Hej med jer - Efter at have kørt Touran siden 2004 købte vi en 2023 ID Buzz for nogle måneder siden og er meget glade for den!
Men der er nogle ting, som jeg ikke har kunnet finde svar på ...mon ikke svarene findes her
1) Det er, for os, vildt irriterende at man ikke kan stige kortvarigt ud af bilen og ind igen uden at bilen "lukker ned" (dvs. slukker radio, varme osv). F.eks. hvis man blot lige stiger ud for at tømme postkassen eller checke trailer-lyset osv osv.
Findes der en måde at få bilen til at fastholde "tændingen" selvom man stiger ud?
2) Vi lader ved egen lader uden abnm. i carporten. Jeg bruger skærmen i bilen og VW app'en til at styre opladningen. Det fungerer overordnet super fint.
Vi har opsat "fortrukne ladetider" til mellem midnat og kl. 6 og det kan man vælge når man parkerer bilen.
Men: bilen vælger som regel "straksopladning" som standard, så vi hver gang vi parkerer lige skal huske at trykke "oplad på foretrukne tidspunkter". Kan man ikke få den til at vælge "foretrukne tidspunkter" som standard?
3) Når parkeringsklimaregulering aktiveres (det gør vi oftest fra app'en 15 min før afgang) kan jeg ikke helt blive klog på om den kun varmer kabinen eller den også forvarmer batteriet? Hvis nej, kan man så aktivere forvarmning af batteriet på anden vis?
Vi har ikke faste tider vi kører hver dag, men meget skiftende.
4) Navigation: som andre skriver om, så er der en del steder, hvor bilen er helt forkert på den i forhold til den reelle hastighedsgrænse. Er der nogen reel måde, hvorpå disse punkter kan rettes?
5) Navigation/ladeoperatør: Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, men vi bruger Norlys som udelader, når det af og til er nødvendigt. Kan man få navigationen til at prioritere en bestemt ladeoperatør?
...eller skal man bare have styr på det selv og/eller bruge A Better Route Planner?
I øvrigt fedt at nogen har brugt tiden på at lave en app til CamperMode i Buzz'en (campermode.eu / EV Camper Mode app til Android)
Ha' en skøn dag!
Mvh
Jens Christian