Lindegaard skrev: Ja, det er jeg godt klar over. Men hvorfor skal den afskrives?
Det var "forslaget".
Lindegaard skrev: Ja, det er jeg godt klar over. Men hvorfor skal den afskrives?
Jamen det er muligt det skal være på den måde...HansH skrev:Pointen er ikke så meget om du har en sådan bil. Min pointe er, som jeg uddybede, at det indgreb du er fortaler for, vil ramme meget skævt på den måde at jo nyere/dyrere bil du besidder, jo mere vil du blive straffet.Lindegaard skrev:Nej - hvorfor tror du jeg gør det. Du kan jo gøre dig den ulejlighed og kigge i min signatur! Men ja, der skal betales.... Hvordan havde du ellers lige regnet med det skulle ske?
Og jeg mener ikke at der skal betales noget. Det er dig der siger at der skal betales.
Jeg synes at jeg gennem den reg.afgift jeg har betalt gennem tiden, har ydet min del til den fælles kasse indtil nu. På lige fod med alle andre. Derfor har jeg da slet ikke lyst til nogen ekstraregning/værditab.
Jeg er fortaler for, at den omlægning der gerne må komme, skal tilgodese de nuv. bilejere, så det bliver omkostningsneutralt for bilejerne.
Og det er dér det rigtig svære kommer ind i den øvelse..

Dette kan jo ikke komme til at lade sig gøre. Uanset over hvor mange år man vil afskaffe den skod afgift, vil bilernes værdi jo falde hurtigere end normalt, fordi afgiften bliver lavere og lavere for hvert år på nyere biler.HansH skrev: Jeg synes at jeg gennem den reg.afgift jeg har betalt gennem tiden, har ydet min del til den fælles kasse indtil nu. På lige fod med alle andre. Derfor har jeg da slet ikke lyst til nogen ekstraregning/værditab.
Jeg er fortaler for, at den omlægning der gerne må komme, skal tilgodese de nuv. bilejere, så det bliver omkostningsneutralt for bilejerne.
Og det er dér det rigtig svære kommer ind i den øvelse..
Tja.. jeg mistænker at éns holdning vil være en lille smule farvet af hvor mange penge man har bundet i sin bilparkKBoesen skrev:Dette kan jo ikke komme til at lade sig gøre. Uanset over hvor mange år man vil afskaffe den skod afgift, vil bilernes værdi jo falde hurtigere end normalt, fordi afgiften bliver lavere og lavere for hvert år på nyere biler.
Så spørgsmålet er bare hvor lang tid det skal tage at få revet det plaster af.
Dem der kører i rs7 har nok flexleaset alligevelHansH skrev:Lad mig gætte: du kører ikke i en Audi RS7 til 2.2 mio.... !Lindegaard skrev:Jeps - og jeg er personligt klar til at tage tabet på min bil.... Så bare sæt igang...
Men det er jo klart at sådan et indgreb vil ramme hårdest, jo mere værdifuld en bil man ejer. Hvis man kører rundt i en gammel bil der nærmer sig skrotpræmien, så vil man jo være totalt upåvirket af den manøvre.
Derfor vil sådan et tiltag ramme meget skævt. Og derfor er det ikke "bare lige" efter min mening.
Og hvad med igangværende privatleasingkontrakter ? Jo, der er nok at se til
Har du nogen statestik på det? For det er ikke hvad min erfaring siger når dem med sådanne biler fortæller om hvordan og hvorledesSteffenR skrev:Største delen af de dyre luksus biler, der er på de danske veje, er købt og betalt, da flexleasing er mega dyrt, når der er tale om biler i den klasse.
MrTbag skrev:
Men gider man flytte til udlandet, for at få bilen billigere? Nej, vi har det sgu fint, når alt kommer til alt herhjemme, til trods for den høje registreringssafgiftLæste faktisk forleden, at der bliver solgt flere og flere dyre biler herhjemme, så helt skidt kan det ikke gå, se evt. http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 133371.ece
Ja, faktisk går det så godt med salget af de dyre biler, at der nu for første gang siden 2005 er solgt en ny Rolls-Royce herhjemme. Det skete i maj, hvor mærket, hvis modeller koster fra omkring seks mio. kr. kom på danske nummerplader. Vel at mærke på fuld afgift og ikke grænseplader. Bilen fremgår ikke af de normale statistikker, men med lidt hjælp fra foreningen De Danske Bilimportører fik vi gravet en Rolls Royce frem. Desværre uden angivelse af model ...
I den 'billige' ende af skalaen er der solgt 24 eksemplarer af den nye Range Rover, som koster fra 2,5 mio. kr. stykket på hvide plader, samtidig har importøren 50 ordrer på den nye Range Rover Sport, der med ekstraudstyr let løber op i 2 mio. kr.
De rige er stadig rige
Ifølge Michael Lund, pressechef hos importøren, British Car Import, er der et konstant marked i premium-segmentet, som er rimelig upåvirket af de økonomiske vinde.
– Det er typisk folk, som er vant til at købe bil i den prisklasse. Det kan for eksempel være selvstændigt erhvervsdrivende eller nogle, som har solgt deres virksomhed, forklarer Michael Lund.
En lignende melding har BMW Danmark. I år har importøren til dato solgt fire af de såkaldte M-modeller, fordelt på M6 Gran Coupé, M6 Cabriolet og M5 sedan. Det er modeller, som ligger mellem cirka 1,6 -2,7 mio. kr. Og det er et antal, som ligger stabilt.
– Der findes folk, der har pengene og køber det, de vil have, siger Mette Lolholm, der er pressechef hos importøren, som forventer at sælge en halv snes af den nye supersportsvogn BMW i8, som kommer til næste år til en pris på 2,5 mio. kr.
Ikke lease - købe
Enkelte fleksleaser men, men de fleste køber bilen.
– Det er dyrt at lease på det niveau. Og de fleste vil alligevel hellere eje bilen selv, siger Mette Lolholm.
Dyre afgifter
Foreløbigt er der i år solgt 11 af den store SUV, Porsche Cayenne og 5 af den ligeledes imposante Panamera. Som et kuriosum er der i 2011 også solgt en Bentley Mulsanne af den slags kongehuset har, her er nyprisen omkring en halv snes millioner kroner. Der findes dog også nyere importerede biler i superklassen. En nordjysk bilforhandler havde for et par år siden en Rolls-Royce Phantom årgang 2006 til 4,4 mio.kr. i vinduet.
SteffenR skrev:Min erfaring er nærmere, at mange af de hnwi og uhnwi, der vælger køb over flex, er enten fordi de ikke forstår det og/eller fordi de holder deres biler i længere perioder.
Mr Tbag er herinde er vidst et meget godt eksempel.
Det var det HrHansen skrev i sit forslag:Lindegaard skrev:
Ja, det er jeg godt klar over. Men hvorfor skal den afskrives?
Slet ikke.ClausP skrev: Jeg forudsiger at der ville komme en eksport storm op til sådan en lov om fjernelse af afgiften ville træde i kraft.
Så mon ikke en aftrapning, eller tilbagebetalelses ordning, af afgiften ville være svær at komme uden om.
Jeg har dog ingen ide om hvordan det skulle skrues sammen, men nok noget afhængigt af alderen på vogntøjet.
sælg dem til udenlandsk opkøber, hiv afgiften og kom videre i livet...MikkelVAG skrev: Hmm
1) En stor del af de danske bilerforhandlere - minus nogle af de store mærker, har deres brugtvogne stående via deres kassekredit. Bliver bilernes værdi pludselig sænket med mere end 50%, skal der altså løbes stærkt for at hente de penge. Dette kan selvfølgelig ikke lade sig høre, og banken lukker biksen.
.