Som når man hører de kollegaer fortælle, at de skulle køre udrykning imens man navigerede på de kort. Må alligevel give en del køresygeHansH skrev: Det er en ret spændende pointe
Der kan jo nok ikke være meget tvivl om hvilken vej det går.
"Kunne du finde på at køre efter PAPIRKORT i 2026" ...
Måske man skal se det som dengang vi sad og rodede med ... gode gamle Strassenatlas, Falk Plan over byerne, og hvad der ellers var ... og til GPS gjorde sit indtog. Og man kunne pludselig bare smide de to kasser man havde med slidte papirkort ude i sideskabene på bilen, i containeren. To kasser papirkort med små notater og egne markeringer rundt omkring ..... To kasser nostalgi og charme...
Jeg har gemt en del af dem. De ligger i en skuffe, og en sjælden gang imellem kigger jeg i dem ... for tilbageblik.
De har dælerneme vist meget vej.
Men hold nu k... hvor forekommer det bare helt håbløst i forhold til hvad vi har nutildags. Mine børn har aldrig set sådan et kort. De kender kun telefonen og google maps.
Man kalder det vist for "udvikling" .. med et fint ord ...![]()
Kunne du finde på at købe en BENZINbil i 2026
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 150 times
Re: Kunne du finde på at købe en BENZINbil i 2026
- These users thanked the author Martin1986 for the post (total 2):
- superbeszzz • DanielB12
-
superbeszzz
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 693 times
At Hans, jeg tror mit problem ligger i, at du kalder elbilerne udvikling. Udvikling, har jo positive konnotationer som mod noget bedre. Sådan læser jeg også, at du bruger dit opslag. Hvis bare der var et bedre ord, såsom sidevikling så ville det nok passe bedre på mig ala “Der er blevet udviklet på en ny teknologi, der nu kan sidestilles med de eksisterende.”
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
OK, det kan jeg godt se.superbeszzz skrev: ↑17. mar 2026, 09:39At Hans, jeg tror mit problem ligger i, at du kalder elbilerne udvikling. Udvikling, har jo positive konnotationer som mod noget bedre. Sådan læser jeg også, at du bruger dit opslag. Hvis bare der var et bedre ord, såsom sidevikling så ville det nok passe bedre på mig ala “Der er blevet udviklet på en ny teknologi, der nu kan sidestilles med de eksisterende.”
At du ikke mener elbilen står udviklingsmæssigt i samme forhold til ICE-bilen, som GPS gør til papirkort.
Hvis jeg forstår dig rigtigt ?
Så er det min "kalder det udvikling" sætning der mudrer budskabet, for det var egentlig ikke dér jeg ville hen
Kan godt følge hvad du mener.
- These users thanked the author HansH for the post:
- superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
- jencka
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 194 times
Aaaaa - gode gamle Strassen.
Har tegnet en del ruter ind vi har kørt - så hyggeligt at bladre rundt i.

Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne