Enig.Passatg 3c skrev: ↑17. jan 2023, 10:43Deres rækkevidde og ladehastighed fejler absolut ikke noget og det er reelt meget få mennesker der har brug for mere end en M3 / MY LR kan præstere i dag. Der hvor de virkelig trænger til fornyelse er i designet. Der er reelt ikke sket noget i deres design, siden de første Model S kom i 2013.
Effektivitet - Der er vist ikke mange elbiler i den størrelse, som kan bryste sig af at være lige så energieffektiv som en TM3.
Vores Enyaq kan i hvert fald ikke være med på den parameter.
TM3'en kan næsten præstere tal som dem vi kan med vores lille e-Golf ... og det synes jeg er ret flot.
Jaja, det kan forklares med sedan-formen osv osv ... I know
Ladehastighed - tjek! Der synes jeg bestemt også de er med fremme i bussen.
Ladeinfrastruktur - goes without saying. De har deres eget net, som i mange år har været en væsentlig konkurrenceparameter for dem. Alle andre leger catch up, og det skal nok udligne sig .. men Tesla's net fungerer stadig godt for Tesla ejere.
Præstationer - har altid været i den ypperste ende.
Design - falder ikke i min smag, hverken inde eller ude. Men det er jo ligegyldigt for andre hvad jeg mener om det.
Byggekvalitet - ved det ikke, men det siges jo at fabrikken i Berlin er et løft på den front.
Såå .... Jeg spår at Tesla har en fremtid på markedet