ANBEFALING: BNAutoteknik

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
West
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

ANBEFALING: BNAutoteknik

Indlæg af West » 5. sep 2010, 13:09

Hejsa allesammen

Lad mig starte med at advare jer for dette indlæg bliver et stort, langt og detaljeret omkring en rigtigt fed oplevelse jeg har haft med opgradering af min nye bil.

For kort tid siden har jeg købt en Golf 4 GTI som jeg ikke helt synes kører som den bør standart.
Jeg fandt så ud af en trykslange var utæt, og kunne mærke den blev LIDT bedre men var stadig ikke heeelt noget jeg synes var spændende, kvikt eller en sjov køretur.

Min googling begyndte og jeg stødte på BN-Autoteknik. Jeg tog kontakt til de to herrer da jeg havde nogle spørgsmål da det er vigtigt for mig den kan synes også.
Efter en længere snak blev vi enige om at skrive videre på mail omkring detaljer, hvilket gav mig flere spørgsmål og ideer om udstødning, forrør, dyser, boostcontrooler etc. og hver gang var der gladeligt hjælp og endnu mere gode priser.
Jeg var nede hos dem et par gange for at se og høre omkring deres løsning med boostcontroller og foreslag til den og jeg kom selv med andre ideer og ændringer til hele setup'et flere gange og RIGTIGT mange spørgsmål.
Jeg har haft snakket med en del firmaer og folk om at få lavet ting ved tidligere biler og hver gang er jeg blevet en smule skuffet over deres mangel på professionalisme efter jeg ændrer setup'et 3. gang til noget helt andet og der skal andre priser på, for ofte resulterer de i der ikke svares eller ikke giver et svar tilbage som om de har lyst til at bruge mere tid på mig (hvilket som sådan kan være forståeligt fordi jeg bruger en masse af deres tid som de ikke får penge for eller mere for ved det endelige køb heller).

Efter ca. 1-1,5 måneds skriverier frem og tilbage med samtaler osv. besluttede jeg mig for at nu skulle det altså være for der var ikke noget sjovt ved at køre i den GTI som sagde intet og ikke havde noget power. Så vi blev enige om jeg skulle komme ned med depositum til dem til udstødning og forrør og så kunne de bestille det hjem og ugen efter ville jeg kunne komme og sætte bilen og de ville gå igang.
Jeg skrev en mail omkring depositum, og ville høre hvor meget jeg skulle komme med men det endte med jeg ikke skulle ligge noget depositum men så bare betale det hele samlet. :o Det kan man jo på INGEN måde forvente af nogen der skal udføre arbejde for ca. 30k.
I sidste øjeblik kom jeg i tanke om at jeg gerne ville have bilen målt før og efter arbejdet var udført for at have et sammenligningsgrundlag, som også blev presset ind.
Jeg skulle derudover også sørge for BoostController og ure og holder til montering i a-stolpen - hvilket ikke blev til noget pga. problemer fra ebay og leverandøren.
BoostControlleren endte det med de oveni også købte og lagde ud for så endnu mere flot de også påtog sig det.

Mandag blev bilen afleveret rimeligt sent, og torsdag holdt de et lille meet hvor jeg blev inviteret med til.
Da jeg kom ned stod min bil inde på værkstedet og færdig var den. Det var da fantastisk og yderst professionelt arbejde.
Der kom kun et lille "men" som var at koblingen ikke kunne holde til kræfterne så den fedter bare så den kunne ikke måles efter, og der var derfor heller ingen ide i at sætte BoostControlleren til.
Jeg fik en prøvetur og den fik ENDELIG et smil frem på mine læber for ellers var den bil simpelthen så død og kedelig på trods af sine tidligere målte 148 heste.
Den fedtede ganske rigtigt ja, hvor de anbefalede jeg tog N75 ventilen fra så den kørte standart og kunne skåne koblingen, men så længe man behersker sig kan det lade sig gøre at få en dejlig tur ud af den.

De eneste "men" 'er der var fra min side var at bagskørtet skulle tilpasses bagpå i venstre bag da det ikke var kommet helt ind under og sad på plads, og så er der et par clips til varmeskjoldet der er gået så den rasler lidt engang imellem. Og så mangler jeg endnu et tilbud på en SPEC's kobling for så kan den måske komme i samtidigt med de andre småting skal ordnes (for så jeg sikker på den kan klare en eventuel senere opdatering til flere heste) men det trods alt ikke mere end en uge og to dage siden jeg fik bilen så det skam helt iorden.

Vi blev enige om jeg kunne komme dagen efter og hente bilen.
Her gik vi ud og kiggede i motorrummet hvor vi så på delene der var skiftet og fortalt om det.
Vi så på regningen og de fortalte der var kommet lidt flere ting på, men det var ganske iorden og ikke noget nævneværdigt for budgettet.
Der var fratrukket en del af monteringsbeløbet fordi der ikke skulle monteres ure i a-stolpen eller BoostController (endnu), så dette er klar til næste gang.
Ellers gennemgik vi punkterne og der blev fortalt om det forskellige hvorefter jeg trak dankortet frem.
Der var endnu ikke mulighed for dankort betaling så det skulle foregå via kontooverførsel :shock:
PIS tænkte jeg for ville jo rigtigt gerne ud og nyde den "nye" bil så hurtigt som muligt, men inden jeg nåede at få noget sagt fik jeg og vide jeg bare skulle betale derhjemme og her blev jeg endnu mere chokeret :o :shock:
Jeg fik nøgler og bil og lov at køre uden jeg havde lagt depositum eller en eneste rød reje selvom der lige var ordnet for 30k på bilen, hvilket jeg slet ikke havde forventet! Så det første jeg gjorde var at skynde mig hjem og få betalt, for det er fandme iorden service!

Ikke alene gider de begge to snakke om muligheder frem og tilbage, finde gode priser og hvad der er gode ting der passer sammen for at få det bedste resultat uden det betyder merepris for de har brugt adskillelige timer fordi man er en "besværlig/ubeslutsom" kunde, men de arbejder yderst professionelt og hurtigt hvor der ikke skal være nogen mangelpunkter.
Se fx. mine "men"-punkter er vi blevet enige om at ordne næste gang jeg skal have noget lavet, men hvis jeg ikke kunne vente med fx varmeskjoldet og det irriterede mig for meget var jeg velkommen til at komme ned og få det ordnet med det samme.
Jeg vil til enhver tid anbefale de to som dem der skal lave noget ved jeres bil om det er almindelige ting med skifte fælge, for/baglæbe eller en større opgradering for de fyre har virkelig styr på det til de bedste priser jeg har kunne finde noget som helst sted!

Nu har jeg jo haft bilen i en uge og vænnet mig lidt til den og må sige den udstødning lyder SÅ godt! Det er en Miltek med 3" forrør og resonated cat-back der ender i 2x76mm (singleside).
Dagen jeg fik bilen skulle mig og kæresten på en lille romantisk tur til Fyn som indebar en del motorvejskørsel og det jeg synes er fedt ved denne som tidligere SuperSprint også har, er at den er stille når du ikke trykker til den og så når den begynder at arbejde larmer den sprødt uden bare at være larm. Tror 3" forrør gør den siger noget mere, men Miltek er da absolut et fedt mærke som vræler på den fede sporty måde uden bare at være larm. Og endnu mere lækkert så kommer der engang imellem ved gearskift de lækre små puf's hvor man kan høre den skyder, men ikke noget vildt brag men tilpas lækkert til den føles endnu mere sporty og kontrolleret.
Vil så sige efter et par timer på motorvejen med 130 kan man godt høre udstødningen bliver varm for her begynder den at brumme noget mere selvom du ikke presser den og når du presser den bliver vrælet kørt endnu højere op af den høje tone's skala så det bliver en lidt speciel lyd.
Jeg er godt tilfreds med jeg valgte resonated for den kan lige fornemmes i bilen men uden overhovedet at være benærkelsesværdig og irriterende. Den bliver lidt dybere når den har kørt lidt tid og udstødningen er blevet godt varm, men synes heller ikke her det bliver en irriterende lyd så resonated og miltek kan ABSOLUT kun anbefales!
Den er passende til almindelig kørsel for man kan høre hvordan motoren kører (nogen glemmer de er i 4 ved 90), men uden det er irriternede men sådan som en udstødning skal lyde både ved afslappende kørsel, og når du trykker til den.

De skal ihvertfald lave en ting mere på min, og hvis jeg får råd og behov (læs: lyst) til mere så bliver det nok også dem der kommer til at stå for den opgradering for god og behagelig service er SJÆLDENT set lignende!

Billede
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
Nic
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Nyk F

Re: ANBEFALING: BNAutoteknik

Indlæg af Nic » 5. sep 2010, 13:16

total i orden service

Brugeravatar
3eren
Medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af 3eren » 5. sep 2010, 13:42

Så endte du med en miltek, tillykke med det
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af jakethemoss » 5. sep 2010, 14:40

Samme indtryk jeg har af de to topskruere :P
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Stefan
Medlem
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Indlæg af Stefan » 5. sep 2010, 14:48

Hvilke dele fik du smidt på bilen udover udstødningen, siden koblingen fedter?

Lyder bestemt som om, at BN er et sted, som er et besøg værd! :)

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 5. sep 2010, 16:33

3eren skrev:Så endte du med en miltek, tillykke med det
Mange tak! Jeg er godt tilfreds nu, og det der gjorde udfaldet var deres pris på komplet Miltek som var 3" forrør inkl. sportskat og så et catback til den bedste pris jeg kunne støve op på nettet (udover noget billigt skrammel som var no-name). Jeg kunne ikke afslå til den pris og nu er jeg SÅ lykkelig for den lyder dejlig diskret når du kører normalt, lyder rigtigt godt race når den får pedal og det lille knald der kommer engang imellem ved gearskift er alt for fedt! :twisted:
Stefan skrev:Hvilke dele fik du smidt på bilen udover udstødningen, siden koblingen fedter?

Lyder bestemt som om, at BN er et sted, som er et besøg værd! :)
Jeg fik:
# 3" Miltek forrør og varmeisolering omkring
# Miltek sportskat
# Miltek catback med 2x76mm afgang (singlesided)
# K04-001 turbo upgrade
# benzintryksregulator
# K&N filter til original kasse
# Landberg indkøring
# Upgrade rør til indsugning
# Upgrade rør til intercooler
# 4 motion læbe til bagkofanger
# Holder til 60mm eBoost2
# eBoost2 BoostController
# Oliebøf
# Olieskift til den rette olie

Og så skal der så sættes eBoost til sammen med 3 ure i stolpen med holder når jeg skal ned til dem igen og ha det sidste rettet. :lol:

Den fedter måske fordi den er slidt (selvom den kun har 75000 på bagen), men tænkte at hvis jeg alligevel en dag måske vil ha en rigtig turbo på så kan jeg lige så godt få en kobling der vil kunne holde til det også istedet for at skulle investere i det også på et senere tidspunkt. Men den trækker virkelig godt og fra 2500 omdr. ca og så stiger trækket til 3-3500 ca. og så det ellers bare derudaf. Sådan føles det ihverfald, men det jo bare min egen oplevelse men meget meget mere lækker bil for nu føles den pludselig ikke død og kedelig som en almindelig GTI. 8-)

Ja jeg kan som sagt kun anbefale dem for de er villige til at ta snakken om mulighederne og hvad der er bedst for din bil og det mål du ønsker at nå, og så er det til de bedste priser du kunne ønske dig.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Flamiq
Aktiv medlem
Has thanked: 120 times
Been thanked: 121 times

Indlæg af Flamiq » 5. sep 2010, 16:48

Til lykke med dit nye setup :)
Hvad forventer du den har af HK/NM :?:
Jeg er meget enig med dig mht. til Milltek (har selv på min ;) )
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 5. sep 2010, 16:56

Leona skrev:Til lykke med dit nye setup :)
Hvad forventer du den har af HK/NM :?:
Jeg er meget enig med dig mht. til Milltek (har selv på min ;) )
Mange mange tak :D
Jeg regner med en 210 eller lidt over måske men ca deromkring, men det er også nogle heste der kan mærkes synes jeg. Den trækker godt og slår ikke til før man lige kommer igang hvilket jeg faktisk er rigtigt glad for og så kommer der også smæk på!
Men det skal selvfølgelig måles efter ny kobling, ure og eBoost2 er koommet på :twisted: Can't wait!
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Has thanked: 150 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Ozona » 5. sep 2010, 17:21

Tillykke med det, og THUMBS up for BN 8-)
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020

Per M
Helt nyt medlem
Been thanked: 2 times

Indlæg af Per M » 6. sep 2010, 08:56

Er så ikke helt enig med det du siger om milltek jo den lyder da fint MEN!!! har også en komplet milltek på min, og der er samtlige svejsninger revnet løbende på den. Det kan godt være de siger der er livstids garanti på deres udstødninger men det kræver jo lige at de reagere når man henvender sig til dem :evil: og mener også der var en anden herinde der har oplevet det samme, den er fin fin de første 50.000km men der efter så går det sgu ned af bakke.

Men super service af BN :D og tillykke med projektet

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 6. sep 2010, 21:04

Per M skrev:Er så ikke helt enig med det du siger om milltek jo den lyder da fint MEN!!! har også en komplet milltek på min, og der er samtlige svejsninger revnet løbende på den. Det kan godt være de siger der er livstids garanti på deres udstødninger men det kræver jo lige at de reagere når man henvender sig til dem :evil: og mener også der var en anden herinde der har oplevet det samme, den er fin fin de første 50.000km men der efter så går det sgu ned af bakke.

Okay det skal jeg ikke kunne udtale mig om da det er min første oplevelse med Miltek så det kan ganske godt være du har ret..
Men har du ikke en forhandler du har købt det igennem der kan tage det for dig?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Per M
Helt nyt medlem

Indlæg af Per M » 7. sep 2010, 09:10

West skrev:
Per M skrev:Er så ikke helt enig med det du siger om milltek jo den lyder da fint MEN!!! har også en komplet milltek på min, og der er samtlige svejsninger revnet løbende på den. Det kan godt være de siger der er livstids garanti på deres udstødninger men det kræver jo lige at de reagere når man henvender sig til dem :evil: og mener også der var en anden herinde der har oplevet det samme, den er fin fin de første 50.000km men der efter så går det sgu ned af bakke.

Okay det skal jeg ikke kunne udtale mig om da det er min første oplevelse med Miltek så det kan ganske godt være du har ret..
Jo men han har heller ikke kunne få fat i dem, det skal siges jeg fik en ny mellem potte fra milltek første gang, men da de andre svejsninger også røg og vi nævnte det for dem, så skete der ikke mere :( og vi har ikek kunne få fat i dem siden. Så det er ihvertfald sidste gang jeg køber milltek og deres livstids garanti er lige til at lukke op og skide i.

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Indlæg af Kenneth J » 7. sep 2010, 13:27

Per M skrev:
West skrev:

Jo men han har heller ikke kunne få fat i dem, det skal siges jeg fik en ny mellem potte fra milltek første gang, men da de andre svejsninger også røg og vi nævnte det for dem, så skete der ikke mere :( og vi har ikek kunne få fat i dem siden. Så det er ihvertfald sidste gang jeg køber milltek og deres livstids garanti er lige til at lukke op og skide i.
Du kunne jo evt overveje at købe hos en forhandler der ikke parrallel importerer skidtet. Vi har dækket hver og én reklamation, på de systemer der er solgt igennem os.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Per M
Helt nyt medlem

Indlæg af Per M » 7. sep 2010, 19:12

Nu var i vist ikke forhandler af milltek dengang jeg købte min, det var igennem Landberg som har kompenseret mig på anden måde så det fint. Bare hamrende irriterende når man burde kunne få en sprit ny udstødning pga deres dårlige svejsninger. (de dækkede som nævt tidligere også mellem potten) så intet parallel importeret her, bare ringe service fra milltek.

sHOIKAW
Nyt medlem
Geografisk region: Fyn

Indlæg af sHOIKAW » 7. sep 2010, 21:26

Jeg har også lige handlet hos BN-Autoteknik - og det var bare top service fra Nikolaj.
Bestilte et Milltek non-resonated kit og kom helt som aftalt.
Da det ankom, opdagede jeg at det var sendt et forkert at adaptor med, ringede til Nikolaj kl 19:45 og han sagde han vil lave en straks næste dag. Kl 17 næste dag ringer Nikolaj mig op og siger han er på vej på posthuset med en - self. uden mer pris.

Top service!

Alt fremover af special dele bliver handlet gennem BN!

Billede

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 9. sep 2010, 22:04

Per M skrev:Nu var i vist ikke forhandler af milltek dengang jeg købte min, det var igennem Landberg som har kompenseret mig på anden måde så det fint. Bare hamrende irriterende når man burde kunne få en sprit ny udstødning pga deres dårlige svejsninger. (de dækkede som nævt tidligere også mellem potten) så intet parallel importeret her, bare ringe service fra milltek.
Okay det lyder selfølgelig ikke helt godt, men hvis forhandleren er rigtig ville jeg da mene de bestilte en ny hjem for dig og satte på for så at kunne tage den længere fight med at få den refunderet fra Miltek således forhandleren leverer en god service :)
sHOIKAW skrev:Jeg har også lige handlet hos BN-Autoteknik - og det var bare top service fra Nikolaj.
Bestilte et Milltek non-resonated kit og kom helt som aftalt.
Da det ankom, opdagede jeg at det var sendt et forkert at adaptor med, ringede til Nikolaj kl 19:45 og han sagde han vil lave en straks næste dag. Kl 17 næste dag ringer Nikolaj mig op og siger han er på vej på posthuset med en - self. uden mer pris.

Top service!

Alt fremover af special dele bliver handlet gennem BN!

Billede
Hvilken bil har du så fået den på?
Ja man kan virkelig blive overrasket over den kvalitet i service for det er topklasse og finder man yderst sjældent så jeg vil som dig!
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
RpR
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af RpR » 10. sep 2010, 14:03

West skrev:Jeg regner med en 210 eller lidt over måske men ca deromkring, men det er også nogle heste der kan mærkes synes jeg. Den trækker godt og slår ikke til før man lige kommer igang hvilket jeg faktisk er rigtigt glad for og så kommer der også smæk på!
Men det skal selvfølgelig måles efter ny kobling, ure og eBoost2 er koommet på :twisted: Can't wait!
Fat i en stor FMIC så den kan køles godt ned, så skal du bare se!
Turbo'en kan levere ~260hk med de rette dyser, men uden en stor FMIC så puster den bare varm luft når den skal op i toppen og arbejde :)
Men det er imponerende service fra BN må man sige!

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 10. sep 2010, 15:55

RpR skrev:
West skrev:Jeg regner med en 210 eller lidt over måske men ca deromkring, men det er også nogle heste der kan mærkes synes jeg. Den trækker godt og slår ikke til før man lige kommer igang hvilket jeg faktisk er rigtigt glad for og så kommer der også smæk på!
Fat i en stor FMIC så den kan køles godt ned, så skal du bare se!
Turbo'en kan levere ~260hk med de rette dyser, men uden en stor FMIC så puster den bare varm luft når den skal op i toppen og arbejde :)
Men det er imponerende service fra BN må man sige!
Vi er ved at finde ud af detaljer omkring upgrade kobling og svinghjul som skulle kunne holde til denne (og evt fremtidige) opgraderinger.
Ja det er også planlagt med sådan en, men det hele koster jo så det er svært at finde det i budgettet for nu har jeg ligesom spenderet hvad jeg havde regnet med. Men sys også godt jeg kan mærke den ligesom bliver lidt trist ved 140 for det er der at luften blir så varm så poweren forsvinder.
Men vi starter med en kobling så den ikke fedter, og eBoost2, og ure og så tror jeg egentligt det er fint for nu.
Så når der blir bedre "luft" i budgettet kommer der nok et af BN's sæt med en FMIC og who knows hvad der så mere kan komme på af interessant fra de herrer med tiden 8-)
Der skal nok også gøres lidt småting for den bliver lidt mere pæn så det skal også klemmes ind imellem alt det andet.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Mule
Medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)

Indlæg af Mule » 15. sep 2010, 06:17

Gå lige ind på deres hjemmeside www.bnperformance.com og skriv lidt i gæstebogen. Så kan andre besøgende se de gode anmeldelser i har givet dem!!

;)

Brugeravatar
Feeble
Helt nyt medlem

Indlæg af Feeble » 16. sep 2010, 00:44

Jeg går med på den her... super service fra de gutter. :D
Har haft rigeligt 'at se til' med div andre værksteder - BN er der jeg kommer fremover.!

Super dygtige og fleksible mht aftaler og tidspukter - mest Brian som har rodet lidt med bilen, men både ham og nicolaj virker helt nede på jorden og reelle at tale med - ik så meget hokus pokus.

Her virker det sku som om at der fokuseres på kundens tilfredshed fremfor alt!

Thumbs up gutter!! ;)
Jeg tror på nisser..!!!

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 16. sep 2010, 08:05

Mule skrev:Gå lige ind på deres hjemmeside http://www.bnperformance.com og skriv lidt i gæstebogen. Så kan andre besøgende se de gode anmeldelser i har givet dem!!

;)
Skal det så absolut være på ENGLISH som du har gjort det ;)
Feeble skrev:Jeg går med på den her... super service fra de gutter. :D
Har haft rigeligt 'at se til' med div andre værksteder - BN er der jeg kommer fremover.!

Super dygtige og fleksible mht aftaler og tidspukter - mest Brian som har rodet lidt med bilen, men både ham og nicolaj virker helt nede på jorden og reelle at tale med - ik så meget hokus pokus.

Her virker det sku som om at der fokuseres på kundens tilfredshed fremfor alt!

Thumbs up gutter!! ;)
Ja jeg kender ikke mange værksteder der selv finder dele til dig du ikke kan finde (ting de ikke har på hylderne) for at glæde kunden, for det gider de fleste ikke, men her er BN anderledes og meget servicemindede.
De servicerer virkelig folk allround og går all the way for at finde en tilfredstillende løsning til kunden.
Hvis du har for mange spørgsmål så du også altid velkommen til at ringe selvom det ikke absolut betyder et køb. Man må ta hatten af for de gutter for de knokler og gør et sublimt stykker arbejde! :D
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Mule
Medlem

Indlæg af Mule » 16. sep 2010, 09:23

Nej slet ikke, men de har sindssyg mange hits fra udlandet og derfor postede jeg min på engelsk.....:)

Youtube videoerne af min bil har været en magnet på siden....

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 16. sep 2010, 09:46

Mule skrev:Nej slet ikke, men de har sindssyg mange hits fra udlandet og derfor postede jeg min på engelsk.....:)

Youtube videoerne af min bil har været en magnet på siden....
Din bil er da absolut også noget af et særsyn som vil tiltrække folks blikke.
Men hvis der er mange hits fra udlandet vil jeg da overveje at lave det på engelsk også, så dem der kigger kan følge med i det gode arbejde :D
2006 Seat Leon 2.0T FSI

hugo20
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: kolding

Indlæg af hugo20 » 21. sep 2010, 19:22

Synes lige i skal hører min historie om BNautoteknik...

Købte et APR stage 3 turbokit her på vagcars, så ledte jeg efter nogen der kunne montere det. Fandt så BN, de solgte APR, så tænkte det er da lige noget for dem, og de havde gode priser. Så afsted og lave en aftale med dem, flinke folk.

Så endte med at de skulle montere det, og nogle andre ting der kom oveni.

Henter så bilen derovre og det ser fint ud, den kører og det hele, desværre skred tidsplanen, grundet mig selv, og noget levering, så den blev ikk mappet derovre. Hjem med bilen ind i garagen, og venter til min tid hos RH motorsport. Hjemme i garagen lugter det så af benzin næste dag, viser sig at låget til tanken ikk er skruet ordentligt på, det under sædet, hvor de har skiftet pumpe så det er rendt over, og ned ret tæt på udstødning. Inden jeg kører til RH tjekker jeg olien, der mangler 1,5 liter, får fyldt op og kører derop. Oppe ved RH kan man så se efter noget tid at motoren er utæt, ligger olie under den, og den kunne så heller ikk levere mere end 260 hk, benzin pumpe kunne ikk levere mere.

Det var de 3 første fejl

BN får bilen over igen, får lavet olie lækken, og siger det var noget ved olie trykmåleren der var utæt. Hjem med bilen igen, får den op på lift for at montere bremser, ser så at hele bunden er smurt ind i olie. Aftaler at jeg sender den til en anden mekaniker på deres regning, han ser så at bundkar pakning er utæt, får det lavet. Derefter "sveder" den lidt, acceptabelt siger han, BN betaler, så er motoren endelig tæt. Den anden mekaniker opdager så samtidig 6 "løse" bolte, finger spændte, noget ved trækakslen, virkelig betrykkende. Et par dage efter er en slange utæt, så kobling ikk kan holde trykket, noget de også har pillet ved, fik monteret en spec kobling.

Olie utætheder løst, opdaget ny mangler.

Får den endelig kørt ind, og den laver 321hk/390nm

Den kører godt, og har kørt race, men har opdaget lidt efter, at der hænger olie på intercooler rør under turboén og nu er en benzin slange blevet utæt ved den ny monterede benzin pumpe. Ved godt det ikk holder evigt, men 1 måned og lidt race?! Og forrøret går imod et eller andet, når den er blevet varm kan den rigtig larme, BN har kigget på det og sagt den ikk gik imod, men kan snart ikk være andet?

Så alt i alt, brug aldrig BN Autoteknik, alt for mange mangler, er bare glad for at bilen ikk brændte af på noget tidspunkt.

Og West, hvis du ikk kan li´rasle lyde, så få ikk en spec kobling, den rasler i tomgang og i første gear, gør min ihvertfald, og sådan er det åbenbart, har den gjort fra dag 1.

Flamiq
Aktiv medlem
Has thanked: 120 times
Been thanked: 121 times

Indlæg af Flamiq » 22. sep 2010, 08:02

Er det ikke sådan, at lige meget hvor god en virksomhed er, så vil der ALTID være "et par sager", hvor der går et el. andet galt - Nobody is perfect :geek:
Jeg syns' naturligvis, at det er møgærgeligt for dig "hugo20", og ville selv være "pissed", hvis det var min bil, det gik ud over :evil:
Som jeg tolker det, så er du da i det mindste blevet kompenseret, ved at din bil er blevet "efterbehandlet" for BN's regning. Du har self' skulle bruge noget mere tid på at skulle køre de extra ture til og fra værksted :x
Lad nu for guds skyld vær' med at piske en negativ stemning op her i denne tråd :oops:
Der er vel ingen grund til ligefrem at fraråde andre at opsøge forretningen :(
Det er iorden, at du fortæller din historie, så kan andre herinde selv "tolke" den :|
En sag har også altid to sider - Ikke at forglemme :ugeek:
For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg INGEN "aktier" har i BN, og ikke kender folkene bag personligt ;)
Har været deroppe en enkelt gang til træf :)
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act

nicko
Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af nicko » 22. sep 2010, 12:58

jeg vil sige at det jeg har fået hjælp til osv deroppe er tip top.. og 2 virkelig flinke og hjælpsomme mennesker!!
Seat leon 2,0tfsi REVO stage 3+

Tak til REVO TECHNIK DENMARK Main Dealer!!

SORENSEN-PERFORMANCE

Brugeravatar
bnautoteknik
Nyt medlem
Kommerciel bruger: BN Autoteknik
Geografisk sted: Ølstykke
Kontakt:

Indlæg af bnautoteknik » 22. sep 2010, 13:19

Vi kan selvfølgelig ikke gøre andet end beklage hugo´s sag men jeg synes vi har gjort hvad vi kunne for at afhjælpe hans problemer.. vil ikke gå i detaljer her men alle klage punkterne er vist ikke vores skyld.
Vi tager tuning seriøst. Nu også indehaver af eget rullefelt! :o)

http://www.bnautoteknik.dk

https://www.facebook.com/bnautoteknik.dk

Forhandling af: REVO Software, REVO Hardware, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, Bilstein suspension, Spec Clutches, 034 Motorsport, CTS Motorsport, 42 Draft design, Whiteline, Auto Polar, Yokohama Tyres, H&R, Integrated Engineering, Powerflex, USP Motorsport, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, LOBA Motorsport, THS performance, 034 Motorsport

Mule
Medlem

Indlæg af Mule » 22. sep 2010, 13:46

Kan jeg godt forstå....Ingen grund til at begynde at kaste med mudder!

:)
bnautoteknik skrev:Vi kan selvfølgelig ikke gøre andet end beklage hugo´s sag men jeg synes vi har gjort hvad vi kunne for at afhjælpe hans problemer.. vil ikke gå i detaljer her men alle klage punkterne er vist ikke vores skyld.

Anders D
Meget aktiv medlem
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Indlæg af Anders D » 22. sep 2010, 13:53

Der er vist gode og mindre gode erfaringer med alle værksteder, forhandlere og tunere..

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 22. sep 2010, 18:24

hugo20 skrev:Synes lige i skal hører min historie om BNautoteknik...

Købte et APR stage 3 turbokit her på vagcars, så ledte jeg efter nogen der kunne montere det. Fandt så BN, de solgte APR, så tænkte det er da lige noget for dem, og de havde gode priser. Så afsted og lave en aftale med dem, flinke folk.

Så endte med at de skulle montere det, og nogle andre ting der kom oveni.

Henter så bilen derovre og det ser fint ud, den kører og det hele, desværre skred tidsplanen, grundet mig selv, og noget levering, så den blev ikk mappet derovre. Hjem med bilen ind i garagen, og venter til min tid hos RH motorsport. Hjemme i garagen lugter det så af benzin næste dag, viser sig at låget til tanken ikk er skruet ordentligt på, det under sædet, hvor de har skiftet pumpe så det er rendt over, og ned ret tæt på udstødning. Inden jeg kører til RH tjekker jeg olien, der mangler 1,5 liter, får fyldt op og kører derop. Oppe ved RH kan man så se efter noget tid at motoren er utæt, ligger olie under den, og den kunne så heller ikk levere mere end 260 hk, benzin pumpe kunne ikk levere mere.

Det var de 3 første fejl

BN får bilen over igen, får lavet olie lækken, og siger det var noget ved olie trykmåleren der var utæt. Hjem med bilen igen, får den op på lift for at montere bremser, ser så at hele bunden er smurt ind i olie. Aftaler at jeg sender den til en anden mekaniker på deres regning, han ser så at bundkar pakning er utæt, får det lavet. Derefter "sveder" den lidt, acceptabelt siger han, BN betaler, så er motoren endelig tæt. Den anden mekaniker opdager så samtidig 6 "løse" bolte, finger spændte, noget ved trækakslen, virkelig betrykkende. Et par dage efter er en slange utæt, så kobling ikk kan holde trykket, noget de også har pillet ved, fik monteret en spec kobling.

Olie utætheder løst, opdaget ny mangler.

Får den endelig kørt ind, og den laver 321hk/390nm

Den kører godt, og har kørt race, men har opdaget lidt efter, at der hænger olie på intercooler rør under turboén og nu er en benzin slange blevet utæt ved den ny monterede benzin pumpe. Ved godt det ikk holder evigt, men 1 måned og lidt race?! Og forrøret går imod et eller andet, når den er blevet varm kan den rigtig larme, BN har kigget på det og sagt den ikk gik imod, men kan snart ikk være andet?

Så alt i alt, brug aldrig BN Autoteknik, alt for mange mangler, er bare glad for at bilen ikk brændte af på noget tidspunkt.

Og West, hvis du ikk kan li´rasle lyde, så få ikk en spec kobling, den rasler i tomgang og i første gear, gør min ihvertfald, og sådan er det åbenbart, har den gjort fra dag 1.
Hej jeg da ked af og høre du utilfreds med BN's arbejde, men må sige jeg synes faktisk de har været ret rimelige ved at betale for du fik det ordnet på et andet værksted. Jeg er sikker på hvis du ikke boede så langt væk ville de gerne se på dine problemer og fejl i forbindelse med dit system du har købt, uden merbetaling.

Da du opdager der mangler 1½ liter olie indså du vel også der var noget galt?
Du skriver benzinpumpen ikke kunne levere nok til mere end 260hk, så blev den skiftet til en anden inden indkøring så den kunne levere 321hk?
Omkring bundkars pakningen er det så noget de har rodet med eller skiftet for ellers kan de vel ikke klandres for den går?
Jeg kan godt se det er skidt med de håndspændte skruer, men utæt slange ved koblingen kan vel heller ikke være deres skyld? Medmindre de slanger er skiftet af BN og at de slanger ikke er af særlig god kvalitet.
Jeg forstår godt man kan blive rigtigt godt irriteret over at have brugt så mange penge for sådan et kvalitetskit og der så kun kommer masser af problemer, men igen vil jeg sige jeg tror det er svært at klandre dem for alting og hvis det var muligt for dem at fikse følgefejl for ingen merpris eller til gode priser, så tror jeg også de ville gøre det.

Det med forrøret der går imod er virkelig irriterende, men hvis de ikke kan fremprovokere fejlen hos dem er det også svært for dem at lave fejlen.

Jeg ved ikke om de har fortalt dig med SPEC koblingen at det er en enkeltmasse istedet for dobbelt som den er født med, og derfor VIL den larme. Det har de nemlig sagt til mig og advaret mig imod. Ville faktisk gerne høre hvordan dit lød for at kunne bedømme om det var noget jeg ville kunne leve med, men det er dog meget forskelligt HVOR MEGET de larmer. På Youtube er der nogen der klonker lidt engang imellem og nogen der knurrer som noget der gået i stykker hele tiden. Det bare en skam du bor så langt væk for jeg kommer ikke lige til Kolding så tit mer :(
Mule skrev:Kan jeg godt forstå....Ingen grund til at begynde at kaste med mudder!

:)
bnautoteknik skrev:Vi kan selvfølgelig ikke gøre andet end beklage hugo´s sag men jeg synes vi har gjort hvad vi kunne for at afhjælpe hans problemer.. vil ikke gå i detaljer her men alle klage punkterne er vist ikke vores skyld.
Helt enig :)
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"