvis stadig noget eksklusivt over sig - uagtet om det er berretiget eller ej.
Jeg er helt enig i at elbilerne som sådan ikke kan så meget som andre biler ikke kan
For mig er Tesla på ingen måde eksklusiv, især ikke efter Model 3 som virker meget skrabet når man lige kommer fra et andet bilmærke (min oplevelse)
These users thanked the author BrianDS for the post:
HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Tonny
Admin

Indlæg af Tonny » 13. jan 2023, 14:45

BrianDS skrev:
13. jan 2023, 14:07
Jeg har endnu ikke set nogen spørge efter en Tesla, her i området er det stadig sportsvogne og amerikanerbiler der er mest efterspurgte - men det er selvfølgelig også Midt-/Vestjylland 😂
Jeg oplevede noget andet. Jeg var aktiv i både Tesla grupper og Porsche grupper på facebook, og jeg vil sige at der var flest forespørgsler på Teslaer - guderne må vide hvorfor :twisted:
These users thanked the author Tonny for the post:
BrianDS

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Has thanked: 226 times
Been thanked: 979 times
Kontakt:

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. jan 2023, 14:58

Jeg kan godt ærgre mig over, at jeg smed 348k i december for en 1 år gammel 3'er, når en ny koster 359k i dag. Stadig ikke en decideret dårlig handel, men jeg havde nok taget en helt ny, hvis prisforskellen var så lille dengang. Der blev dog pludselig temmelig langt mellem en Y LR og en tilsvarende Polestar 2...

Jeg er ikke en blåøjet Tesla-fan, selvom jeg har investeret i en selv, men til de priser de har nu, så er det altså ret meget bil man får for pengene. Vi er jo under prisen på en halvfesen udstyret ID.3, som altså heller ikke har matrix-lys, HUD eller soltag.Kvaliteten i en 3'er/Y'er er slet ikke on-par med de dyrere mærker, men hvem af jer ville sammenligne en ID.3 med en BMW 1-serie eller en Mercedes A-klasse?

PS. Jeg elsker din avatar @Tonny
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 4):
DanielB12baconbaronenlarslynKevinff
2023 BMW iX3 Charged Plus
2025 Tesla M3 Highland
Senest: 2022 Tesla M3, 2020 Volvo V60 T5, 2019 VW Polo TSI, 2016 Audi A5 Sportback. Ældre: Div. VW Polo, Audi A4, BMW 3

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2401 times

Indlæg af GaSelle » 13. jan 2023, 15:02

Tonny skrev:
13. jan 2023, 13:49
GaSelle skrev:
13. jan 2023, 13:38
Panik, eller tilpasning?
Afhænger vel af hvilken side af bordet man sidder ved ;)

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Has thanked: 226 times
Been thanked: 979 times
Kontakt:

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. jan 2023, 15:10

Jeg er også vild med din avatar.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
GaSellelarslynKBoesen
2023 BMW iX3 Charged Plus
2025 Tesla M3 Highland
Senest: 2022 Tesla M3, 2020 Volvo V60 T5, 2019 VW Polo TSI, 2016 Audi A5 Sportback. Ældre: Div. VW Polo, Audi A4, BMW 3

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"