Blandet oplevelse ifb med rust rep af Touran.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Lindegaard
Medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Blandet oplevelse ifb med rust rep af Touran.

Indlæg af Lindegaard » 17. okt 2012, 21:35

For at gøre en lang historie kort.

- Har en Touran (12/03, mod04) 1,9 TDI.
- Får lavet rustcheck ifb med et alm service
- Undervogn omfattet at 100% kulance
- Bagklap skal skiftes 70% kulance

Aftaler den skal laves uge 41, ringer ugen før og forklare at vi skal på ferie uge 42 så spørger om de kan love at den er færdig. Det er intet problem får jeg af vide - ellers for jeg en lånebil UB. Bilen bliver ikke færdig og jeg får uden problemer en Skoda Superb Combi, super fin service.
Skal så hente bilen idag, da vi er hjemme fra ferie igen og den nu er færdig.
Kommer derud og kigger lige på bilen inden jeg går ind. Ser så at det absolut ikke ligener klappen er skiftet da der i kanten ved ruden slet ikke er malet ordentligt ind til glasset og der er osse maling på vinduet pga dårlig afdækning. det viser sig så at klappen IKKE er skiftet med sandblæst og malet op igen - dog uden at ruden er pillet ud. De kan godt se det er noget sjusk og vil lave det om - jeg kører hjem i lånebilen igen. :cry:
Men hvorfor har de pludseligt repareret klappen i stedet for at skifte den?? de har flere gange sagt at der var 70% kulance på udskiftning at klappen...?? er sgu lidt træt at det...
Har efterfølgende ringet til dem og spurgt ind til det - ham jeg har snakket med tidligere har selvfølgeligt ferie.... :cry:

Ville i ikke holde dem fast på en ny klap når det er bevilliget fra importør/fabrik - godt nok kun med 70% kulance??

Har stadig lånebil og der er ingen km begrænsning på - så hvad det angår ingen problemer...Billede
Billede
Billede
Billede
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Kristian T
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Kommerciel bruger: OEMshop.dk
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Blandet oplevelse ifb med rust rep af Touran.

Indlæg af Kristian T » 17. okt 2012, 22:20

Ligner sku noget lærlingen lige har klaret med en spray dåse i froskost pausen :(

/Kristian T
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Been thanked: 3 times

Indlæg af kristian » 17. okt 2012, 22:21

Lindegaard skrev:For at gøre en lang historie kort.

- Har en Touran (12/03, mod04) 1,9 TDI.
- Får lavet rustcheck ifb med et alm service
- Undervogn omfattet at 100% kulance
- Bagklap skal skiftes 70% kulance

Aftaler den skal laves uge 41, ringer ugen før og forklare at vi skal på ferie uge 42 så spørger om de kan love at den er færdig. Det er intet problem får jeg af vide - ellers for jeg en lånebil UB. Bilen bliver ikke færdig og jeg får uden problemer en Skoda Superb Combi, super fin service.
Skal så hente bilen idag, da vi er hjemme fra ferie igen og den nu er færdig.
Kommer derud og kigger lige på bilen inden jeg går ind. Ser så at det absolut ikke ligener klappen er skiftet da der i kanten ved ruden slet ikke er malet ordentligt ind til glasset og der er osse maling på vinduet pga dårlig afdækning. det viser sig så at klappen IKKE er skiftet med sandblæst og malet op igen - dog uden at ruden er pillet ud. De kan godt se det er noget sjusk og vil lave det om - jeg kører hjem i lånebilen igen. :cry:
Men hvorfor har de pludseligt repareret klappen i stedet for at skifte den?? de har flere gange sagt at der var 70% kulance på udskiftning at klappen...?? er sgu lidt træt at det...
Har efterfølgende ringet til dem og spurgt ind til det - ham jeg har snakket med tidligere har selvfølgeligt ferie.... :cry:

Ville i ikke holde dem fast på en ny klap når det er bevilliget fra importør/fabrik - godt nok kun med 70% kulance??

Har stadig lånebil og der er ingen km begrænsning på - så hvad det angår ingen problemer...Billede
Billede
Billede
Billede

Omg!!
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 17. okt 2012, 22:23

Svindel og fusk og da de godt ka se det er noget lort de har lavet så skal de bare igang.
Lagermanden kan bare få bestilt en ny hjem.

Jeg hader de situationer.
Står selv med en kundebil i dag hvor det jeg havde lovet ikke holdt. Så må jeg æde omkostningerne. Kunden skal i hvert fald ikke lide overlast fordi jeg ikke havde ret.

Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

G5KAV
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Indlæg af G5KAV » 17. okt 2012, 22:25

Godt nok noget klyt!
Bare hæng fast i at få en ny bagklap!
Før : VW Golf II GTI 8v - Golf II G60 - Golf III VR6 - VW Golf V 105hk TDI - Golf II 1,6 D
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI

erlingvj
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 96 times
Been thanked: 214 times

Indlæg af erlingvj » 18. okt 2012, 06:05

SMC Odense?

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 18. okt 2012, 07:43

Ja ved ikke hvor nemt i kan se det på billederne - men når man står ved bilen ser det ikke for godt ud....!!!
Der var osse sat "Touran" og "TDI" på klappen - det var der ikke før, så bad dem om at tage det af igen.
Har ikke hørt fra dem endnu ang hvad der er sket og hvad der skal ske....
Golf III TDI 1z SOLGT

Silver
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland

Indlæg af Silver » 18. okt 2012, 12:53

Sys det er flot du tager det så roligt..
jeg var brændt helt sammen.. havde ståret der i nu og fortalt dem hvor meget klamphuggere og amatører de var.

Oplevede det selv efter en skade på min daværende Touareg, en bus sys den skulle skubbe mig ud i et kryds, så der skulle ny bagklap på, da jeg henter bilen sad den helt skævt, og lukkede ikke ordentligt, jeg har aldrig set en værkføre løbe så hurtigt ned efter en svend der kom ud for at justere den.. jeg fatter ikke man ikke selv kan se sådan nogle ting,
var jeg værkføre/chef der var der sket fyringer med dem der havde haft bilen i hænderne..

manilla
Medlem

Indlæg af manilla » 18. okt 2012, 13:04

hvorfor skulle jeg lige se de billeder af det sjusk der??? nej nej nej. som silver skriver havde jeg også blevet gal. men igen håber de nu får den nye bagklap hjem. og ikke en fra en hugger...eller anden skadet bil de lige har holdende med en totalskadet frontskade og smækker den på.
Vedhæftede filer
Epic_Facepalm_by_RJTH[1][1].jpg
Epic_Facepalm_by_RJTH[1][1].jpg (74.22 KiB) Vist 4141 gange
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 18. okt 2012, 13:10

Opdate:

Har nu ringet et par gange eftersom de ikke ringede til mig...

Får så fat i en som har med garantirep og gøre...

Nu er proceduren ændret - nu skifter de ikke klappen mere med mindre der er direkte rustet hul!! Det er så mellem jeg har fået lavet rustcheck og til nu hvor arbejdet bliver udført. Fik så forklaret at ruden har været ude eller skiftet tidligere og så er den nye rude ikke sat korrekt i. Så derfor var der rust i rammen?? Men nu har de taget ruden ud, sandblæst og maler og monterer igen.

Så.... Hvad kan jeg gøre.... Håber på det er lavet ordentligt nu.... Får jo nok ikke min nye bagklap....;(
Golf III TDI 1z SOLGT

manilla
Medlem

Indlæg af manilla » 18. okt 2012, 13:16

FDM, forbrugerrådet, og DTI auto afdelingen, og evt kaare kvist fra dr1. ;)

så skal du bare se rygsvømning.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 18. okt 2012, 13:22

manilla skrev:FDM, forbrugerrådet, og DTI auto afdelingen, og evt kaare kvist fra dr1. ;)

så skal du bare se rygsvømning.
Seriøst?? Har intet på skrift.....;(
Golf III TDI 1z SOLGT

Silver
Medlem

Indlæg af Silver » 18. okt 2012, 13:26

Lindegaard skrev:Opdate:

Har nu ringet et par gange eftersom de ikke ringede til mig...

Får så fat i en som har med garantirep og gøre...

Nu er proceduren ændret - nu skifter de ikke klappen mere med mindre der er direkte rustet hul!! Det er så mellem jeg har fået lavet rustcheck og til nu hvor arbejdet bliver udført. Fik så forklaret at ruden har været ude eller skiftet tidligere og så er den nye rude ikke sat korrekt i. Så derfor var der rust i rammen?? Men nu har de taget ruden ud, sandblæst og maler og monterer igen.

Så.... Hvad kan jeg gøre.... Håber på det er lavet ordentligt nu.... Får jo nok ikke min nye bagklap....;(

Det er jo nemt at komme og sige bagefter, enhver med lidt fornuft ville ringe til kunden da man har opdaget et problem, oven i det burde man jo have ringet og sagt det hedder ikke ny men rep af gammel klap.

Brugeravatar
FabiaAUB
Nyt medlem

Indlæg af FabiaAUB » 18. okt 2012, 19:39

Flygt mens du kan - det der bliver ikke lavet ordentligt.

Det har overhovedet ikke være i nærheden af en sandblæser og er bare slebet ned. At man fatter det håndværk der..

Du får helt sikkert rust igen relativt hurtigt, hvis du bruger de tosser som udfører dette arbejde.

Jeg havde ikke betalt én krone til dem. De har ikke engang gidet at gøre det fucking rent. Jeg bliver tosset over sådanne fjolser.

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 5. nov 2012, 21:22

Nå.... endnu en update....

Et par dage efter jeg har ået bilen hjem opdager jeg at sprinkleren på bagruden ikke fungerer. Jeg kontakter dem igen, og aftaler jeg bare kan komme forbi, så vil de lige ordne det. Er lidt utilfreds, da det nu er 4. gang ejg skal kører derud!!
Jeg får så min far til at køre ud med den den, så jeg ikke skal tage fri igen. De kan så ikke finde ud af hvad der er galt og fortæller at de ikke kan lave det fordi de har travlt?? Desuden er det ikke i den rigtige afdeling vi er kommet - på trods af de selv har sagt vi skulle henvende os i pågældende afdeling. De
Så nu skal den afsted igen...

Det er dælme ikke ret godt - er da ret sikker på det ikke er dem som skal have lov at servicere min bil fremover...

Kan sige at når jeg fortæller andre om mine oplevelser, så er der mange andre som har haft kedelige oplevelser samme sted....

Det virker godt nok som et sted hvor den "ene hånd ikke ved hvad den anden laver".... INGEN vil tage et ansvar...
Golf III TDI 1z SOLGT

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Indlæg af Tømren » 5. nov 2012, 21:34

hold nu kæft hvor var jeg gået amok..... ring til fdm, og hør hvordan du skal forholde dig, om du har en sag, eller du bare skal finde en anden forhandler der vil lave den ordenligt.
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

touranazv
Helt nyt medlem

Indlæg af touranazv » 5. nov 2012, 21:59

Kan ikke lige se om det er nævnt i tråden.
Men pil da lige hurtigt beklædning af bagklappen og se om der er rust på indersiden, især ved nummerpladelys (99% sandsynlighed for at der er :mrgreen: ) Så har de absolut ingen undskyldninger da rusten ikke er opstået af stenslag, skift af bagrude osv., men pga. dårlig tætning ved nummerpladelys, som skaber fugt = rust.

Ellers har jeg ikke hørt om en eneste dårlig oplevelse ved Carepoint, der også laver garanti rep. på VAG.

Atrium
Nyt medlem
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Atrium » 5. nov 2012, 23:00

Smc Odense er værdiløse... Du har ikke nævnt forhandleren, men tror det er dem ;)

De er pisse lige glade med kundernes biler...

Har haft en uheldig episode med dem og jeg er ikke den eneste...

Held og lykke med din vogn.. Håber sku du får en ny klap

mrverybig
Medlem
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Indlæg af mrverybig » 6. nov 2012, 15:08

+ 1
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 6. nov 2012, 16:08

Atrium skrev:Smc Odense er værdiløse... Du har ikke nævnt forhandleren, men tror det er dem ;)

De er pisse lige glade med kundernes biler...

Har haft en uheldig episode med dem og jeg er ikke den eneste...

Held og lykke med din vogn.. Håber sku du får en ny klap
En ny bagklap får jeg ikke...

Har nu efter det 4 besøg fået lavet min sprinkler....
De sagde der sad noget lim eller lign nede ved sprinklerpumpen og at de kunne se den ikke havde virket i årevis....??? Nu er det bare sådan at sidst den var til service fik jeg reppet sprinkleranlæg og det står osse på min faktura....!!

Har da sjældent mødt nogen som er så ligeglade med kunder og har da helt sikkert være der for sidste gang...

Og ja - det er SMC Odense .....
Golf III TDI 1z SOLGT

Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk sted: Sydvest fyn

Indlæg af aabm » 6. nov 2012, 16:56

godt nok ringe service!!
Men jeg kan nu ikke sige jeg også har haft dårlige oplevelser med VW i Odense. Jeg har fået skiftet begge forskærne med 1 års mellemrum. (kun med lidt trusler om fdm :lol: )
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Brugeravatar
mtech
Medlem
Geografisk sted: sydsjælland.

Indlæg af mtech » 6. nov 2012, 17:54

jeg har selv en tilsvarende sag kørende bare i næstved.

Min bil er en Touran fra 06 og derfor skal dækkes 100%..Jeg kører bilen op og fremviser den(i sommers) og den står for rustgaranti arbejde i bunden og bagklappen..jeg får så at vide at ventetiden er lang og at jeg er bagerst i køen og at de så vil kontakte mig..efter laaaang tid ringer jeg så for at spørge om de har glemt mig..og nej det har de ikke..det er faktisk min tur nu og vi kan aftale en tid med det samme(ret tilfældigt tænker jeg at det lige er min tur nu hvor jeg ringer) men super fint vi får aftalt en tid først i september..

Jeg blir oplyst at det tar normalt en uge at lave og eftersom jeg levere den søndag aften så de har den mandag morgen går jeg udfra at den er færdig fredag til fyraften..men jeg hører igen ingenting..så jeg ringer og får så oplyst at den ikke blir klar..måske kan jeg få den mandag eller senest tirsdag.. :?

Nå men de melder så min bil klar om mandagen..STORT tænker man straks..jeg kommer så derop og henter nøglen..selve værkstedet er lukket..og da jeg så kommer ud kigger jeg selvfølgelig bilen igennem..bunden er lavet og bagklappen er ikke lavet..ikke særlig irriterende når man har undværet sin bil i 8 dage :!: :!:

Der er så kun sælgere tilbage på farmen deroppe.. så jeg må køre hjem og så kontakte dem dagen efter..på vej hjem finder jeg så ud af at rattet nu sidder skævt.. :evil: :evil: jeg får kontaktet pladeværkføren deroppe igen igen for at at sige at bagklappen ik er skiftet og at rattet nu sidder skævt..det må de ha glemt er svaret og rattet er jo så mekanisk værksteds problem da de har stået for 4hjulsudmålingen...HA GLEMT sir jeg så til manden..jamen jeg har jo lagt en stor seddel i bilen med min oplysninger og skrevet rust garanti arbejde i bund og bagklap!!!og i tog billeder af min bagklap sammen med bunden..de havde ingen seddel set..det var godt nok et a4 ark men okey..alting kan jo gå galt og han er flink og siger at han med det samme vil bestille en ny klap og få den malet..og lade den stå et par dage og hærde op..så skal jeg nemlig kun undvære bil 1 dag...fedt!!! vi aftaler at han ringer når de har tid til at montere den..jeg hører så ikke noget den næste måned..

Tilfældigt møder jeg en ven som har arbejdet deroppe og stadig snakker med dem deroppe..fortæller ham sagen..og efter han så nævner det deroppe ringer de...de har ikke fået nogen klap hjem og det hele er nu så lang tid siden at jeg skal ha taget nye billeder af klappen(heller ik særlig belastende at skulle derop endnu engang og ha taget billeder fordi at de har glemt det første gang tænker man så) billederne er nu ikke gode nok mere der skal være dato på har tyskerne stillet krav om..fair nok..jeg må jo igen finde tid til at komme forbi og få taget billeder...det er nu 14dage siden at jeg fik taget billeder af klappen igen og nævnt for ham at rattet sidder skævt ...jeg har intet hørt :!: og mon ikke det IGEN ender med at jeg selv må kontakte dem ;)
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek

Brugeravatar
Bugatti Veyron
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Indlæg af Bugatti Veyron » 6. nov 2012, 18:05

Jeg ved godt det ikke kan bruges til meget men hvordan mon du/i var blevet behandlet på et Toyota værksted :?:

Hvis ikke det var fordi de lavede så røvsyge biler havde vi nok skiftet for længe siden :roll:

Det er vel erhvervskunderne der giver SMC mad på bordet derfor skider de på os andre :evil:

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 6. nov 2012, 18:14

Bugatti Veyron skrev:Jeg ved godt det ikke kan bruges til meget men hvordan mon du/i var blevet behandlet på et Toyota værksted :?:

Hvis ikke det var fordi de lavede så røvsyge biler havde vi nok skiftet for længe siden :roll:

Det er vel erhvervskunderne der giver SMC mad på bordet derfor skider de på os andre :evil:

Ja det ved jeg ikke...

Men jo flere man snakker med, jo flere lig vælter ud af SMC-skabet.... :o :o
Golf III TDI 1z SOLGT

Brugeravatar
MeLViS
Medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af MeLViS » 6. nov 2012, 18:32

og jeg bliver bare mere og mere glad ved at jeg kan skaffe enhver VAG stump til billige penge gennem job, og fatter har autoværksted.. Jeg var brændt helt af.
Få tilbud på alt karosseri arbejde og bil rep. her. Løser stort set alt indenfor svejsning og rust samt Bilsyn. Befinder sig i Ørum ved Viborg.
Facebook
http://www.facebook.com/orumkarosseri
Website
http://www.orumkarosseri.dk

Atrium
Nyt medlem
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Atrium » 6. nov 2012, 19:02

Ja, i Odense er det deres erhvervskunder der skaffer dem smør på brødet!

I min sag "glemte" de at skrue en bundprop efter skift af bundkar... Hej hej olie på vejen..

Men jeg håber godt nok, at deres forretningsmodel er meget kortsigtet! - Fordi service er ikke et ord i deres ordbog.

comforttraktoren
Nyt medlem
Been thanked: 7 times

Indlæg af comforttraktoren » 6. nov 2012, 22:29

Hej !
Jeg købte min nuværende Golf ved smc Aarhus Nord, min oplevelse med dem tangerer kraftigt den historie der.
Det har bare gjort at ALLE autoriserede værksteder i min verden, og især SMC- værksteder VIRKELIGT skal op på den store klinge for at få mig og min bil ind på deres værksted....( det lykkes aldrig for dem ! )
De har bare utroligt svært ved at fatte det der med kundeservice, og rettidig omhu.
Jeg kan skrive rimeligt mange historier om emnet, men jeg bliver superærgerlig over det, og over at måske især importørens værksteder fokuserer så meget på dækningsbidrag, at de sviner mekanikerne, og derved også kundernes biler; når nu de har sådan et lækkert produkt.
Det er rimeligt træls at Toyota kan det der med service, når de har sådan nogle kedelige biler. :(
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

skvulp1
Nyt medlem
Geografisk sted: Kastrup

Indlæg af skvulp1 » 7. nov 2012, 11:01

Stiller mig op i køen for kedelige oplevelser, havde min Touran hos SMC for at få malet taget de havde den i en uge, fik den tilbage forleden og nu virker loftlyset ikke:-/

Deres kække svar lød at der nok var gået en pære, JA eller 2 når nu begge ikke virker, men jeg var velkommen til at kigge forbi en formiddag så de kunne kigge på det, JA tak er så sindsyg træt af at bilen bare ikke er iorden når de aflevere den:-(

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af clausvp » 7. nov 2012, 19:10

Jeg har kontaktet Semler ang. dette emne....!

Lindegaard
Medlem

Indlæg af Lindegaard » 7. nov 2012, 19:13

clausvp skrev:Jeg har kontaktet Semler ang. dette emne....!
Det er fint med mig - men kan ikke forstille mig kommer noget ud af det...
Golf III TDI 1z SOLGT

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"