Jeg har jo fuld gang i min Golf 4 Highline som er oprettet længere nede..når nej ! Lørdag d. 14 december satte jeg den tilsalg på dba.dk. Søndag d 15 december kl 9:30, så kørte den mod sønderjylland med ny ejer
Men med et kort i ærmet, så var jeg i mandags nede og hente ny vogn.
Havde allerede fundet en Golf 4 GTI tilsalg lige efter min smag. Så jeg strøg mod Kolding, hvilket så kostede min kammerat en motor i hans Starlet
Nok om det - Bilen er en GTI Exclusive, 1.8 Turbo 150HK. Min første turbo bil, og må sige at den køre fantastisk !
Har en masse planer med bilen, men i kan da lige få en spec liste til at starte med, også en masse billeder
Bilen er nemlig udstyret med soltag, klima, sædevarme og meget mere, den store Recaro læder kabine, lille engelsk sidespejl i venstre side, ALT i R32 interiør, gearknop, luftdyser, bundmåtter, pedaler, håndtag, greb osv osv - Rigtig lækkert !
Undervognen er en AP gevind, hvor der er upgradet til R32 stabalisator, som går under akslerne også bærearms bøsninger fra en Audi TT.
Nu til billeder:

Lidt fra kabinen:

Lidt motor billeder:
Der er ikke så meget at sige, der er et R8 oliedæksel, sort kølervæske låg fra en Skoda Superb også et K&N filter.

Også til udstødningen, 3" downpipe, 200cel katalysator, også 2.5" rust fri resten af vejen. Simons mellem potte og en ukendt arbejde. Utrolig flot udført arbejde !

Mine efterfølgene planer med bilen er som følgene:
Finde en rørhale som afslutning på udstødningen
Kaliberne skal være røde igen - Hører lidt til på en GTI synes jeg ?
GTI Logo til fronten fra en Jubilæums model - Bestilt !
Solfilm i de bagerste ruder - Er stadig lidt i tvivl ?
En kortere antenne, evt noget Shark antenne
Dobbeltblink og US kørelys som på min gamle Highline
Sort indmad i forlygterne - Ligesom Jubilæums modellen
Mat sorte væske beholdere og låg i motorum
Også har jeg komplet 25 Jahr Jubi kit til at ligge. Sideskørter, front og bag underlæbe, tagspoiler, div mærker osv. Så det skal lige prøve monteres også afsted til maleren. Så bliver bagklappen og håndtaget nok taget med der. Der er ved at komme lidt Golf 4 sygdomme frem der

Også beholdte jeg mine 3DSM 0.01 i 8.5 og 9.5 x 18 fra min gamle Highline. Der er bestilt dæk ( 215/35-18 og 225/35-18 ) og fælgene er ude ved LM Opretning, så alle 4 bliver rettet og de bagerste for drejet lidt af kanten ( kantstens kys )

*********************************************************************************************************************
Update 20-12-2013
Benyttede lejligheden, ved at vi har rullefelt på mit arbejde, til lige at se hvor mange hypper der var tilbage, efter 13 år på vejene.
Men overraskende nok så var de der sq alle sammen. 150HK og 211NM. Lavede en kompressions test efterfølgene. Data siger 10-13..alle 4 cylindere ligger på 13 rent - Så det sq lækkert

Det var vist alt fra mig, for denne gang. Skal i julen se om jeg ikke kan få tilpasset jubi sættet, så det kan komme til maler. Også er det vist bare at vente på at årstiden melder sin ankomst
Over and out