VUS Ventil

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
Brugeravatar
West
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

VUS Ventil

Indlæg af West » 9. maj 2010, 07:43

Har en VR6'er som har knækket røret imellem mellempotte og bagpotte.
Hun siger skønt når den får kniven, men synes den larmer for meget hele tiden ellers da det ikke lige er mig - plus padderne så også nemmere ligger mærke til hende.
Derfor overvejer jeg at købe en VUS ventil hjem til hende fra: http://www.quicktimeperformance.com/

Så vidt jeg kan se er det den samme som Carlab har : http://www.carlab.dk/shop/udstoedningsv ... 0845p.html
Den eneste forskel er deres er 3" hvor jeg skal bruge 2,5", så jeg bestiller nok en hjem selv.

Jeg har skrevet til både Carlab og QuickTimePerformance for at høre hvor lang den er, så jeg kan finde ud af om den passer.

Nogen der har nogen erfaring med det og eventuelt kan fortælle noget spændende? Eventuelt haft købt en af ovenstående og har mål på dem?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Re: VUS Ventil

Indlæg af West » 9. maj 2010, 22:02

Slet ingen med kendskab til sådan noget?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

MartinH
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland

Indlæg af MartinH » 9. maj 2010, 23:12

de billige kan blive utætte hvis de får for meget varme, så bukker de spjæld-klappen.
Jeg ville ringe til JVK-tuning og få en snak med ham, han sælger nogle som er vacum styret og i en fin kvalitet. så kan han guide dig til det rigtige valg.

Brugeravatar
RpR
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sønderborg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af RpR » 9. maj 2010, 23:23

Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem :)

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 10. maj 2010, 05:19

RpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem :)
Jo men sagen er den lige har været til syn så derfor det kan lade sig gøre også :)
Og vil gerne kunne skifte imellem stille ninja og larmende monster 8-)
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 10. maj 2010, 18:41

RpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem :)
Synsmanden siger nu ikke noget til VUS hvis det er lavet ordentligt har jeg hørt fra JVK så det ville jeg ikke være så bange for

Men jeg ville også prøve at ringe til JVK og få en pris i hvert fald. Ved at han har testet en del forskellige og der er kvalitetsforskel og de billige går hurtigt i stykker
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
RpR
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Indlæg af RpR » 10. maj 2010, 20:34

Så må de være mere emsige hernede i det mørke, en bekendt var forbi 3 synshaller før han satte org. potten på for at få den gennem syn :/

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 11. maj 2010, 03:41

Man kan jo ikke syne en VUS ventil.....
Jeg lavede en selv og det lyder bare for fedt på en VR.

Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Geografisk region: København

Indlæg af Dennis J » 11. maj 2010, 04:08

Så har synsmanden da et problem når der kommer en standard r32 forbi ham, de har sådan et spjæld monteret fra fabrikken ligesom, m3, m5, tja de fleste ferrari, audi Rs4 osv....

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 2 times

Indlæg af ICON » 11. maj 2010, 09:40

Dennis J skrev:
Så har synsmanden da et problem når der kommer en standard r32 forbi ham, de har sådan et spjæld monteret fra fabrikken ligesom, m3, m5, tja de fleste ferrari, audi Rs4 osv....
Så er udstødningen jo også typegodkendt til bilen. Hvis du kan få tÜv eller lignende på en VUS, så kan den sikkert også komme igennem syn, men det er vist ikke lavet endnu.
I det hele taget, så man man faktisk ikke lave noget videre om på udstødningen på nyere biler, men at synsfolkene så ser igennem fingre med det, er jo en anden sag. Man kan se udfra reg.-attesten på bilen, om man må ændre på udstødningssystemet, men selv en gammel bil som min VR6 fra ´94, er under de "nye" regler.
Jack of all trades, master of none

Besvar

Tilbage til "Udstødning"