Korreborg skrev: ↑14. jan 2023, 16:24
Nej, men du sammenligner jo æbler og pærer. Hvis ham der kigger på bil, og en Porsche koster 1,4mill og en Model S Plaid koster det samme.
Køber han stadig Porschen hvis Teslaen pludseligt koster 1,1?
Jeg er enig i at mange stadig ville vælge Porschen, mig selv inklusiv. Men kan de nu stjæle nogle % af kunderne.
For antallet af Teslaer på vejene viser vel meget godt at alle ikke bare automatisk vælger det de plejer
Nu snakkes der jo i mediaerne om at elbils markedet kolapser prismæssigt og priserne nu er i frit fald, så skal BMW og Porsche segmentet jo netop også stoppe med at købe deres elbiler hvis dette skulle ske.
Jeg kender også massere som har kørt VW hele deres liv, de kommer ikke til at købe Tesla på grund af dette.
Huske at e-Golfen havde også tilsvarende prisfald inden den udgik, det havde ikke de store konsekvenser for de øvrige modeller.
Jeg tror dette prisfald hos Tesla har minimal konsekvens for markedet, VW kommer ikke ud med tilsvarende prisfald, det tror jeg simpelthen ikke på kommer til at ske.
Jeg synes egentligt blot at Tesla’s priser nu matcher det du får.
Dem jeg kender der har Tesla er typisk tidligere ejere af Renault, Kia, Hyundai, Mazda osv. meget få kommer fra tyske biler.