Haha, jeg synes bare du skal slå til med det sammemelander1980 skrev:Ha ha....jakethemoss skrev:Nej Martinmelander1980 skrev:FEEEEDE bremser!!!
Gå roligt væk fra keyboardet og vent med at gå på nettet indtil din nuværende euroforiske stemning er overstået, ellers garanterer jeg dig alverdens makrel ikke kan redde digHar lavet min egen opsparing nu, som hedder til: MARTINS BIL OG GEJL
Seat Leon Cupra - GTX3071R
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Det kan du tro Jake 
På trods af, at vi kæmpede lidt med varmen igår så blev resultatet da meget godt
På trods af, at vi kæmpede lidt med varmen igår så blev resultatet da meget godt
- Vedhæftede filer
-
- IMAG3547-1.jpg (106.5 KiB) Vist 4758 gange
-
- IMAG3560-1.jpg (150.03 KiB) Vist 4758 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Michael Jensen 8900
- Helt nyt medlem
KÆMPE respekt til jer "tosser" der kaster så meget tid, energi og penge i disse biler. Hvor er det dog fedt at se og fornemme den passion i har for tingene! 
Selv er jeg super kedelig!. Alt ud over en chipning holder jeg mig fra. Både af økonomiske hensyn, men også som en konstatering af at jeg bare ikke besidder evnerne til at rode med sådan noget skidt. Dog håber jeg at APR snart kan trylle med en chipning af den nye 2014 Cupra som jeg netop har købt
. Den går bestemt en del bedre end min gamle Cupra gjorde fra fabrikken, men den matcher dog ikke den gamle Cupra efter den var chippet. Savner lidt "sparket" den gamle leverede.
Men igen, kæmpe respekt til jer der roder så meget med bilerne, og giver os andre noget at savle over!
Selv er jeg super kedelig!. Alt ud over en chipning holder jeg mig fra. Både af økonomiske hensyn, men også som en konstatering af at jeg bare ikke besidder evnerne til at rode med sådan noget skidt. Dog håber jeg at APR snart kan trylle med en chipning af den nye 2014 Cupra som jeg netop har købt
Men igen, kæmpe respekt til jer der roder så meget med bilerne, og giver os andre noget at savle over!
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Re: Sv: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Skal den ikke oprettes herinde?Michael Jensen 8900 skrev:KÆMPE respekt til jer "tosser" der kaster så meget tid, energi og penge i disse biler. Hvor er det dog fedt at se og fornemme den passion i har for tingene!
Selv er jeg super kedelig!. Alt ud over en chipning holder jeg mig fra. Både af økonomiske hensyn, men også som en konstatering af at jeg bare ikke besidder evnerne til at rode med sådan noget skidt. Dog håber jeg at APR snart kan trylle med en chipning af den nye 2014 Cupra som jeg netop har købt. Den går bestemt en del bedre end min gamle Cupra gjorde fra fabrikken, men den matcher dog ikke den gamle Cupra efter den var chippet. Savner lidt "sparket" den gamle leverede.
-
Michael Jensen 8900
- Helt nyt medlem
Hmm, det havde jeg egentlig ikke overvejet. Men måske? Hvad mener du helt præcist med "Oprettes"? (Har ikke brugt vagcars.dk så meget, så måske der er en sektion jeg ikke er rendt over?)Kevinff skrev: Skal den ikke oprettes herinde?
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
I gallerietMichael Jensen 8900 skrev:Hmm, det havde jeg egentlig ikke overvejet. Men måske? Hvad mener du helt præcist med "Oprettes"? (Har ikke brugt vagcars.dk så meget, så måske der er en sektion jeg ikke er rendt over?)Kevinff skrev: Skal den ikke oprettes herinde?
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Ser sq godt ud, og hold nu kæft den smider nogen HK! Syntes godt om, like
"Vender" bremseskiverne ik forkert på de billeder? Eller varmen steget mig til hovedet!?
"Vender" bremseskiverne ik forkert på de billeder? Eller varmen steget mig til hovedet!?
Porsche Tekniker.
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Kevinff - Det skal ikke være nogen hemmelighed, at bilen ikke er en 201m racer. Men synes den gør det overraskende godt alligevel med nogle ordentlige dæk (og tør vej selvfølgelig) Det kan sagtens lade sig gøre, at komme fremad i 3. gear. Der skal justeres noget på pedalen i de lavere men det kan jeg leve med for når man først mærker trækket i 3-4-5 og 6! så glemmer jeg sgu alt om de to første 
Michael Jensen 8900 - "Tosser"......Ja det har du sgu nok ret i
Og tak for ordene. Det er helt sikkert reaktioner som din der gør sådan en "underskudsforretning" som det her er, til en oplevelse der er timerne og pengene værd 
Og se du bare at få smidt din bil op på VAG cars så vi andre kan hører din mening om den når den er blevet chippet
Morten 16V - Mht. skiverne, så lå de i poser som var op mærket Højre og Venstre. Så tænker de sidder rigtig
Men kan sagtens følge dig i det ligner de løber baglæns. Det var også min første tanke. Der er måske en herinde der kan gøre os klogere på det punkt og om det gør nogen forskel???
Michael Jensen 8900 - "Tosser"......Ja det har du sgu nok ret i
Og se du bare at få smidt din bil op på VAG cars så vi andre kan hører din mening om den når den er blevet chippet
Morten 16V - Mht. skiverne, så lå de i poser som var op mærket Højre og Venstre. Så tænker de sidder rigtig
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Peter Pedal skrev:Det kan du tro Jake
Det er et super flot resultat du og Brian har fået ud af den, håber vi ses på Knutstorp enten d. 3 August eller i september med MS-Racing?
- Morten16v
- Aktiv medlem
Tror ikke det gør den store forskel når først musikken spiller
Men jeg har bare aldrig set det før der skal løbe den vej. Alle de store/hurtige biler der har det fra fabrikken løber jo den anden vej
Er billede to ik magen til dine??

Er billede to ik magen til dine??

Porsche Tekniker.
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Det er samme firma jo. Men jeg har det kit der hedder stage 5
Det her billede er fra ECS hjemmeside.
Det her billede er fra ECS hjemmeside.
- Vedhæftede filer
-
- 320357_x800-1.jpg (151.39 KiB) Vist 4633 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Morten16v
- Aktiv medlem
Så er det jo nok som det skal være, jeg undrede mig bare 
Porsche Tekniker.
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Umiddelbart tror jeg faktisk, at det første billede du smed op, der løber skiven også "baglæns" Tænker caliberen sidder bagerst på skiven 
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Morten16v
- Aktiv medlem
Det kan der være noget om, ellers er det en underlig lift den er på 
Porsche Tekniker.
-
manthei
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Aarhus
Fedt resultat og hold nu lige op, hvor ser de bremser fede ud!!! 
Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI - Quattro - S-Tronic - REVO Stage 1 SOLGT
Seat Leon FR 2.0 TFSI - REVO Stage 3 SOLGT
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI - Quattro - S-Tronic - REVO Stage 1 SOLGT
Seat Leon FR 2.0 TFSI - REVO Stage 3 SOLGT
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
August måned er desværre fuldt booket. Men håber det kan lade sig gører til septemberjakethemoss skrev:Peter Pedal skrev:Det kan du tro Jake
Det er et super flot resultat du og Brian har fået ud af den, håber vi ses på Knutstorp enten d. 3 August eller i september med MS-Racing?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
m power
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Jeg vil mene at skiven sidder forkert på billede 1.
Billede 2 (grå bil) er jo venstre side af bilen og front af bilen er til venstre på billedet, og der mener jeg at skiven sidder korrekt.
Billede 3 ser forkert ud i mine øjne (hvid bil)
Men det er da muligt at ESC mener de skal sidde anderledes end andre mærker
Ps: skiverne kan jo være pakket forkert fra leverandør, eller noget der har haft dem ude af emballering.
Det er en rigtig fin effekt kurve
Billede 2 (grå bil) er jo venstre side af bilen og front af bilen er til venstre på billedet, og der mener jeg at skiven sidder korrekt.
Billede 3 ser forkert ud i mine øjne (hvid bil)
Men det er da muligt at ESC mener de skal sidde anderledes end andre mærker
Ps: skiverne kan jo være pakket forkert fra leverandør, eller noget der har haft dem ude af emballering.
Det er en rigtig fin effekt kurve
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Billede 3 er fra ecs hjemmeside. Så skulle de være pakket forkert, samt monteret forkert på deres "demo" bil? Men samtidig har jeg ingen ide om det er rigtig eller forkert, hehe. Jeg prøver lige snarest at skrive en mail til dem og afklare det og muligvis få en forklaring om der er en dybere mening med det 
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
melander1980
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Hvorfor APR? Prøv dog RevoMichael Jensen 8900 skrev:KÆMPE respekt til jer "tosser" der kaster så meget tid, energi og penge i disse biler. Hvor er det dog fedt at se og fornemme den passion i har for tingene!
Selv er jeg super kedelig!. Alt ud over en chipning holder jeg mig fra. Både af økonomiske hensyn, men også som en konstatering af at jeg bare ikke besidder evnerne til at rode med sådan noget skidt. Dog håber jeg at APR snart kan trylle med en chipning af den nye 2014 Cupra som jeg netop har købt. Den går bestemt en del bedre end min gamle Cupra gjorde fra fabrikken, men den matcher dog ikke den gamle Cupra efter den var chippet. Savner lidt "sparket" den gamle leverede.
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
- Morten16v
- Aktiv medlem
HA HA
Det er en hel "bremse gate" vi har fået startet op her 
Glæder mig til at høre hvad de selv siger til skiverne, og hvorfor de skal vende sådan
Glæder mig til at høre hvad de selv siger til skiverne, og hvorfor de skal vende sådan
Porsche Tekniker.
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Hmm, jeg blev sgu ikke meget klogere. Snakkede med en teknikker fra ECS og sendte ham billeder af hvordan jeg har monteret skiverne og om det var korrekt. Svaret var at de sad rigtigt og at det ville give bedre køling på den her måde. Jeg spurgte så ind til om han kunne give mig en teknisk forklaring på det da jeg var meget nysgerrig. Men det eneste svar han kom med var, at skiverne egentlig godt kunne vende begge veje :-/Morten16v skrev:HA HADet er en hel "bremse gate" vi har fået startet op her
Ved ikke om han havde en dårlig dag eller om jeg fik fat i lærlingen.....men gad ikke bruge mere af hans tid
Jeg har søgt nettet tyndt og kan se mange andre kit også vender dem "baglæns" men det er vist lidt en smagssag. Nogle steder har jeg også læst at vender de denne vej giver det et mere aggressivt setup mht. køling og rensning af klodser. Nogle siger også at er der både riller og huller skal de vende "baglæns" så...???
Fandt et billede fra AP-Racing hvor de også skriver de skal kører baglæns og der var så også et tværsnit af deres skive. Der kunne man se kølerillerne indeni. Og de vendte den "rigtige vej" hvis man kan sige det. Men igen løb huller og riller på ydersiden af skiven "baglæns" Så tænker umiddelbart kølerillerne indeni skiven er vigtigst. Det er det samme med ECS skiven som med AP-Racing.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Kender ikke kilden, men det lyder klogt 
"For rotors with slots machined in the opposite direction as the internal cooling vanes, the slots should lean toward the front of the car. Bottom line - don't use the slots to decide which side to mount the rotor. Pay attention to the internal cooling vanes"
http://www.zeckhausen.com/how_to_proper ... rotors.htm
"For rotors with slots machined in the opposite direction as the internal cooling vanes, the slots should lean toward the front of the car. Bottom line - don't use the slots to decide which side to mount the rotor. Pay attention to the internal cooling vanes"
http://www.zeckhausen.com/how_to_proper ... rotors.htm
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
- Vedhæftede filer
-
- how_to3.jpg (16.85 KiB) Vist 4358 gange
-
- how_to2.jpg (25.05 KiB) Vist 4358 gange
-
- disc-rotation.jpg (29.33 KiB) Vist 4361 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 516 times
- Been thanked: 290 times
I mit hoved ville det bare givet bedre mening at vende dem rundt, så de skovlede luft ind i skiven, i stedet for? Det burde da give bedre køling?Peter Pedal skrev:http://www.apracing.com/Info.aspx?InfoI ... oductID=30
2013 Porsche Boxster S
2013 VW Move Up!
2013 VW Move Up!
-
Andersjensen
- Medlem
- Been thanked: 2 times
Det er vel lige så vigtigt at komme af med den varme luft.KBoesen skrev:I mit hoved ville det bare givet bedre mening at vende dem rundt, så de skovlede luft ind i skiven, i stedet for? Det burde da give bedre køling?Peter Pedal skrev:http://www.apracing.com/Info.aspx?InfoI ... oductID=30
- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Så skal du bare overbevise naturen om at centrifugalpumpen har været fejlkonstrueret de sidste mange år.
Alt muligt udnytter denne effekt.
Støvsugere osv.
Alt muligt udnytter denne effekt.
Støvsugere osv.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
De køleriller der sidder i midten af skiven. Bliver luften ikke suget fra bagsiden af navet også igennem kølerillerne og ud i toppen?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
LasseT4
- Medlem
Jo.Peter Pedal skrev:De køleriller der sidder i midten af skiven. Bliver luften ikke suget fra bagsiden af navet også igennem kølerillerne og ud i toppen?
Og ud i bunden. Og hele vejen rundt.