Golf MK4 GTI Exclusive - Update 10-04-14

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Snask
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf MK4 GTI Exclusive - Update 10-04-14

Indlæg af Snask » 20. dec 2013, 23:33

Halløj derude.

Jeg har jo fuld gang i min Golf 4 Highline som er oprettet længere nede..når nej ! Lørdag d. 14 december satte jeg den tilsalg på dba.dk. Søndag d 15 december kl 9:30, så kørte den mod sønderjylland med ny ejer 8-)

Men med et kort i ærmet, så var jeg i mandags nede og hente ny vogn.

Havde allerede fundet en Golf 4 GTI tilsalg lige efter min smag. Så jeg strøg mod Kolding, hvilket så kostede min kammerat en motor i hans Starlet :? ..Så det skulle jo også lige planlægges :cry:

Nok om det - Bilen er en GTI Exclusive, 1.8 Turbo 150HK. Min første turbo bil, og må sige at den køre fantastisk !

Har en masse planer med bilen, men i kan da lige få en spec liste til at starte med, også en masse billeder :)

Bilen er nemlig udstyret med soltag, klima, sædevarme og meget mere, den store Recaro læder kabine, lille engelsk sidespejl i venstre side, ALT i R32 interiør, gearknop, luftdyser, bundmåtter, pedaler, håndtag, greb osv osv - Rigtig lækkert ! :)

Undervognen er en AP gevind, hvor der er upgradet til R32 stabalisator, som går under akslerne også bærearms bøsninger fra en Audi TT.

Nu til billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Lidt fra kabinen:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Lidt motor billeder:
Der er ikke så meget at sige, der er et R8 oliedæksel, sort kølervæske låg fra en Skoda Superb også et K&N filter.
Billede
Billede

Også til udstødningen, 3" downpipe, 200cel katalysator, også 2.5" rust fri resten af vejen. Simons mellem potte og en ukendt arbejde. Utrolig flot udført arbejde !
Billede
Billede
Billede

Mine efterfølgene planer med bilen er som følgene:

Finde en rørhale som afslutning på udstødningen
Kaliberne skal være røde igen - Hører lidt til på en GTI synes jeg ?
GTI Logo til fronten fra en Jubilæums model - Bestilt !
Solfilm i de bagerste ruder - Er stadig lidt i tvivl ?
En kortere antenne, evt noget Shark antenne
Dobbeltblink og US kørelys som på min gamle Highline
Sort indmad i forlygterne - Ligesom Jubilæums modellen
Mat sorte væske beholdere og låg i motorum

Også har jeg komplet 25 Jahr Jubi kit til at ligge. Sideskørter, front og bag underlæbe, tagspoiler, div mærker osv. Så det skal lige prøve monteres også afsted til maleren. Så bliver bagklappen og håndtaget nok taget med der. Der er ved at komme lidt Golf 4 sygdomme frem der :(
Billede
Også beholdte jeg mine 3DSM 0.01 i 8.5 og 9.5 x 18 fra min gamle Highline. Der er bestilt dæk ( 215/35-18 og 225/35-18 ) og fælgene er ude ved LM Opretning, så alle 4 bliver rettet og de bagerste for drejet lidt af kanten ( kantstens kys )
Billede

*********************************************************************************************************************

Update 20-12-2013

Benyttede lejligheden, ved at vi har rullefelt på mit arbejde, til lige at se hvor mange hypper der var tilbage, efter 13 år på vejene.
Billede
Men overraskende nok så var de der sq alle sammen. 150HK og 211NM. Lavede en kompressions test efterfølgene. Data siger 10-13..alle 4 cylindere ligger på 13 rent - Så det sq lækkert :D
Billede
Billede

Det var vist alt fra mig, for denne gang. Skal i julen se om jeg ikke kan få tilpasset jubi sættet, så det kan komme til maler. Også er det vist bare at vente på at årstiden melder sin ankomst :)

Over and out :arrow:
Senest rettet af Snask 10. apr 2014, 21:34, rettet i alt 14 gange.
Nuværende bil: Golf IV "GTD" Highline Variant
Tidligere vogne: Seat Ibiza 6L "Cupra" look a like - Golf IV 1.6 SR Highline - Golf IV 20VT GTI Exclusive

Kronborg6580
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Re: Golf MK4 GTI Exclusive - Ny bil, nyt projekt 2013/14

Indlæg af Kronborg6580 » 20. dec 2013, 23:38

Håber sku du bliver lige så glad ved den Casper, som jeg var for den :-) Super lækker golf 4. Bliver spændende at se hvordan den ender med at se ud, men det er lækkert at vide det er en der går op i det som har købt den :-)

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af MathiasFB » 20. dec 2013, 23:42

Skide lækker GTI! Skal den "chippes"?

Det skal nok blive rigtig godt. Fede planer :)

Er dine bagfælge ET 35 og hvor meget stikker de ud?
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 20. dec 2013, 23:43

Kronborg6580 skrev:Håber sku du bliver lige så glad ved den Casper, som jeg var for den :-) Super lækker golf 4. Bliver spændende at se hvordan den ender med at se ud, men det er lækkert at vide det er en der går op i det som har købt den :-)
Der er jo allerede sket nogle ting, så tror det ender med at blive helt godt ;)

Også skal jeg nok lige polere den færdig for dig :D
Tidligere vogne: Seat Ibiza 6L "Cupra" look a like - Golf IV 1.6 SR Highline - Golf IV 20VT GTI Exclusive

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 20. dec 2013, 23:46

MathiasFB skrev:Skide lækker GTI! Skal den "chippes"?

Det skal nok blive rigtig godt. Fede planer :)

Er dine bagfælge ET 35 og hvor meget stikker de ud?
Har fået tilbud fra RH-Motorsport på 190HK og 320NM.

Og efter resultatet den viste idag, både på ydelse og kompression, så er det noget jeg overvejer kraftig !! :)

Fælgene er ET35 og sidder pænt indenfor i bag

Billede

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Indlæg af Kronborg » 20. dec 2013, 23:49

Super lækker "opgradering" Casper. Jeg er sku lidt stolt af dig, eftersom du endelig kom væk fra de stakkels 1.6ére :D
Skal nok ende ud i en flot vogn ;)

Men du må meget gerne få afmonteret det filter, og montere det originale igen. Ellers kommer jeg og gør det for dig :lol:

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Geografisk sted: Vejle Amt..
Been thanked: 47 times

Indlæg af Ice Fox » 20. dec 2013, 23:59

Ser ikke helt ringe ud.. :)

Kronborg6580
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Indlæg af Kronborg6580 » 21. dec 2013, 00:17

Ja mon ikke :-) det er lidt en "anden stil" du søger end da jeg havde den, men det skal nok blive helt godt :-) Ja må sku ærligt indrømme der ik lige har været for meget tid på det sidste, men meget af det er vi da kommet rimelig over, det nytter bare heller ik noget at bruge en et par timer og så lige kører den over, for så ligner det bare stadig pis :-D

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 21. dec 2013, 00:29

Kronborg skrev:Super lækker "opgradering" Casper. Jeg er sku lidt stolt af dig, eftersom du endelig kom væk fra de stakkels 1.6ére :D
Skal nok ende ud i en flot vogn ;)

Men du må meget gerne få afmonteret det filter, og montere det originale igen. Ellers kommer jeg og gør det for dig :lol:
Ja på med original R32 DSG snorkel så får den lidt ekstra luft også
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Indlæg af ABT » 21. dec 2013, 10:02

Trænger den ikke også til en undervognsbehandling, efter 13 år på vejen? :roll:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

KD
Aktiv medlem
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af KD » 21. dec 2013, 11:08

Fin vogn Kristians gamle der :)

Men kan se vi bliver hvertfald 2 sorte Golfer med Jubi kit på til sommer. Fik du Kleemann med også?
Audi RS6 4.0TFSI
VW Golf 7 1.2TSI

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 21. dec 2013, 13:52

KD skrev:Fin vogn Kristians gamle der :)

Men kan se vi bliver hvertfald 2 sorte Golfer med Jubi kit på til sommer. Fik du Kleemann med også?
Nej :) Kleemann siger mig intet, så dem fik han lov at beholde :)

KD
Aktiv medlem
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af KD » 21. dec 2013, 16:54

Så er der da lidt man kan se forskel på dem så ;)
Audi RS6 4.0TFSI
VW Golf 7 1.2TSI

Snask
Nyt medlem

Re: Golf MK4 GTI Exclusive - Billede Update 22/12-13

Indlæg af Snask » 22. dec 2013, 02:36

Mindre billede update ! Synes billederne inde fra værkstedet var lidt sløje, så udnyttede at det ikke regnede i 2 minutter idag :D

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Geografisk region: Tyskland
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 4 times
Kontakt:

Indlæg af Sputte » 27. dec 2013, 19:42

Fin vogn Snask, tillykke med den :)

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 28. dec 2013, 00:53

DkSputte skrev:Fin vogn Snask, tillykke med den :)
Hva satan, er du også herinde Simon.. Det ved at være længe siden !

Der er i øvrigt blevet misbrugt ebay.de en hel del her i julen ! Kan afsløre så meget at Jubi sættet er solgt.. Det passede nemlig dårligere end dårligt :D

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Geografisk region: Tyskland
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 4 times
Kontakt:

Indlæg af Sputte » 28. dec 2013, 19:55

Snask skrev:Hva satan, er du også herinde Simon.. Det ved at være længe siden!
True, det er et par år siden efterhånden, du må se at få smidt noget scooter sammen igen og komme tilbage med lidt negerdildo og Lerol ;)

Glæder mig til at se hvordan den kommer til at stå, var ikke ligefrem grim de Kristian havde den.

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem

Indlæg af Kronborg » 28. dec 2013, 22:07

DkSputte skrev:og komme tilbage med lidt negerdildo og Lerol ;)
Jo jo :lol:

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 28. dec 2013, 23:08

DkSputte skrev:
Snask skrev:Hva satan, er du også herinde Simon.. Det ved at være længe siden!
True, det er et par år siden efterhånden, du må se at få smidt noget scooter sammen igen og komme tilbage med lidt negerdildo og Lerol ;)

Glæder mig til at se hvordan den kommer til at stå, var ikke ligefrem grim de Kristian havde den.

Jeg kigger nok ned til speedmeet næste år :D

Snask
Nyt medlem

Re: Golf MK4 GTI Exclusive - Update 10/01-14 - Mindre "brand

Indlæg af Snask » 10. jan 2014, 22:22

Update 10/01-2014

Så er der sket lidt igen, det har været lidt stille her over jul og nytår, men nyt år og en sommer sæson der kommer tættere og tættere på.

Jeg endte med at sælge min Jubi sæt. Der var simpelthen ALT for meget arbejde i at få det l*** til at passe, og det passede ikke lige min perfektionisme..Så det røg på bilgalleri, dagen efter blev det solgt.

Men der skulle ske et eller andet, så jeg valgte og købe underlæber fra en V6'er. De bliver sendt ud til maleren på mandag, som indfarver dem ved lejlighed :)

Dertil fik jeg brugt ebay lidt 1 juledag, som blev til en glasfiber Votex spoile som blev tilpasset idag, så den kan ryge ud sammen med underlæberne.
Også fik jeg tusket mig til en armlæn, bød 10.50 euro og glemte faktisk annoncen, men pludselig skulle jeg betale 24 euro, så det kom posten med nytårs dag - lækkert ! Og er så heldig at indersiden af låget kan skrues af = Mutter skal skifte stoffet ud med læder, frem for stoffet 8-)

Til lidt billeder:
Billede
Billede
Billede

også et lille ekstra projekt, som jeg også lavede på min gamle Highline ( kan ses længere ned i forumet )
Billede

Også til den mindre "brand"..da jeg satte mig i bilen imorges for at trille på arbejde, så når jeg lige at finde musikken på telefonen, til der står røg ud af luftdyserne og højtalerene langtsom sætter ud..til sidst slår kun bassen i bagage rummet :S
Jeg for slukket radioen, og røgen stopper. Tænkte først at min 2 din radio var stået af..kunne ikke lige overskue at skulle ud og have en ny lige pt..

Så efterarbejde fik jeg rykket radioen ud..hvilket syn..Har alligevel aldrig set at man har brugt SÅ tynde ledninger til højtalere :S Blev sq helt indebrændt !! :evil:

Jeg kan jo ikke gøre andet end at trække nye ledninger, så vælger at trække til alle 8 højtalere i samme størrelse som de originale, så ved jeg det virker !

Så efter at have trukket de nye ledninger, så da jeg kommer til fordørene..ja, så finder jeg så svare på at mine diskanter foran ikke spiller, de slet ikke sat til :S

Jeg vælger at kontakte en kammerat som jeg vidste havde nogle små del filtre, så dem valgte jeg at montere bag skjoldet i hver side af indstrument bordet også trække ledninger derfra og ud i døren.

Så nu har jeg da lyd i bilen igen.. Men overvejer nu stærkt og rykke bordet ud og tjekket hvordan det står til inde bag ved, har også et trykspjæld i klimaanlægget som er defekt. + jeg så kan trække faststrøm til GPS og tilslutte en fast Iphone lader og holder i samme omgang. Så det sker nok inden længe :)

Fik desværre ikke taget så mange billeder under ledning rep, da jeg var lidt :evil: og indebrændt over den hovsa løsning :S
Billede
Og efter de nye ledninger er trukket, selvfølgelig pakket ind de original stof tape :)
Billede

Men for at slutte af lidt positivt, så ryger tagspoilen og underlæberne til maler på mandag, så tager han dem engang når der er en sort VAG der skal males :D

Også skal jeg ud og hente mine fælge ved LM Opretning i samme omgang, det glæder jeg mig til ! :D De alle 4 blevet rattet, fået lavet kanter, poleret op og fået klar lak. Så bestiller nok snart dæk, også smide de komplette hjul over til min klargørings mand som shiner dem helt op...Så for han bilen når solen skinder lidt mere..I for lige et før billede af fælgene, så ser vi efter billederne mandag :D

Billede
Billede
God weekend derude ! 8-)

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem

Indlæg af MathiasFB » 10. jan 2014, 23:33

Sikke billigt du fik armlænet. Jeg overvejer også at skaffe et. Er dit originalt? :)
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem

Indlæg af Kronborg » 10. jan 2014, 23:35

Det er altid pisse irreterende at finde "hurtige" løsning i sin bil.
Men det er ikke nemt og undgå, med en brugt bil :)

Altid noget den har fået den rette ejer ;)

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 10. jan 2014, 23:40

MathiasFB skrev:Sikke billigt du fik armlænet. Jeg overvejer også at skaffe et. Er dit originalt? :)
Nej, det originale er jeg lidt for nærrig til når det er med læder låg. Derfor jeg købte dette, også min mor betrækker den om :D

Men søgte bare på Golf 4 armlæn ( på tysk selvfølgelig ) også auktioner med kortest tid. Så var der 7 minutter tilbage, ingen bud. så bød jeg bare 10.50 euro..så vandt jeg sq :D

Men det god kvalitet, ligner det originale på en prik, faktisk lidt højere i rummet under, så det gør faktisk ikke noget :)

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 10. jan 2014, 23:42

Kronborg skrev:Det er altid pisse irreterende at finde "hurtige" løsning i sin bil.

Altid noget den har fået den rette ejer ;)
Nemlig..også derfor bordet ryger ud inden længe, så kan jeg få delfiltre monteret korrekt, sat de nye ledninger til højere op inde bag ved, lavet strøm til diverse udstyr mv.

Der skal ikke mangle noget 8-)

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem

Indlæg af MathiasFB » 10. jan 2014, 23:44

Det lyder da rigtig godt. Du må meget gerne sende en PB med et link til sælger på ebay, hvis det er en virksomhed, der sælger flere styk 8-)
Mvh Mathias Boesgaard

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 10. jan 2014, 23:53

MathiasFB skrev:Det lyder da rigtig godt. Du må meget gerne sende en PB med et link til sælger på ebay, hvis det er en virksomhed, der sælger flere styk 8-)
Direkte link til sælger:

http://www.ebay.de/usr/(easy)bay

Har mailet lidt frem og tilbage med ham. Utrolig flink fyr :)

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 11. jan 2014, 01:22

Kronborg skrev:Det er altid pisse irreterende at finde "hurtige" løsning i sin bil.
+1000

Min URQuattro har samlet en del "quick fixes" sammen over de sidste 32 år... Ingen af dem er dokumenteret noget sted og jeg tør ikke rigtigt pille for meget, jeg ender med at skulle lave et helt nyt ledningsnet :shock:
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Snask
Nyt medlem

Re: Golf MK4 GTI Exclusive - Update 13-01-2014

Indlæg af Snask » 13. jan 2014, 19:45

Update 13-01-2014

En ret lille update, men lidt er altid godt ;)

Underlæber og spoiler er sendt til maler, fælgene skulle først under sprøjten idag, han kunne ikke finde rundt i dem :D Så de kommer nok senere på ugen/næste uge ;)

Jeg misbrugte min fridag på at kigge lidt på trækket, kuglen kunne ikke gå op i trækket, stikdåsen virkede ikke :|

Men fik da renset trækket og kuglen, fik det givet en masse fedt også en ny stikdåse - Så var der liv igen ! :D

Billede

Også fik jeg kigget lidt på bremserne idag, så fik vasket kaliberne godt af, så de blev fine røde igen, også fik jeg renset bremserne nu hvor vinteren vist kommer ;)
Glemte selvfølgelig at tage billeder da hjulene var af :roll:
Billede
Billede

Så fik jeg jo som tidligere skrevet, ekstra blinklys. Har fået kigget lidt på det idag også, fik malet de extra rammer jeg har sorte, og lavet moduller til min US styring.
Det kommer til at fungere sådan, at det først aktiveres når jeg tænder tågelyset foran ( tågelygten bliver fjernet, og erstattet med et ekstra blinklys )
Når der så blinkes, så blinker de normalt, men lyser stadig fast i den anden lygte. Jeg har valgt at der skal være 10v ude i blinkene når de køre som kørelys. Har valgt løsninger over tågelys kontakten for at jeg kan slå det helt fra, og bilen så virker "normal" også for at slippe for en grim kontakt i bilen, man kan ligeså godt benytte sig af OEM delene :ugeek:

Billede
Billede
Billede

Næste projekt er vist at få fundet en ny rørhale. V6 læben er jo med "bred" åbning, så skal have fundet en rørhale med dobbelt afgang. Lidt alla stilen som Golf 4 V6 og Golf 5 GTI har..ideer må gerne komme på bordet,gerne links ;) Den nuværende afgang er 7.5cm i diameter, og det må gerne være plug and play.

Over and out :D
Senest rettet af Snask 12. feb 2014, 09:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem

Indlæg af MathiasFB » 13. jan 2014, 21:26

Har du skildt bremserne ad for at male dem, eller dækkede du blot godt af? Det ser ret godt ud.
Mvh Mathias Boesgaard

Snask
Nyt medlem

Indlæg af Snask » 13. jan 2014, 21:58

MathiasFB skrev:Har du skildt bremserne ad for at male dem, eller dækkede du blot godt af? Det ser ret godt ud.
Ingen smalle steder her, så de blev skildt ad :)

Dog afmonterede jeg ikke kaliberne fra bilen ( gad ikke til at udlufte )

Det giver det bedste resultat.

Malingen er købt i Biltema, tror jeg har brugt 1/5 del af bøtten, og har givet det 4 lag :D

Besvar

Tilbage til "Store projekter"