VUS Ventil
- West
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
VUS Ventil
Har en VR6'er som har knækket røret imellem mellempotte og bagpotte.
Hun siger skønt når den får kniven, men synes den larmer for meget hele tiden ellers da det ikke lige er mig - plus padderne så også nemmere ligger mærke til hende.
Derfor overvejer jeg at købe en VUS ventil hjem til hende fra: http://www.quicktimeperformance.com/
Så vidt jeg kan se er det den samme som Carlab har : http://www.carlab.dk/shop/udstoedningsv ... 0845p.html
Den eneste forskel er deres er 3" hvor jeg skal bruge 2,5", så jeg bestiller nok en hjem selv.
Jeg har skrevet til både Carlab og QuickTimePerformance for at høre hvor lang den er, så jeg kan finde ud af om den passer.
Nogen der har nogen erfaring med det og eventuelt kan fortælle noget spændende? Eventuelt haft købt en af ovenstående og har mål på dem?
Hun siger skønt når den får kniven, men synes den larmer for meget hele tiden ellers da det ikke lige er mig - plus padderne så også nemmere ligger mærke til hende.
Derfor overvejer jeg at købe en VUS ventil hjem til hende fra: http://www.quicktimeperformance.com/
Så vidt jeg kan se er det den samme som Carlab har : http://www.carlab.dk/shop/udstoedningsv ... 0845p.html
Den eneste forskel er deres er 3" hvor jeg skal bruge 2,5", så jeg bestiller nok en hjem selv.
Jeg har skrevet til både Carlab og QuickTimePerformance for at høre hvor lang den er, så jeg kan finde ud af om den passer.
Nogen der har nogen erfaring med det og eventuelt kan fortælle noget spændende? Eventuelt haft købt en af ovenstående og har mål på dem?
2006 Seat Leon 2.0T FSI
-
MartinH
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
Re: VUS Ventil
de billige kan blive utætte hvis de får for meget varme, så bukker de spjæld-klappen.
Jeg ville ringe til JVK-tuning og få en snak med ham, han sælger nogle som er vacum styret og i en fin kvalitet. så kan han guide dig til det rigtige valg.
Jeg ville ringe til JVK-tuning og få en snak med ham, han sælger nogle som er vacum styret og i en fin kvalitet. så kan han guide dig til det rigtige valg.
- RpR
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sønderborg
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem 
- West
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Jo men sagen er den lige har været til syn så derfor det kan lade sig gøre ogsåRpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem
Og vil gerne kunne skifte imellem stille ninja og larmende monster
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Synsmanden siger nu ikke noget til VUS hvis det er lavet ordentligt har jeg hørt fra JVK så det ville jeg ikke være så bange forRpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem
Men jeg ville også prøve at ringe til JVK og få en pris i hvert fald. Ved at han har testet en del forskellige og der er kvalitetsforskel og de billige går hurtigt i stykker
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- RpR
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Sønderborg
- Kontakt:
Så må de være mere emsige hernede i det mørke, en bekendt var forbi 3 synshaller før han satte org. potten på for at få den gennem syn :/
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Man kan jo ikke syne en VUS ventil.....
Jeg lavede en selv og det lyder bare for fedt på en VR.
Søren S2
Jeg lavede en selv og det lyder bare for fedt på en VR.
Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- Dennis J
- Medlem
- Geografisk region: København
Så har synsmanden da et problem når der kommer en standard r32 forbi ham, de har sådan et spjæld monteret fra fabrikken ligesom, m3, m5, tja de fleste ferrari, audi Rs4 osv....RpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
Så er udstødningen jo også typegodkendt til bilen. Hvis du kan få tÜv eller lignende på en VUS, så kan den sikkert også komme igennem syn, men det er vist ikke lavet endnu.Dennis J skrev:Så har synsmanden da et problem når der kommer en standard r32 forbi ham, de har sådan et spjæld monteret fra fabrikken ligesom, m3, m5, tja de fleste ferrari, audi Rs4 osv....RpR skrev:Var det ikke nemmere at få svejset et rør på istedet for mellempotten? Det gir godt med lyd og burde holde syn hvis det er lavet ordentligt. Synsmanden lader ikke noget med VUS slippe igennem
I det hele taget, så man man faktisk ikke lave noget videre om på udstødningen på nyere biler, men at synsfolkene så ser igennem fingre med det, er jo en anden sag. Man kan se udfra reg.-attesten på bilen, om man må ændre på udstødningssystemet, men selv en gammel bil som min VR6 fra ´94, er under de "nye" regler.
Jack of all trades, master of none